Režie:
Wayne KramerScénář:
Wayne KramerKamera:
James WhitakerHudba:
Mark IshamHrají:
Paul Walker, Cameron Bright, Vera Farmiga, Chazz Palminteri, Karel Roden, Johnny Messner, Ivana Milicevic, Alex Neuberger, Michael Cudlitz, Bruce Altman (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Prvotřídní, krutě šokující, akční film, který s vámi otřese jako nic předtím. Zbraň, která zabila zkorumpovaného policistu se omylem stane nástrojem pomsty v rukou dvou desetiletých kluků. Otec jednoho z nich, malá gangsterská ryba Joey Gazelle (Paul Walker), se náhle ocitá v dosahu ruské mafie, která za každou cenu chce dopadnout a zlikvidovat toho, kdo připravil o život jednoho z jejich významných členů (Karel Roden). Začíná kolotoč omylů, podrazů a především velkých problémů. Pro Joeyho to bude hodně krušná noc a jestli nenajde tu zbraň včas, mohla by být i jeho poslední. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (631)
Formálně dokonalá strhující postmoderní variace na film noir, která odkazuje k mnoha jiným snímkům s obdobnou tématikou (základní dějovou kostrou k mafiánskému Krycímu jménu Donnie Brasco, významovou rovinou ke Scorseseho opusům reflektující svět západního velkoměsta jako naprostou džungli, kde existuje jen zlo realizované zločinem, drogami a prostitucí, jak je to vidět v Taxikáři či třeba v Počítání mrtvých, atmosférou se dotýká režijní práce jiného velikána Davida Finchera, co se týče akce, tak přebíjí téměř všechno...). Postmoderní filmové postupy ovlivnily film do té míry, že místy sledujeme nejen formální exhibici (dokonalé střihové přechody, zpomalované či zrychlované scény, práce s kamerou, geniálně připravená mizanscéna...), ale kaskáda novátorských filmových propriet je místy až samoúčelná, pro diváka jsou to ovšem doslova sekvence hojnosti... Duch filmu noir se tu realizuje výhradně v mužském světě a trochu jako v Peckinpahových Strašácích se tu analyzuje hlavně ona benevolence k hranici, kterou každý člověk ve svém vlastním vědomí odděluje akceptování násilí a jeho odmítání. Kde ji má hlavní hrdina, je velmi sporné, a pakliže přistoupíme na to, že jeho jednání je v boji se zločinem normální, otřese se v základech naše vnímání normality obecné. Jestli tenhle snímek má hledat a klást nám etické otázky, pak raději nechci slyšet odpovědi... Za zmínku rozhodně stojí herecké výkony, Karel Roden tu opět hraje jednu z hlavních rolí a jako již poněkolikáté, opět ruskojazyčného mafiána, a jde mu to o poznání lépe než třeba v 15 minutách. Paul Walker je strhující, role byla nejen fyzicky náročná, ale jeho postavu jsem mu bezvýhradně věřil. Zběsilý útěk je skutečně silný film, bere si to nejlepší ze současné mainstreamové kinematografie (a to dokonce i její klišé) a nebojí se to formálním experimentem přetransformovat v nějakou novou kvalitu, používá k tomu zvláštního druhu humoru (do scény popravy zakomponovaná aluze na globálně rozšířenou reklamu na kreditní karty) především vizuální prostředky. Jako dotvrzení kvalit doporučuji vytrvat do závěrečných titulků - jejich estetické ztvárnění je nevídané a utvrdilo mne v pocitu, že jsem viděl cosi neobvyklého... ()
Pravy akcni thriller ktery tady uz peknou chvili chybel. Od zacatku az do konce ZBESILA jizda napric a krizemkrazem New Jersey. Nemam co dodat. Pokud jde o akcni filmy tak myslim ze letos No.1, alespon pro me urcite. --- "Jedna sportovní taška Nike...60 babek. Jeden mobilní telefon Nokia...100 babek. Jedna unce Semtexu...500 babek. Likvidace zkorumpovanýho poldy...kurva, k nezaplacení." ()
Šokující akční thriller, který v sobě (dle mého) skrývá víc, než se na první pohled zdá. Ten hojný výskyt č...áků, kurev a pr..elí může někoho snadno odradit, u mě se to naštěstí nepovedlo a musím říct, že ke konci jsem zůstala na obrazovku zírat s otevřenou pusou. Celou dobu jsem měla úplně nervy v kýblu. Výborná kamera a především příběh natřískaný různými druhy parchantů, až si říkám, že je škoda to narvat do jediného filmu. Na druhou stranu to pak na diváka více zapůsobí. Alespoň pro mě je to šílená depka, po které musím přemýšlet, kolik je na tom světě zla (domácí násilí, mafie, prostituce, pedofilové, úplatní policisté...). Kramer má zřejmě hodně nápadů a nijak jimi nehodlá šetřit. Ale co, tady se to vyplatilo. Mimochodem jednoznačně nejlepší část je s Verou Farmigou, která objeví útočiště zvrhlíků. PS:Rodena musí mít Američané už nadobro zapsaného v paměti jako toho českého psychopata.. ()
Holy sweet fuckin' Jesus and the mother of god. Takovejhle filmeček tu už dlouho nebyl, vlastně vůbec nikdy. Paul Walker pro mě donedávna představoval hereckej ekvivalent levný běhny co hraje v samejch sračkách, ale zde se tak neuvěřitelně pochlapil, že by si to mohl rozdat snad i se samotnym Willisem. Ano správně Paul Walker rulezzzzzzzzz. Režisér Wayne Kramer rulezzzzzzzz na entou. Ono to moc nejde popsat "Running Scared" je prostě pastva pro oči fanouška akčních gangsterek. A co je k nevíře stále to graduje. Jedna cool přestřelka stíhá druhou, do toho Karel Roden s vytetovanym Johnem Waynem na zádech, pak následujou superúchylný perverzní manželé (v této scéně jsem opravdu cítil pravý, nefalšovaný strach a to se mi u filmů stává málokdy). No prostě fakt ačkní jízda roku. ()
První polovina filmu je svižně a originálně natočená a v tu chvíli měl u mě snímek nakročeno k nejvyššímu hodnocení. Skoro celý film ale zabil absolutně nepovedený konec a pointa jak z blbého seriálu. Rozhodně se ale jedná o velmi odvážný projekt, kde o krvavé (hned úvodní přestřelka) a napínavé scény (třeba když sexy Vera Farmiga hledá Olega v domě pedofilů) není nouze. K tomu si připočtěte řádně démonického Rodena a výjde vám skvělá podívaná jen pro otrlé diváky. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (20)
- V závěru filmu pasák Lester (David Warshofsky) zvedne zbraň a řekne: "Say hello to my little friend," stejně jako Tony Montana (Al Pacino) ve snímku Zjizvená tvář (1983). (Ignus.cz)
- Režisér Wayne Kramer byl příjemně překvapen, že film dostal od MPAA hned na první pokus označení R místo NC-17, které očekával. (Othello)
- Většina krvavých efektů byla dodělána digitálně. Jediná mechanická metoda (vybuchující pytlíky s umělou krví přidělané na těle) ve filmu byla použita v závěru na hokejovém hřišti. (Othello)
Reklama