Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

novoten 

všechny recenze uživatele

Kdyby scénář místo několikrát opakovaného hraní si s dětmi a rozverných konverzací Hoffmana s Travoltou přidal na tempu a atmosféře dřív než v závěrečné čtvrthodině, mohla to být pecka. Takhle jen můžou herci hrát velmi slušně, ale jednotvárný scénář, neschopný posunout děj na jinou úroveň, veškerou snahu sráží. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Docela slušná satira na téma "veřejné mínění je prodejná děvka". Herecký duet Hoffmana a Travolty mi vzdáleně připomíná manipulační hrátky Laurence Oliviera s Michaelem Cainem ve filmu Slídil, ale hlavně se nabízí ještě jedna, už mnohem průkaznější analogie. Každý, kdo viděl Wilderův film Eso v rukávu, mi jistě potvrdí, že Město šílenců je vlastně jeho replikou, zasazenou do jiného prostředí. A to je vždycky škoda, když film pořád něco připomíná a téměř nemluví sám za sebe. 60% ()

Reklama

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála opravdu brilantních snímků "nové americké filmové éry".... Skvělé herecké výkony na pozadí ohyzdné malicherně brutální mašinerie moderní doby.! Svět zahleděný do sebe má hledět na druhé či druhého?!!!! V žádném případě se nepřipouští chyby a obludnost dnešní konzumní společnosti může vyjít na povrch, nesmírně silný působivý dojem měl na mne tento zdařilý filmový pokus, děkuji za něj. ()

Icefist 

všechny recenze uživatele

Já mám tenhle film rád a to z jednoho prostého důvodu, jenž jsem tady v komentářích snad ani nezaznamenal- dost dobře si totiž dokážu představit, že tohle se v reálu může odehrát. A takové snímky mají moje sympatie (další takový mě napadá třeba John Q.). Hoffman i Travolta podávají velmi kvalitní herecké výkony. Mimo základního příběhu se dočkáme i pohledu pod pokličku médií a přesto že by se dalo najít i leccos negativního (např. chování policie), tak u mě jednoznačně převládají pozitivní pocity. 90 % Oblíbená část- Travoltův první rozhovor do TV ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

Líbilo se mi, že si tento film bere na mušku nekalé praktiky reportérů bulvárních televizních pořadů, kteří v honbě za senzací a zvýšením sledovanosti neváhají pro svou potřebu manipulovat veřejným míněním a zneužívat lidské bytosti. Líbil se mi představitel mediální moci, Dustin Hoffman a to je asi tak všechno. Spousta hluchých míst a nelogičností v ději celkovému dojmu nepřidaly. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama