Režie:
Michael BayKamera:
Mauro FioreHudba:
Steve JablonskyHrají:
Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Djimon Hounsou, Sean Bean, Steve Buscemi, Michael Clarke Duncan, Ethan Phillips, Brian Stepanek, Siobhan Flynn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V poslední době se stále více zajímáme o klony a už jen čekáme na jejich lidskou podobu. Na Zemi došlo k examinaci, přežilo jen pár stovek výjimečných lidí, vše bylo zničeno. Existuje jediné místo, které stále připomíná Zemi - Ostrov. Dostane se tam jen vylosovaný, ostatní musejí čekat na své štěstí dál. Ale co když to tak není? Co když k žádné examinaci nedošlo? Co když žádný Ostrov neexistuje? Takto začal přemýšlet Lincoln 6-Echo. Je v "Ráji" už 3 roky. Jeho život se mu zdá nenaplněný. Copak je jediným cílem života dostat se na Ostrov? Jeho kamarádku Jordan 2-Delta to však vůbec nezajímá, vždyť vyhrála v losování, jede na Ostrov! Jenže Lincoln své podezření potvrzuje a snaží se zachránit Jordan od jisté smrti. Nejsou lidé, jsou kloni a žádný Ostrov není. Země katastrofou zasažena nikdy nebyla. Utíkají tedy, a protože se nikdo nesmí dozvědět, kdo jsou zač, stíhá je jejich stvořitel všemi možnými prostředky. Na povrchu se pokusí kontaktovat "originál" Lincolna... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 313)
Len preto, že je tento film Bayov, veľa ľudí sa bráni vyššiemu hodnoteniu, pretože vyšší princíp filmu bol badateľný. Keby to natočil s čistým štítom, verím, že sa tomu nevyhne. Pre mňa dokonca pretína líniu, na ktorej sú umiestnené pecky ako 'Minority Report', či 'I, Robot'. Taktiež film s hlbším zmyslom, asi najmysliteľnejší od Baya. Perfektná akčná nádielka a zároveň humánny podtón skvelé dopĺňajú sympatickí herci ako vraví -tron-, no opäť zas mi je ľúto že M. C. Duncan nedostal viac miesta. 85%. ()
První film toho odpudivého rejžovského megalomana po Skále, který jsem si zase vychutnal i s polevou. Opravdu nevím, proč v případě Ostrova mluvit o nějaké závažnější myšlence, ta je sice možná v embrionálním stádiu zajímavá, ale naštěstí má Bay z hlubších témat zjevně strach, takže celou mravoučnou základnu Ostrova zredukoval do drobátko nablblých, ale snesitelných dialogů a po chvíli už se celá zápletka zredukuje na "před kým je třeba utéct / koho je třeba porazit a co je třeba zničit". Žádné kličky, ale naopak parádní akční palba ze všech kanónů, rychlý střih, výborná podkresová hudba, dechberoucí efekty (zejména scéna s vlakovými koly je úchvatná). Ostrovu dominuje až klinicky čistý styl obrazu, krystalicky jasná a ničím nekomplikovaná futuristická estetika, která je stejně přehledná a čitelná jako příběh filmu. Sama klouže krkem a netíží v žaludku. Vůbec nemíněno ve zlém. Všechny ty klišovité zpomalovačky, přelety kamery atd. umí Michael Bay čistě a precizně jako málokdo a Ostrov operuje s výrazivem akčního filmu s naprostou bravurou. Výsledkem jsou dvě hodiny, ky jsem měl sladce vypnuto a jel jsem pouze na vlně adrenalinu, který není ničím tlumen. Parádní relaxační zážitek, samozřejmě chápu, že kdo čekal inteligentní sci-fi, musel být zklamán. Ale chtít to zrovna od Míši je asi jako požadovat obřízku u sv. Víta. Už jsem někdy psal, že je Scarlett Johansson absolutně k SEŽRÁNÍ??? ()
Podle předpokladů se jedná o ne zcela typický Bayův film a to přesto, že tu najdeme takřka všechny jeho trademarky, i když některé lehce pozměněné. Bohužel dojmy i pro mě, jakožto Bayova velkého fanouška, jsou lehce rozpačité a nevím tak úplně, co si o filmu myslet. Bay rozhodně neubral ze svých zásad, a diváka chce hlavně bavit akčními scénami a humorem. Zároveň však jakoby chtěl i něco vážného sdělit, ale prostě to k němu nesedí. Což hodně poznamenalo především samotný závěr snímku, který stejně jako u Pearl Harboru není z nejpovedenějších. Fanoušci Michaela Baye si však užijí své, jeho odpůrci zase budou mít příležitost si na Baye plivnout. ()
100% audiovizuální masakr (i kvuli nadherne Scarlett). Michael Bay se po divnem Pearl Harboru a jeste divnejsich Bad Boys zamyslel a konecne vymyslel vic nez film ala jeden velkej vybuch. Ne ze by v Ostrovu vybuchy nebyly, to by nebyl Míša, ale myslenka klonů a celkové zamysleni, kam az jsme schopni dojit, jen aby sme zili déle + Sean Bean s bozskym komplexem, je uzasne. Futuristicky New York se nadmiru povedl, stejne jako cela jedna dlouha akcni scena (ano, opravdu jen jedna). Mozna bych mohl vytknout divny konec, ale stejne je to prvotridini zabava. Doporucuji. lepsi 4* PS: a Jablonsky se prekonal, soundtrack opravdu nadhernej ()
Mám rada originálnu "bayovskú" zábavu zahŕňajúcu tie najbombastickejšie explózie a výbuchy od úvodných titulkov až po tie záverečné. Zanietení fanúšikovia Michaela Baya však museli byť prinajmenšom trocha sklamaní, pretože Bay si začal spytovať svedomie a uvedomil si, že k uspokojeniu radového diváka nestačí iba strhujúca forma opradená špičkovou akčnosťou. Je skvelé, že sa Bay odklonil od starých zaužívaných praktík a doprial mi čas na spoznanie ústredných hrdinov, aby som si ich mohla obľúbiť a následne im držať palce. Prvá polovica filmu ma nestrhla očakávanou akčnosťou, no žasla som nad obsahovou dôveryhodnosťou, čo sa na priemerné scenáristické pomery Michaela Baya naozaj cení. Logické chyby sa, samozrejme, našli, no druhá polovica filmu disponujúca návratom "starého dobrého Baya" ich dokonale prekrýva. Ostrov je neobvyklým režisérskym počinom, no milovníci "bayovskej" akcie si aj tak prídu na svoje, tentoraz obohatení neočakávanou obsahovou svižnosťou. ()
Galerie (128)
Photo © 2005 Dreamworks
Zajímavosti (38)
- V průběhu 99. minuty má stíhané auto obě dveře zavřené, avšak v předcházejících i následujících záběrech má pravé dveře otevřené. (Terva)
- Tvorcovia filmu Tajemství farmy Clonus (1979), v ktorom sa taktiež množili klony na zber orgánov, podali žalobu na tvorcu filmu Ostrov za porušenie autorských práv. Nakoniec však dospeli k dohode. (Greenpeacak)
Reklama