Reklama

Reklama

Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (630)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Wayne Kramer .. ŠÍLENÁ vizuální lahůdka. Děti, děvky, gangsteři, zkorumpovaní fízlové, negři, pedofilové .. ve scénáristickém mixéru to hezky čvachtá, ingredience se propojují a chuť výsledného produktu je neobyčejně povznášející. Paul Walker se svým výkonem po několika šlápnutích mimo hlásí o extratřídu a jeho sekundanti na tom nejsou o nic hůře. Silně sugestivní jízda je na počátku odpálená tak, že míří až na metu nejvyšší, bohužel mírný protivítr a to hlavně v hokejové aréně a opakovaně v samotném rozuzlení děje celek přibrzdí a zastaví na konečných, zcela zasloužených 85%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Formálně dokonalá strhující postmoderní variace na film noir, která odkazuje k mnoha jiným snímkům s obdobnou tématikou (základní dějovou kostrou k mafiánskému Krycímu jménu Donnie Brasco, významovou rovinou ke Scorseseho opusům reflektující svět západního velkoměsta jako naprostou džungli, kde existuje jen zlo realizované zločinem, drogami a prostitucí, jak je to vidět v Taxikáři či třeba v Počítání mrtvých, atmosférou se dotýká režijní práce jiného velikána Davida Finchera, co se týče akce, tak přebíjí téměř všechno...). Postmoderní filmové postupy ovlivnily film do té míry, že místy sledujeme nejen formální exhibici (dokonalé střihové přechody, zpomalované či zrychlované scény, práce s kamerou, geniálně připravená mizanscéna...), ale kaskáda novátorských filmových propriet je místy až samoúčelná, pro diváka jsou to ovšem doslova sekvence hojnosti... Duch filmu noir se tu realizuje výhradně v mužském světě a trochu jako v Peckinpahových Strašácích se tu analyzuje hlavně ona benevolence k hranici, kterou každý člověk ve svém vlastním vědomí odděluje akceptování násilí a jeho odmítání. Kde ji má hlavní hrdina, je velmi sporné, a pakliže přistoupíme na to, že jeho jednání je v boji se zločinem normální, otřese se v základech naše vnímání normality obecné. Jestli tenhle snímek má hledat a klást nám etické otázky, pak raději nechci slyšet odpovědi... Za zmínku rozhodně stojí herecké výkony, Karel Roden tu opět hraje jednu z hlavních rolí a jako již poněkolikáté, opět ruskojazyčného mafiána, a jde mu to o poznání lépe než třeba v 15 minutách. Paul Walker je strhující, role byla nejen fyzicky náročná, ale jeho postavu jsem mu bezvýhradně věřil. Zběsilý útěk je skutečně silný film, bere si to nejlepší ze současné mainstreamové kinematografie (a to dokonce i její klišé) a nebojí se to formálním experimentem přetransformovat v nějakou novou kvalitu, používá k tomu zvláštního druhu humoru (do scény popravy zakomponovaná aluze na globálně rozšířenou reklamu na kreditní karty) především vizuální prostředky. Jako dotvrzení kvalit doporučuji vytrvat do závěrečných titulků - jejich estetické ztvárnění je nevídané a utvrdilo mne v pocitu, že jsem viděl cosi neobvyklého... ()

Reklama

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Perfektní, nekompromisní nářez, který ukazuje snad všechny odvětví zla jednoho amerického města. A to v brilantním vizuálním kabátku, silně překonávajícím Scottův styl. Kramer napsal dobrý příběh, ale co ho dělá téměř dokonalým, je jeho smysl pro cool atmosféru dosaženou neskutečnými vizuálními hrátky se stíny, barvami, flashbacky a i tím videoklipem. Ale on to narozdíl od Scotta dokáže využít přesně v pravý moment, a tak to nepůsobí tak přehnaně a zbytečně, jako často u Tonyho. Herci jsou úžasní, hlavně Rodenova óda na Johna Wayna je opravdu skvělé vyjádření té atmosféry, která u nich vládne. A to není jediný případ. Walker dokonale překonává svého hošíka z Rychle a zběsile a je tu za velmi nasraného a s ničím se nemazlícího bijce, tvrdě si jdoucího za svým. Na druhou stranu, je stále sympatický, protože chápeme, proč se tak chová a nakonec... ale nebudu nic spoilerovat. Konec mně osobně potěšil, i když to klišé si mohli odpustit. Ta klišovitost a vykonstruovanost je na tomto tripu jednou nocí jinak hlavní chybou. Opravdu některé dějové kličky jsou příliš neuvěřitelné a hrdinové se dostávají právě do těch nejhorších situací až příliš snadno, což mi připadalo trochu divné. Zas ale chápu, že bez těchto pomůcek by Kramer neměl tak temný děj a taky by nemohl ukázat všechny neřesti a ty špatné stránky Ameriky. Což bylo podle mně hlavní účel tohoto filmu. Teď bych v New Jersey nechtěl bydlet ani za nic. A to i přesto, že dopad filmu trochu zmírnuje Farmiga, která jasně svojim mírným, ale když na to přijde, tvrdým charakterem, ukazuje, že existuje i spravedlnost. Nejvíc na mně svou nechutností zapůsobila část u pedofilů, opravdu zvrácená úchylka. hlavní chlapec Bright je fajn, chvíli jsem si ale na jeho minimální projev a utaženost musel zvykat. Ale až na ten uměle postavený příběh je všechno tak perfektní a jsem opravdu rád, že jsem na tento film úplně náhodou narazil. Finální zůčtování za použití modrého nasvícení je další naprosto geniální nápad. Uvidíte hokej, jaký jste ještě neviděli. Nakonec pak jako třešnička na dortu krásně až pohádkově ponuré závěrečné titulky. Sice jsem tak úplně nepochopil, co ty obrázky v nich měli znamenat, ale jestli to bylo jen na podtržení té šílenosti, ve kterou se americký sen zvrátil, zafungovalo to stoprocentně. Lepší 4. PS: soundtrack taky velmi dobrý, doplnující tu atmosféru a to f-world rodeo je další zajimavost filmu. Počítat se mi to opravdu nechtělo, ale bylo jich opravdu hodně :)) ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Whoaaa. Na túto noc v New Jersey (alebo v Prahe? ;-) ) tak skoro nezabudnem. Už od úvodnej prestrelky až do samotného konca (s takmer "burtonovskými temne krásnymi" záverečnými titulkami) je film hlavne po formálnej stránke nabitý nápadmi a ľúbivými obrazovými vychytávkami v objeme, ktorý by kľudne postačoval aj na ďalšie tri filmy. Práca s filmovým priestorom a zvukom v akčných sekvenciách do vás pumpuje adrenalín každým frame-om. Nahustený scenár vám ponúkne kompletnú (logicky aj skratkovitú) jazdu temnou stránkou veľkomesta počas tmavej noci - od pasákov, cez gangy, slizkých policajtov až po perverznú pedofíliu, všetko zabalené v drsnom, hodne špinavom, verbálne dekadentnom a krvavom balení. Škoda záverečnej 15 minútovky, v ktorej scenárista Wayne Kramer podráža nohy výbornému režisérovi Wayne Kramerovi ;-) zbytočným prekombinovaním a "cuknutím" v samotnom závere, kde podobne ako v MI3, by som uvítal väčšiu "ázijskú nekorektnosť a odvážnosť" v zachádzaní s osudom hlavných postáv... . Veľmi slušné 4*. ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Rozhodně jsem od tohohle filmu čekal víc. Přeci jen hodnocení nad 80% už je něco neuvěřitelnýho a navíc když jsem si přečet, že Kramer natočil jednu z nejoriginálnějších gangsterek poslední doby, čekáte přeci jen něco -výjimečného-. Paul Walker si po x letech dokázal vybrat pořádnou roli a Karel Roden byť v další roli zápornýho rusáka je taky dokonalej. Pro tu čtvrtou hvězdičku si film došoural za nejgeniálnější závěrečné titulky co jsem kdy viděl. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (20)

  • Na začátku filmu ve scéně s přepadením jsou všichni vyzváni, aby odhodili své zbraně pod postel, a to včetně hlavní postavy. V další scéně ji však Joey Gazelle (Paul Walker) opět drží v ruce. (Ignus.cz)
  • České herce zastupuje v první řadě Karel Roden - na DVD ho ale paradoxně předaboval jiný český herec. (Siriuss)
  • V jedné z posledních scén filmu nazve pasák Lester (David Warshofsky) Olega (Cameron Bright) malým Charlesem Bronsonem, čímž ho přirovnává ke slavnému herci Charlesovi Bronsonovi, který v 60. letech 20. století ztvárnil řadu drsných kovbojských postav a stal se symbolem tvrdého a neohroženého pistolníka. (LucasAbelle)

Související novinky

Stallone a kulka v hlavě?

Stallone a kulka v hlavě?

08.02.2011

Pravda, na té kombinaci není nic nového. Tentokrát by to ale bylo doslova – Sly totiž zvažuje účinkování v akčním thrilleru Headshot, který natočí tvůrce Zběsilého útěku Wayne Kramer podle scénáře… (více)

Bruce Willis stále v akci

Bruce Willis stále v akci

03.06.2010

Jako Mr. Church zahostuje v The Expendables, ale v okamžiku, kdy si budeme jeho cameo vychutnávat, Bruce už bude natáčet další akční řežbu. V srpnu totiž odstartuje natáčení adaptace počítačové hry… (více)

Reklama

Reklama