Režie:
Mark RydellKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
James Newton HowardHrají:
Richard Gere, Sharon Stone, Lolita Davidovich, Martin Landau, David Selby, Jennifer Morrison, Keegan MacIntosh, Jay Brazeau, Timothy Webber, Garry Chalk (více)Obsahy(1)
Vincent Eastman (držitel Zlatého glóbu Richard Gere) žije stále stejný a přímočarý život jako úspěšný architekt ve svazku s krásnou, ale odtažitou manželkou (držitelka Zlatého glóbu Sharon Stone). Když pozná vášnivou a temperamentní spisovatelku (Lolita Davidovich), základy jeho bezpečného a předvídatelného života jsou náhle otřeseny. Vincent si musí vybrat mezi svým životem, který vybudoval, a vášní, která by mohla znamenat jeho skutečné štěstí. Pokud však bude čekat příliš dlouho, může se ocitnout na osudné křižovatce. (Magic Box)
(více)Recenze (36)
Viděl jsem jak Křižovatku, tak i Věci života, ale Křižovatku přece jenom hodnotím o trochu výš. Tedy 100% a to nejen proto, že vím naprosto přesně, o čem to je. A v závěru filmu jsem Richardovi záviděl, že se dokázal rozhodnout, i když mu to už moc platné nebylo. Já se sice rozhodnout nedokázal, ale na štěstí ještě žiju. Nádhernej film po všech stránkách. ()
Tenhle film se dá pochopit až tak po čtyřicítce :) Mám k němu zvláštní vztah. Prosím nekamenovat, ale řekl bych, že o nevěře a nemanželské osudové lásce moc lepších filmů není. Pokud se dokážete vžít do pocitů, které prožívá Geereho hlavní postava, pak je to jiný film. Je to prostě "K ř i ž o v a t k a". Záleží, jak ji kdo vyřeší. Líbí se mi hodnocení "kaze", že na začátku už měla jasno. No ono bylo právě na začátku záměrně ukázáno, jak to dopadne :) ()
Dva dobří herci v hlavních rolích, Richard Gere a Sharon Stone, a film je to unylý a bez života. Mark Rydell si s podivným scénářem naprosto nevěděl rady. Chtěl poskládat působivou mozaiku, ale vždy mu nějaký ten potřebný dílek scházel nebo přebýval. Nikdy nenašel ideální poměr mezi vztahem tří lidí a mezi vyhrocením vztahu. Retrospektivní vyprávění příběhu o zhrouceném manželství a počínajícím vztahu nebylo zvoleno dobře. Záměr odlišit příběh od tuctu podobných právě netradičním stylem vyprávění byl dost ošidný a nevyšel podle představ autorů. Herci ve svých nepropracovaných postavách také neodvádějí nic mimořádného. Film, který návod na rozpad manželství podává hodně sklesle a umrle. S takovým hereckým obsazením mohlo vzniknout dobré drama. 40% ()
Architekt Gere stojí na křižovatce a neví kudy. Co takhle se v ní navzdory předpisům otočit a zkusit bílou šálu se sekáčkem na led..? Nejdříve snobská nádoba plná prázdných emocí a pak silných posledních 20 minut s dopisem, co (ne)našel adresáta. Hodnocení bude evidentně kolísat podle životních zkušeností s pálením mostů a usazením rozumu a citu do trvalé opozice a to je právě na kouzlu zvaném film to nekrásnější… ()
Gere má sice ve filmu několik slabších chvilek, ale jinak je v tomto emocionálně komplikovaném příběhu víc než kvalitní a jeho strhující monolog v telefonní budce je neskutečně výbušná záležitost. Pokud si při ní člověk uvědomí jak brilantně dokázal Rydell zachytit tak reálné věci v lidském životě, je jasné, že se mu snímek nemůže nelíbit (a v pohodě ustojí i to trapné jezero ke konci). Pro člověka, který podobný pocit nezažil to bude pravděpodobně jen utahaná a nic neříkající story. ()
Galerie (22)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (11)
- Niekoľko časopisov a novín, ako The Pantagraph alebo The Spokesman-Review, zaradilo film do top 10 najhorších filmov roku 1994 a The Tampa Tribune ho uviedli ako absolútne najhorší. (Arsenal83)
- V úvodnej scéne v spálni „ikonické“ hodiny ukazujú pár minút pred 8:00, potom sa okamžite priblížia, aby sa zobrazil detail, ktorý ukazuje, že sa čas zmení na 8:15. (Arsenal83)
- Vancouver Sun napísal, že film „je celý kanadský – a najlepšia evokácia Vancouveru, akú kedy videli na plátne“, ale odsúdil jeho početné klišé a jeho „mätúci formát flashback-in-flashback, ktorý je ťažké sledovať“. (Arsenal83)
Reklama