Reklama

Reklama

eXistenZ

  • Kanada eXistenZ (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hra nebo skutečnost? Kde končí jedno a začíná druhé? Kanadský thriller z budoucnosti možná nepříliš vzdálené. Allegra Gellerová, jedna z nejlepších počítačových programátorek blízké budoucnosti, se osobně účastní testování své úplně nové hry, zvané eXistenZ, s testovací skupinou. Tyto hry nové generace však potřebují tzv. bioport, neboli port zavedený do lidského těla. Hra se pak napojuje přímo na nervový systém hráče a zavádí ho do světů nejdivočejší fantazie. Při nahrávání nové hry do portů testovací skupiny je však Allegra Gellerová fyzicky napadena, nahrávání je přerušeno a systém poškozen. S pomocí pověřeného průvodce Teda Pikula se jí podaří uniknout, pronásledovatelé z konkurenční firmy jsou jim však v patách a navíc je unikátní virtuální systém nové hry téměř zničen. Jediná cesta, jak jej zachránit, je hrát hru s přítelem. Ted Pikul však nemá zaveden bioport...
Nový opus kontroverzního kanadského režiséra Davida Cronenberga s nečekanou pointou je tentokrát polemikou o hranicích virtuální a skutečné reality se všemi pocitovými a morálními důsledky pobytu člověka v nich. Téma filmu je vyjádřeno už v samotném schematu filmu, v němž je tato hranice téměř popřena volnými přechody mezi realitami, což postavy samé i diváka udržuje v neustálé nejistotě o tom, kde jsou a s kým vlastně mluví. Výprava Cronenbergova filmu nijak nezaostává za esteticky bizarním světem ostatních jeho filmů, ovšem ani za fantazií některých již dnes známých počítačových prostorů. Film získal Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1999 za Mimořádný umělecký přínos a v témže roce Cenu stříbrného vřískotu na Festivalu fantastických filmů v Amsterodamu. O rok později získal kanadskou výroční filmovou cenu Genie za střih. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (439)

Jordan 

všechny recenze uživatele

aspoň už viem, kde jeden z posledných kovbojov hollywoodskej postmoderny chodí po svoje nápady a inšpirácie, lebo inception má jasný vzor, predobraz (myšlienkovo, pointovo a nápadovo) práve v eXistenZ. zhruba v rovnakom čase uzieral svetlo sveta ja matrix, Cronenberg je však o čosi komornejší, ujetejší a ako vždy typicky nemejnstrímový (aj keď tam má na malej ploche celkom slušnú partiu hercov). to, čo ma na jeho filmoch vždy bavilo a baví, ma bralo aj tu - detaily, nápady, premyslený filmový svet a havne EFEKTY! j.j.leigh, ktorú vnímam (či skôr ne-vnímam) ako pomerne nevýraznú som si konečne v tomto filme užil, lebo tu má zopár naozaj sexi polôh. spolu s TRONom a Gamerom je eXistenZ vlastne jeden z mála filmov, ktoré sa výsostne venujú problematike počítačových hier - a z týchto troch spomenutých jedine eXistenZ ako tak vážne, kriticky a hlbšie. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Ze začátku mě to moc nebavilo. Avšak od chvíle, kdy se dostaneme do hry to začíná být opravdu bláznivě ''morbidní'' jízda, ve které jsem se zhruba v polovině totálně ztratil. Tak nějak jsem ztratil přehled co má být realitou a co životem ve hře. No konec mi to každopádně pomohl rozluštit. Co se týká samotných efektů (masek) mutantů, tak zde jsem moc spokojený nebyl. Každopádně pistolka ze zubů a kostí mě pobavila a chtěl bych mít takovou hračku doma. 7/10 ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

V roce 1999 vznikly minimálně tři tématicky podobné filmy - eXistenZ, Třinácté patro a Matrix - z toho první dva mají tu smůlu, že byly a dodnes jsou ve stínu toho třetího. Tenhle Cronenbergův thriller je velice zajímavým filmem, ale děj je až moc zamotaný, plný věcí, které nedávají smysl (což někdy u filmu nevadí, ale tady to moc nefungovalo), a místy trochu nudný. Bohužel tahle sci-fi nedosahuje kvality jiných Cronenbergových děl, ale přesto kostěnou pistoly a živočišné herní konzole byly zajímavý a originální nápad, který jentak nikdo nezapomene. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Hry hraji poměrně často a proto jsem se těšil na herní výlet od pana Cronenberga a za sebe můžu říct že co slizkosti se týče tak Cronenberg vyhrál na plné čáře. Příběh ač ze začátku dost jednoduchý se postupem času tak neuvěřitelně zamotává že jsem měl co dělat abych to pobíral a závěrečnej twist byl parádní. Law kterýho jsem nikdy nijak nemusel ukázal že zahrál postavu dokonale, ostatní herci byly taky výborní a Dafoe byl démonickej. Pár scén a samotná herní konzola byla neuvěřitelně nechutná a scéna v restauraci působila správně "sleazy". Cronenbergovy filmy vyloženě nevyhledávám a jeho nejlepší kousky jsem viděl a tohle je jeho 2 nejlepší film. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Co když už nejsme ve hře? Tak dobrý nápad v tak zmateném scénáři. Sci-fi o virtuálních realitách dostává od prvních minut dosti brutální ránu do slabin, když se Cronenberg nevyvaruje všelijakých nechutností nebo neznámých slizkých tvorů (či předmětů) a svou nepostradatelnou bizarností je tentokrát zoufale směšný. Zmatenost celého příběhu se pak nejvýrazněji ukáže v samotném finále, které přechází z překombinovanosti do sympatické satiry a zpět. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (10)

  • Film je výrazne inšpirovaný dielom legendárneho sci-fi spisovateľa Philipa K. Dicka, ktorý sa vo svojej tvorbe zaoberal najmä pravou povahou reality. eXistenZ sa do veľkej miery inšpiruje jeho románom "Tri stigmy Palmera Eldritcha", v ktorom však vrstvenie realít nebolo rámcované hrou, ale špeciálnymi drogami. (tomashrabek)
  • Natáčení probíhalo v kanadské provincii Ontario. (Terva)
  • Přestože Cronenbergova díla nikdy nebyla zárukou finančního úspěchu, nenajdeme v jeho filmografii větší propadák než eXistenZ, který nepokryl zisky z tržeb své patnáctimilionové náklady ani z pětiny. (Zdroj: Letní filmová škola)

Související novinky

Hollywood podle Cronenberga

Hollywood podle Cronenberga

07.02.2006

Intriky a výstřednosti všeho druhu v americkém filmovém průmyslu budou stěžejním tématem připravovaného tragikomického dramatu kanadského režiséra Davida Cronenberga (Dějiny násilí), MAPS TO THE… (více)

Reklama

Reklama