Režie:
Jiří AdamecKamera:
Antonín KovácsHudba:
Ladislav ŠtaidlHrají:
Jindra Bartošová, Antonín Navrátil, Jan Čenský, Ljuba Krbová, Dana Bartůňková, Jana Kubátová, Tomáš Juřička, Michal Pešek, Eliška Balzerová, Jiří Bartoška, Miroslav Zounar, Ladislav Trojan (více)Epizody(6)
Obsahy(1)
Šestidílný televizní seriál ze života studentů maturitního ročníku natočil tvůrčí tým scenáristů Štorkán, Bednář, Adamec. Na úspěšnou spolupráci autoři navázali o šest let později ve zcela stejném složení dalším seriálem z podobného prostředí s názvem Bylo nás šest. (hippyman)
Recenze (77)
Me tyhly bolsevicky blbosti pritahujou jako magnet, byt uz velmi dlouho ziju venku,ale oprad mam nejak nutkani tohle hledat a dobrovolne se na to divat, proco to delam? Je to nejaky druh fetise nebo stihomam? Neco tak desnyho , strasnyho se silenou hudbou a jeste horsimy herecky vykony snad predci uz jen Okres na Severu a Jakub sklar,ale ja si stejne nedam pokoj a budu se na to divat dal, jak pisu je to jako magnet, komunismus me timhle doslova poznamenal. Nechapu jak na neco takovyho mohl kyvout treba pan Mensik. A perlicka na zaver z posledniho sesteho dilu, Petr (Jan Censky) tak jsem vam prisel rict, ze me to vsechno mrzi a chtel bych se omluvit hlavne tady Mirkovi,ale ted uz musim jit, protoze se necejtim dobre (po bourace na babete), na to vstane Mirek (Antonin Navratil) a na odchazejiciho Censkyho zavola, Petre, a jak se cejtis? Tohle ze sebe patrne vytalcil scenar ista nekde s novinama po ranu na velky. ()
Nebyt te zapletky s penezi a slusne vyvinuteho poprsi svazacky Ljuby Krbove, ani na chvili bych ten serial nebral vazne. Maximalni scenaristicka i rezijni topornost, neuveritelnost jakekoliv postavy, nechtena usmevnost nekterych hlasek. Voice-overy jednotlivych protagonistu jsou fakt k zesileni. Lada Staidl a jeho Muzikoterapie III spolehlive kandiduje do cela zebricku nejhorsich ceskych alb vsech dob. Tolik jen obecne, o neumetelstvi vsech tvurcu by se daly napsat stohy. Jestli nekdo prozil takove studium na gymplu, uprimne ho lituju. A jestli jeho nejkrasnejsi spoluzacka dosahovala kvalit Miliny, tak je politovani o to uprimnejsi. ()
V začátku úvodního dílu seriálu sledujeme odvážnou plující kameru beze střihů, která nás seznamuje s oblastí děje a koloritem maloměsta. Vše plyne jako inovativní videoklip k orchestrální Best of horšího z bratrů Štaidlů. Plynulé přenesení děje na ples ukazuje rozlévání karbonizovaného vinného produktu do do litrových okrasných číší. Na druhé straně, ale vidíme výběrové cuvée polabských Grand Cru. Mezitím se naparují normalizační herecké naděje ve své poslední dekádě a ukazují svojí prkennou druhou tvář. Stranou A jako když hudba utne a desku již nikdo neobrátí. Rychlý střih zhustí atmosféru do školních lavic maturitních písemek. Zde pro mne děj skončil a dále již seriál nesleduji neboť u mě nevyvolal očekávanou sentimentalitu a doplnění chybějících střípku mé rané dospělosti.. ()
Ve své době to bylo něco jako Beverly Hills 90210 po česku, nevzpomínám si na jiný se seriál ze středoškolského prostředí z těch dob. Socialismus s trochu lidskou tváří :-) Docela komická je představa tvůrců, co tehdy poslouchali osmnáctiletí teenageři: " starýho, dobrýho Bobka, Láďu Štaidla Muzikoterapii a Discobolos dvojku".... ()
Odpad a vím proč! Na gymplu jsem studovala ve stejné době a žili jsme úplně jinak! Souhlasí akorát typy, ty byly vždy a všude stejné, jak je vidět už u Martina Friče. Prosím nereprízovat, ať si o nás další generace nemyslí, že jsme byli taková paka....Safra! Pozdě, dnes jsem v TV magazínu zjistila, že repríza bude. Tak doufám v nechuť dnešní generace čučet na adamcoviny:-) ()
Galerie (13)
Zajímavosti (12)
- Antonín Navrátil film natáčel přes zákaz na škole. (Zdroj: Květy) (M.B)
- Chrudim byla vybrána, protože režisér Adamec ji dobře znal, neboť pochází z nedaleké Skutče. (Kulmon)
- V čase 18:50 je ve společenském sále na zdi vidět dřevěná plastika. Stejná plastika byla i v epizodě Setkání (1976) seriálu Muž na radnici (od r. 1976), např. v čase 48:48. I podle architektury se jedná o stejný společenský sál. (HonzaR.)
Reklama