Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

zdenny 

všechny recenze uživatele

Toto drama patří mezi sociální dramata, která jsou napsána lidmi, kteří mají snahu a potřebu ukázat na jakousi nespravedlnost kapitalistického světa. Tím ale neříkám, že se jedná o kritiku kapitalismu jako takového. Spíše se jedná o tragická dramata lidí, kteří se díky ztráty práce dostanou do velmi svízelné, někdy snad až neúnosné situace. Potom se jen jedná o to, jak se svým osudem naloží, tedy jak se s touto velmi těžkou situací vypřádají. V tomto případě to zaměstnanec muzea řešil až za hranicí únosnosti, byť neměl v úmyslu svou zbraní někomu ublížit. Zajímavá a vcelku prokletá je jiná nosná stránka filmu. A tou je manipulace veřejným míněním. Opravdu je to tak, že média dokážou zázraky a ze slušného člověka jsou schopni udělat zločince a naopak. Já jsem křesťan, takže věřím, že naše činy bude soudit Bůh. Myslím si, že i pro ateisty je lepší, než být vydán napospas médiím, tato varianta. ()

iXtr3m3 

všechny recenze uživatele

Herecká elita tej doby sľubovala ďaleko lepší film, ako niekdajšie upútavky ukazovali. Dostali sme pokus psychologickú hru, kde sa snažili ukázať silu médii, ale vyšlo to tak napol. Nemôžem ale povedať, že by som sa nebol kedysi pri tom nudil. Na druhú stranu, nemám natoľko pozitívne pocity, že by som tomu znovu obetoval čas, keď je toho v súčasnosti na pozeranie doslova "tony" a to nerátam výber zo starších a ďaleko lepších snímkov, ktoré si vždy raz za čas rád zopáknem. ()

Reklama

jacksax 

všechny recenze uživatele

Snímek nepřináší nic nového, nic s čím bych se rád ztotožnil a především nemá ani jednu postavu, které bych aspoň trochu fandil... Beru ho jako film, který chce být protestní, ale ne zas tak moc, aby nepodkopával víru ameriky v to, že dělá skutečně to, co chce. Vše jde do vytracena a směšný Hofmanův závěr mi přijde až jako fraška. Za celý film jsem se nedověděl, proč se tu každý chová jako naprostý idiot a argument "prachy" si nechte pro lidi s IQ bushovic rodiny. je skutečně americký národ už v jádru zkažený? ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Costa-Gavras určitě netušil jak jeho film bude o 20 let později ještě údernější než tenkrát, protože v současný době je lepší sledovat fakt už jen buď filmy a nebo listy na stromech, zbytek je hon za sledovaností, ohýbaní skutečnosti nebo těžká manipulace s lidmi. Nikdy bych neřekl, že Dustin s Johnem vytvoří tandem postav, kterým to spolu hraje jedna báseň. Film do sebe krásně zašroubal sociální téma jedince, který se ocitl v zoufalé situaci a morálních nebo spíše amorálních hodnot novinářů. Jedna scéna, kdy Dustin seřve svou kolegyni, že pomáhala zraněnému místo toho aby ho natáčela (mimochodem tahle scéna je skvěle vypointovaná v závěru "nestírej si tu krev") mě připoměla, když jsem se ptal jednoho novináře/fotografa jestli by pomohl zraněnému když by se dostal do situace třeba někde v cizině nebo i tady. Odpověď "ne, musím dělat svou práci" a na mou otázku, co by dělal, kdyby byl někde při té práci byl zraněn , odpověděl "samozřejmě bych sháněl pomoc". To jen pro dokreslení k tomu jak uvažují novináři/reportéři a zdaleka ne bulvární. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Zabere. Zamíří na... Pro oči, co se počítají. Vysílatele šera dní, co se ptá proč. Trápení prázdnoty převržené číše jistoty. Až celkové zatmění rozsvítí světla, čistě havraní. Dav se vrhá na své sousto, do centra. Vidět LIVE, obestoupit jeho pád. "Obejmout" muže s mikrofonem, před nekrologem, který jím pro něj vrtěl. Sledoval. Svým vlivem v reflektorech referoval, neblaze tak "zavařil" vysílené tváři. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama