Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Whittakerovi jsou zdánlivě ideální rodina. Alespoň pro své okolí. Jsou klasickým obrazem ideálu padesátých let v Americe. Nic však nikdy není takové, jaké se zdá... Cathy je dokonalá žena v domácnosti, s perfektním životem, přesně taková, jaká by ideální žena v padesátých letech v Americe měla být. Je zdravá, má krásné děti, úspěšného manžela, sociální jistoty. Celý svět se jí však obrátí vzhůru nohama, když přistihne svého manžela s jiným mužem. Zmatená a zoufalá nachází útěchu v náruči afroamerického zahradníka Raymonda. Přes Frankovu sexuální orientaci a Cathyin vztah s Raymondem se pár snaží udržet manželství pohromadě. Oba dva to však změní jednou pro vždy. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (141)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Todd Haynes je rozhodně dost zvláštní a jedinečný režisér, ale jeho styl stejně jako témata mi příliš nesedí. Přes oblíbenou ústřední dvojici jsem kromě cca druhé třetiny neměl žádný extra dojem z filmu. Styl 50. let mohl být hlubší a působivější, ale jinak Daleko do nebe působí hodně obyčejným dojmem. Tomu pomáhá i dost jednoduchý příběh a žádné citové vázání diváka k postavám. Jak rychle film přišel, tak i odešel a já jsem od něj zůstal stejně daleko jako samotné postavy od nebe... Romance, co neprobudila moje city. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je o tom, že v 50. letech v USA neměli černoši a teplouši úplně lehkej život. A to je asi tak všechno, co se dá napsat o obsahu filmu. Jsou to takový epizodky ze života jedný paničky, jejíž manžel má homosexuelní orientaci a ona má zase poněkud bližší vztah k černochovi. Občas se tam najde nějakej trochu lepší okamžik, ale celkově se příběh vůbec nikam neposouvá. Zahraný je to dobře, ta stylizace 50. let je taky povedená, ale nic víc jsem v tom filmu nějak nenašel. 50% ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Jediné pozitívum tu je hudba od Elmera Bernsteina a výprava, ktorá pekne načrtla atmosféru 50. rokov. To ostatné nuda až strach. Hlavné postavy mi prišli nerozvinuté a dramaticky ploché, čo podčiarklo aj to more prázdnych a šedivých dialógov. Celkovo to na mňa vonkoncom nezapôsobilo, ani po emocionálnej, ani po obsahovej stránke. Veľmi slabý priemer, za hudbu a výpravu. 50/100 ()

Indiana 

všechny recenze uživatele

Jako retro je to vynikající, výprava a to všechno se podařilo. Ale jinak mi to přijde dosti přeceňované - Dennis Quaid sice svého homosexuálního manžela zahrál přesvědčivě, ale co proboha Julianne Moore, to podala podle mě spíše průměrný výkon a to byla nominovaná na Oscara. A ty dialogy mi přišly mega jak z porna nebo telenovely, ale tak to tehdy možná bylo. ()

Suzana 

všechny recenze uživatele

Zlatá padesátá. Krásná auta, nablýskané hospodyně a jejich ještě nablýskanější domácnosti. Pod tím vším maloměšťácká omezenost, rasismus a předsudky. Bohužel, film jaksi plně nevyužívá možností, které daná doma a dané téma nabízí a chvílemi mám pocit, že jde o jakési povrchní nakouknutí na problém. Ale to díky přesvědčivé Julianne ani tak nevadí, pokud si pouze chcete užít smutný film o nenaplněné lásce v podzimních barvách. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (13)

  • Julianne Morre byla nominována na Oscara v kategorii hlavní herečka společně s Nicole Kidman, se kterou si zahrála ve filmu Hodiny (2002). Nicole Kidman cenu nakonec vyhrála. (R´Hell)
  • Kameraman Edward Lachman pomohl vytvořit odpovídající „look“ použitím stejných typů osvětlovacích technik a filtrů na objektivu, jaké by se použily při natáčení melodramatu v 50. letech, a hudba Elmera Bernsteina připomíná ty skladby, které složil o 40 a 50 let dříve. Také vedoucí střihač zvuku Kelley Baker použil ruchy, aby zvuky věcí ve filmu, jako je šustění oblečení a kroky, zvýraznil podobně jako ve filmech z 50. let. (classic)
  • Todd Haynes vytvořil barevnou paletu pro každou scénu ve filmu a při výběru byl pečlivý a konkrétní. Důraz kladl na zkušenost s barvami například ve scénách, v nichž jsou Cathy (Julianne Moore), Eleanor (Patricia Clarkson) a jejich přátelé oblečeni do červené, oranžové, žluté, hnědé a zelené, a pohrával si také se zelenou barvou, když ji používal k nasvícení zakázaných a tajemných scén. Tento efekt byl použit jak ve scéně, kdy Frank (Dennis Quaid) navštíví gay bar, tak když Cathy jde do restaurace v převážně černošské čtvrti. (classic)

Reklama

Reklama