Reklama

Reklama

„Když listujeme albem fotografií, vidíme jen šťastné chvíle našeho života. Nikdo nechce mít snímek události, na niž by rád zapomenul,“ říká hlavní postava filmu Sy Parris. Už dvacet let dělá fotky v místním obchodním domě a vede dost smutný a osamělý život. Ti, co se sem přijdou vyfotit, si sotva všimnou muže za pultem. Jen Nina Yorkinová se na něho vždy usměje, pozdraví ho a odnese si další snímek šťastné rodinky. Yorkinovi jsou jeho nejlepší zákazníci - Sy sledoval před hledáček lásku Niny a jejího manžela Willa, viděl, jak jejich nyní devítiletý syn Jakob vyrůstá z plenek, ví všechno o jejich rodinných prázdninách. A protože svou práci dělá zodpovědně a dokonale, ve svém archivu schraňuje i fotografie, které vypovídají mnohem víc o osobním životě těch druhých. Jak rád by se stal součástí Yorkinovy rodiny, která z jeho pohledu má všechno, co on postrádá. Jenže pak zjistí, že není zdaleka tak dokonalá, rozhodne se, že s tím musí něco udělat a jeho záchranná mise končí bizarní konfrontací... Film režíroval Mark Romanek, v hlavní roli uvidíme Robina Williamse. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (249)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Strašná rutina, ktorá vôbec nerozvíja potenciál námetu. Ten, hoci nie je nejako extra originálny, je sám o sebe znepokojujúci. No spracovanie ide po pomerne predvídateľnej línii a druhá polovica (a hlavne klimax) stojí na deus ex machina zvratoch, po ktorých sa hlavnému antihrdinovi začne zrýchlene meniť charakter. Nehovoriac o iritujúcom mizernom storytellingu. Úvodná scéna začína nasledujúcu retrospektívu - v oboch má rozprávač zásadne odlišný hlas, nehovoriac o tom, že už prvá scéna rozprávania sa odkláňa od jeho subjektívneho videnia a vidíme veci, čo on nevidel. Nejde pritom o nedôveryhodného rozprávača, len o mizerný scenár. Čo sa týka Robina Williamsa, mal už aj lepšie role a lepšie výkony (aj v rámci žánru). ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Pan Parrish a jeho zvláštní láska k plně funkční rodině, se kterou pomocí představ a hlavně fotek prožil posledních deset let. Herci skvělí, hudba atmosferická, jinak ale bohužel bez výraznějšího nápadu. Mark Romanek tak do hollywoodského světa nenakročil příliš dobře, což se na jeho budoucích zakázkách projevilo dost výrazně. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Jenom jsem fotil“ Fotografie – uchovatelé našich vzpomínek. Těch dobrých především, jak správně podotýká Seymour Parrish. Jenže naše životy tvoří i události méně líbivé. Ty, na které chceme zapomenout, ne si je prohlížet v rodinném albu. Seymour Parrish podobné fotky v tom svém rozhodně mít nechce. Námět hodný krvavého thriller přetvořil Mark Romanek v „přesymbolizované“ psychologické drama o rodině a svědomí. Robin Williams je trochu jako klaun, který odhodil všechny masky. Dokáže v jedné scéně bezbolestně přejít od milujícího strýčka k zákeřnému pedofilovi. Škoda, do jak nenápadité formy byl tvárný materiál jeho kvalit nalit. Závěrečné moralizování naštěstí patří do řádu těch cyničtějších a matný dojem z mizivé gradace zachraňuje sice nijak objevné, přesto působivé „sdělení“. 70% Zajímavé komentáře: Tom Hardy, genetique ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

A proto má Phobia tak málo photek: nikdy jsem těm ksindlům ve photolabech nevěřila! Čertví, co tam s mými phodobenkami dělají, že na každé od dovršení nějakých 15-ti let vypadám jako vychcaný a vyžraný levicový pholitik! Na občance vypadám jako Zeman, na řidičáku jako Gross a na pasu jako Paroubegg! Kdoví jaký úchylný zmrd si se mnou tapetuje phokojíček?! "Express Foto" ode mě má jasný palec nahoru za výborné téma k zamyšlení, fajnově řemeslně zpracované, dobře obsazené. Zcela bezvýznamné mínus dávám za málo úderný závěr a občasné zdlouhavé přešlapování na místě. Čtvrtá hvězdička utekla jen o pravidelně stříhaný chlup z bradavice na mém nephotogenickém rypáku. 69% ()

PauloZ 

všechny recenze uživatele

Poprvé jsem viděl Robina v roli ,,lehce psycho úchyláčka,, a zahrál to perfektně. Jenomže film měl větší potenciál, já jsem v něm nenašel nic, co by mě nějak výrazně dojalo a vzalo. Navíc jsem nepochopil fotky dcery šéfa a konec byl takový neúplně uzavřený. Silně jsem rozhodoval mezi 3* a 4*, nakonec pěkné 3*l. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (18)

  • Režisér Mark Romanek si pro film bral inspiraci z různých starších filmů o osamělých mužích, jmenovitě např. Taxikář (1976). (8smdesat)
  • Jména postav a věcí ve filmu odkazují na jména známých fotografů – Syův asistent ve fotolabu, Yoshi Araki (pojmenován podle Nobujošim Arakim), detektiv Van Der Zee (James Van Der Zee), detektiv Outerbridge (Paul Outerbridge), Maya Burson (Nancy Burson), zákazníci Savmartu paní von Unwerth (Ellen von Unwerth) a pan Siskind (Aaron Siskind). Hotel Edgerton, kde se odehrává konec filmu, je pojmenován po fotografovi Haroldu Eugenu Edgertonovi. (8smdesat)
  • Číslo 23 sa často objavuje počas celého filmu, pretože produkčná spoločnosť sa volá "Catch 23". (U_S_O)

Související novinky

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

10.01.2014

Sériovým vrahům se na filmovém plátně rád věnuje David Fincher, který do téže řeky úspěšně vstoupil třikrát – v Sedmi, v Zodiacovi a v Mužích, kteří nenávidí ženy. Momentálně točí detektivku Zmizelá… (více)

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

22.10.2011

Ron Howard, který natočil Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony, se na třetí langdonovku vykašlal kvůli adaptaci westernové fantasy Stephena Kinga „Temná věž“. Tu mu ale studio Universal nakonec… (více)

Klony Keiry Knightley útočí

Klony Keiry Knightley útočí

03.03.2009

Britská kráska konečně setřese dobový kostým a vklouzne do něčeho současnějšího, nebo možná dokonce futuristického. Zahraje si totiž v britském sci-fi thrilleru Never Let Me Go. Podrobnosti zápletky… (více)

Reklama

Reklama