Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Tomuhle filmu jde na prvni pohled o jedno - vystylovat se do co nejhezci retro mody. Titulky, auta, obleceni, ucesy, sety, ze vseho to vylozene krici - RETRO. Vsechno v pekne podzimni prirode a za doprovodu posledniho soundtracku Elmera Bernsteina. A k cemu povede ta nadhera? Aby nam tvurce sdelil podprumernou, nudnou a nezajimavou gay story. Ani jsem se nemusel divat na wiki, aby mi bylo po nekolika minutach filmu jasne, ze reziser filmu bude dalsi z tech mentalne narusenych buzen, ktere maji neodkladnou potrebu svou teplost cpat do filmu a uprimne, uz me to leze krkem. 2/10 ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Celé je to dělané ve starém stylu. Jak kdyby se snažili napodobit filmy ze starých dob. I ta hudba a její použití tomu naznačuje. Ta hudba je teda pěkně blbá. Bohužel si to až moc uvědomuju a to mě ruší. Navíc si myslím, že to jejich hraní je hodně umělé. Ta atmosféra mi tam připadala tak umělá, jak třeba ve Stepfordskejch paničkách, akorát tohle nebyla komedie. Ale ten námět byl fakt zajímavej. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Čo by ste vy robili na mieste ženy, keď by sa vám chlap šudil s chlapom ? Cathy Whitaker raz pristihne IN FLAGRANTI svojho „milovaného” Franka v náručí istého chlapíka, čo ju dozaista vyvedie z normálnej miery, akou žili doteraz. Prisľúbi jej, že sa bude liečiť, aby bolo všetko opäť v normále, ale darček k Vianociam v podobe zájazdu na Miami k Silvestru 57, opätovne mení situáciu do starých koľají, pretože sa tento zvrhlík zahľadí do mladého ucha. A už aj predtým prejavuje jej okolie predsudky voči nej, kvôli náklonnosti k černošskému záhradníkovi, a ani sa jej nie je, čo čudovať, keď sa jej rúti domček z karát. Tak, aby nebol dejový chaos, zopakujem pre istotu, o čo ide. Po zistení z úvodu recenzie, čo sa dozvedela hlavná postava, odteraz sa začína meniť i ona, pričom spoločnosť to vníma s patričnými dôsledkami, že je nepredstaviteľné, aby sa stretávala biela kultivovaná žena s „čiernou opicou” , sme v Severnej Amerike, druhej polovice 50. rokov, kde sa táto problematika danej neznášanlivosti tlačí čoraz zákernejšie do popredia. Čiže rasizmus spojený s homosexualitou, dosť silná téma, ktorú obstojne spracováva režisér a scenárista v jednej osobe Todd Haynes s extraordinárnou herečkou Julianne Moore v hlavnej úlohe + s dvomi výbornými Denismi vo vedľajších úlohách. Výprava, kostýmy, kamera, hudba = na vysokej umeleckej úrovni, gratulujem a chválim. 16 rokov starý snímok, ktorý oveľa lepšie pracuje s touto citlivou tématikou, ako súčasné záležitosti na jedno pozretie ! ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Film plný předsudků tehdejší doby a stále mám občas pocit, že ani ta naše není ideální. Lidé se většinou tváří hrozně tolerantně, ale i pod touto maskou skrývají velké homofobické nebo rasistické předsudky. Julianne Moore spolu s Patricií Clarkson otevírají brilantně jedno z tabuizovaných témat tehdejší doby za druhým. Na oko nádherná a harmonická rodina se snaží udržet zbytky jejich cti a soudržnosti v často velmi zmítaném domečku z karet. Je jenom otázku času, kdy ten zmíněný domek z karet spadne. Jak zle může působit jedno menší přátelství mezi mužem a ženou(každý jiné barvy pleti)v 50.letech minulého století. Ke konci se zhrzená a osamocená žena hrdě vrací zpět ke svým dětem a snaží se znovu přijít na nový způsob života, který jí vrátí zpět do starých kolejí. Zaujal mě tento citát vyřčený ve filmu: "Jen pod veškerou laskavostí je možné, uvidět to vždy zářící místo." ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Julianne Moore v melodramatu o výbuchu rodinného krbu. Ocenění: Oscar '02 - nominace: hlavní herečka (J. Moore), kamera, hudba, původní scénář Zlaté glóby - nominace: hudba, vedlejší herec (D. Quaid), herečka v dramatu (J. Moore), scénář FF Benátky - cena diváků pro herečku (J. Moore), herečka (J. Moore), cena SIGNIS - čestné uznání, nominace na Zlatého lva Black Reel Awards - vedlejší herec (D. Haysbert) Boston Society of Film Critics Awards - kamera Broadcast Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore) Chicago Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore), kamera, režie, hudba, film, vedlejší herec (D. Quaid) Chlotrudis Awards - kamera, režie, film, vedlejší herečka (P. Clarkson zároveň s E. Mortimer za film krásní & úžasní), cena diváků pro herečku (J. Moore) Dallas-Fort Worth Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore), kamera Florida Film Critics Circle Awards - herečka (J. Moore), kamera Independent Spirit Awards - kamera, režie, film, hlavní herečka (J. Moore), vedlejší herec (D. Quaid) Kansas City Film Critics Circle Awards - herečka (J. Moore) London Critics Circle Film Awards - herečka roku (J. Moore) Los Angeles Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore také za film Hodiny), kamera, hudba National Board of Review - herečka (J. Moore) New York Film Critics Circle Awards - kamera, režie, film, vedlejší herec (D. Quaid), vedlejší herečka (P. Clarkson) Phoenix Film Critics Society Awards - hlavní herečka (J. Moore), režie, hudba, původní scénář San Diego Film Critics Society Awards - herečka (J. Moore), film San Francisco Film Critics Circle - režie Satellite Awards - režie, film (drama), vedlejší herečka v dramatu (P. Clarkson) Seattle Film Critics Awards - herečka (J. Moore), kamera, režie, hudba, film, původní scénář Toronto Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore) Vancouver Film Critics Circle - herečka (J. Moore) Washington DC Area Film Critics Association Awards - herečka (J. Moore), vedlejší herec (D. Haysbert). .... Scénář : Todd Haynes. Kamera : Edward Lachman. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Kromě barevného schématu Todd Haynes použil záběry a úhly odpovídající Sirkovým filmům a době vzniku a scénář využívá přehnaně melodramatické dialogy. Ve scénách jízdy autem tvůrci použili zadní projekci, která se běžně používala ve starších filmech, a pro jeden záběr, kdy Cathy (Julianne Moore) jede na baletní představení své dcery, dokonce znovu použili desku ze Sirkova filmu Psané ve větru (1956). (classic)
  • Kameraman Edward Lachman pomohl vytvořit odpovídající „look“ použitím stejných typů osvětlovacích technik a filtrů na objektivu, jaké by se použily při natáčení melodramatu v 50. letech, a hudba Elmera Bernsteina připomíná ty skladby, které složil o 40 a 50 let dříve. Také vedoucí střihač zvuku Kelley Baker použil ruchy, aby zvuky věcí ve filmu, jako je šustění oblečení a kroky, zvýraznil podobně jako ve filmech z 50. let. (classic)

Reklama

Reklama