Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

andrii 

všechny recenze uživatele

Zabere. Zamíří na... Pro oči, co se počítají. Vysílatele šera dní, co se ptá proč. Trápení prázdnoty převržené číše jistoty. Až celkové zatmění rozsvítí světla, čistě havraní. Dav se vrhá na své sousto, do centra. Vidět LIVE, obestoupit jeho pád. "Obejmout" muže s mikrofonem, před nekrologem, který jím pro něj vrtěl. Sledoval. Svým vlivem v reflektorech referoval, neblaze tak "zavařil" vysílené tváři. ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Líbilo se mi, že si tento film bere na mušku nekalé praktiky reportérů bulvárních televizních pořadů, kteří v honbě za senzací a zvýšením sledovanosti neváhají pro svou potřebu manipulovat veřejným míněním a zneužívat lidské bytosti. Líbil se mi představitel mediální moci, Dustin Hoffman a to je asi tak všechno. Spousta hluchých míst a nelogičností v ději celkovému dojmu nepřidaly. ()

Reklama

zdenny 

všechny recenze uživatele

Toto drama patří mezi sociální dramata, která jsou napsána lidmi, kteří mají snahu a potřebu ukázat na jakousi nespravedlnost kapitalistického světa. Tím ale neříkám, že se jedná o kritiku kapitalismu jako takového. Spíše se jedná o tragická dramata lidí, kteří se díky ztráty práce dostanou do velmi svízelné, někdy snad až neúnosné situace. Potom se jen jedná o to, jak se svým osudem naloží, tedy jak se s touto velmi těžkou situací vypřádají. V tomto případě to zaměstnanec muzea řešil až za hranicí únosnosti, byť neměl v úmyslu svou zbraní někomu ublížit. Zajímavá a vcelku prokletá je jiná nosná stránka filmu. A tou je manipulace veřejným míněním. Opravdu je to tak, že média dokážou zázraky a ze slušného člověka jsou schopni udělat zločince a naopak. Já jsem křesťan, takže věřím, že naše činy bude soudit Bůh. Myslím si, že i pro ateisty je lepší, než být vydán napospas médiím, tato varianta. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Ano, média a zvláště pak TV dokáží z hajzla udělat mučedníka a i z hrdiny padoucha. A právě o tom Město šílenců je. O praktikách komerčních reportérů, kteří se nezastaví před ničím a nic jím není svaté. I když je film zbytečně dlouhý a často postrádá logiku, povinně bych ho doporučil všem studentům žurnalistiky. P.S. Líbí se mi, jak často si Dustin Hoffman vybírá společensky významné scénáře. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film me dost prekvapil, pustil sem ho vicemene z nudy, ale pak sem ho proste musel dokoukat do konce. Prakticky od zacatku se mi vybavil snimek Dog Day Afternoon, kterej funguje v podstate na podobnym principu a je o nekolik trid lepsi, ale ani Mesto silencu neni spatnej film. Dost me prevapil Travolta, kterej hral fakt perfektne a potesil me Alan Alda, ale jednoznacne nejlepsi je Dustin Hoffman, kterej se tvari, ze chce pro kazdyho to nejlepsi a chvilema to mozna fakt chce, ale vlasne mu jde jen o sebe a tak dava hezky rady Travoltovy. A do toho vseho desnej medialni rozruch. A to je zhruba vse, co film nabidne. Nic jinyho se tu nedeje, ale tentokrat to, aspon me, stacilo. Jen by me zajimalo, jak to Gavras vlastne zamejslel, ono to totiz funguje jak solidni thriller o moci medii, tak zaroven jak skoro az cerna komedie o vymasteny americky spolecnosti. Slusny 4*. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama