Reklama

Reklama

Ostrov

  • USA The Island (více)
Trailer 1
USA, 2005, 136 min

VOD (1)

V poslední době se stále více zajímáme o klony a už jen čekáme na jejich lidskou podobu. Na Zemi došlo k examinaci, přežilo jen pár stovek výjimečných lidí, vše bylo zničeno. Existuje jediné místo, které stále připomíná Zemi - Ostrov. Dostane se tam jen vylosovaný, ostatní musejí čekat na své štěstí dál. Ale co když to tak není? Co když k žádné examinaci nedošlo? Co když žádný Ostrov neexistuje? Takto začal přemýšlet Lincoln 6-Echo. Je v "Ráji" už 3 roky. Jeho život se mu zdá nenaplněný. Copak je jediným cílem života dostat se na Ostrov? Jeho kamarádku Jordan 2-Delta to však vůbec nezajímá, vždyť vyhrála v losování, jede na Ostrov! Jenže Lincoln své podezření potvrzuje a snaží se zachránit Jordan od jisté smrti. Nejsou lidé, jsou kloni a žádný Ostrov není. Země katastrofou zasažena nikdy nebyla. Utíkají tedy, a protože se nikdo nesmí dozvědět, kdo jsou zač, stíhá je jejich stvořitel všemi možnými prostředky. Na povrchu se pokusí kontaktovat "originál" Lincolna... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 313)

choze 

všechny recenze uživatele

Pokud bych to měl brát vážně, bylo by to složitější, ale jako další fetišistický Bayův popcorn to funguje spolehlivě a není co vytknout, jsem opět na vrcholu blaha. Ale aby bylo o čem psát, berme to tedy vážně. Ten film je v podstatě jeden velký second hand. Motivy z kultovní polské SEXMISE se tu potkávají s motivy z MATRIXU, strhující automobilová honička je variací honičky v druhých MIZERECH (která je zase okopírovaná z Eastwoodova ZELENÁČE), bílý vizuál připomene Lucasovo THX a Sean Bean má za sebou už tolik padouchů, že jeho úloha v příběhu je každému jasná v momentě, kdy se zjeví na plátně. Problematika klonování a jeho zneužití mi osobně nepřijde nijak zvlášť palčivá, aby se o ní musely točit podobné hysterické eposy (vražda matky poté co porodí dítě, plynové komory) a žánr sci-fi nebyl tímto filmem posunut ani o píď. Trestuhodné bylo rovněž vyzrazení překvapivého (asi jak pro koho) zvratu v půli filmu už v trajleru, bez kterého by ale zase tvůrci nemohli strčit do trajleru všechny ty úžasné záběry z výše zmíněné honičky. Přesto všechno jde ale o tradičně nadstandartně zábavný a vymazlený Bayův kousek, který ani vzdor pro Baye typickému nastavovanému konci nenudí, právě naopak. Herci jsou výborní, velmi se mi líbil nápad dospělých postav s intelektem puberťáků, který mohl být ještě víc zdůrazněn. Ačkoliv je akce podobně jako u Bayova PEARL HARBORU soustředěna až do druhé poloviny filmu, je jí stále dost a je na dostatečně vysoké úrovni, aby bylo shlédnutí OSTROVA pro každého fanouška akčních filmů povinností. Když se ale tak na ten film dívám, vzdor jeho nepopiratelným popcornovým kvalitám se jeho komerčnímu propadu nijak zvlášť nedivím. Bay zkrátka není Spielberg (porovnávám teď slovutnost obou pánů) a Ewan McGregor a Scarlett Johansson nejsou Tom Cruise. A dokonce tu ani neútočí emzáci na zem, jen tu utíkají nějací blbí kloni. Jak si někdo mohl myslet, že se na to lidi pohrnou? ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Že se film skládá ze dvou různých částí jsem víceméně věděl, přesto mě přechod z filosofičtější první poloviny do akce poněkud zarazil. První část není sice kdovíjak dokonalá, je ovšem celistvá s dobře podaným nápadem, vizuální stránka je tu ještě střízlivá a slouží vývoji příběhu. Ten sice není zas tak originální, místy člověk vzpomíná na Sexmisi, místy na Minority Report, v akčních sekvencích se připomíná Matrix (i když Bayův styl je jiný) a mohli bychom jmenovat dále, přece jen však nutí k zamyšlení. Ale jak se duo gerojů vymaní z podzemního zajetí a je tlakem okolností nuceno proměnit se na křížence Spidermana s Jamesem Bondem, končí veškerá legrace, soudruzi. Rázem tu máme starého "dobrého" Baye a řítíme se na vlně psychedelické kamery a epileptických střihů přes vrcholy mrakodrapů (honičky na létajících motorkách jak ze SW VI), mezi svodidly dálnic až k bolavému konci, kdy poznáme dobré od zlého, dozvíme se ža tytyty to se nedělá a pak si můžeme vydechnout v poklidné zátoce závěrečných titulků. Jen je přitom nutno nevystupovat, neměnit směr, neptat se hele, proč dělají tohle a ne tamhleto, proč ten jim pomáhá (typicky politicky korektní černá postava dosud nemilosrdného pronásledovatele se mění ve spasitele míru na Zemi), proč proboha vrtulník podlétává pod padající písmeno, proč policii nevadí, že jí dvakrát někdo vyfoukne dva podezřelé, proč na "produkty" nečekají na nejpravděpodobnějším místě, proč - ale, ono o to tu nakonec asi nejde, komu se tenhle styl líbí, bude hýkat blahem, komu ne, ten si stejně pustí třeba Gattacu. Proto taky asi nemá smysl srovnávat film třeba s Minority Report, kde alespoň pro mne byla akce zdrojem napětí a ne bolavých očí. ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Vynikající námět, který by si rozhodně zasloužil propracovanější a myšlenkově hlubší scenáristické zpracování. Již po nějaké půl hodině filmu začnou docházet nápady a dříve poutavé prostředí začíná být lehce vyčpělé. Zážitek sice oživí chytlavá, drahá a celkově perfektně zpracovaná akce, jenže k danému filmu se v podstatě vůbec nehodí. Ostrov přichází s hlubokou myšlenkou, ale odchází jen s velmi povrchním zpracováním. Plány protagonistů jsou neskutečně naivní a fakt, že i přes to fungují je do očí b(l)ijící. To je opravdu tak snadné dostat se dovnitř i ven (se zbraní) multimilionového a přísně utajeného zařízení? Tato demence naprosto podkopává jinak velmi příjemný film... 6/10 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JSI VYJÍMEČNÝ, BYL JSI VYBRÁN!"..... /// Úvodní noční můra v super rytmu reklamního videoklipu dává tušit, že M.Bay je ve formě. To, jak velká výhra je odjet na poslední neznečištěný místo na Zemi nám ukáže E.McGregor (za doprovodu hezké S.Johansson), kterej (díky svý ,,vrozený inteligenci") má pocit, že tady něco nehraje... (já bych z toho vynechal filmový provedení). Ukázka technologií budoucnosti je výborná (synaptické vyšetření mozku, porod, hologram kix box), nechybí hlášky (proč zrovna já mám říct dětem, že Santa Claus neexistuje!) a sympaťák S. Buscemi, ale hlavně: film má tempo a ,,zběsilá" hudba sekunduje tempu obrazu. Samozřejmě, můžem si položit otázku, jestli 2 klony můžou utéct speciálnímu komandu a spoustě policajtů, ale tohle mě netrápilo. A nakonec beru i to ponaučení, že nikdy nemám dávat ženský kreditní kartu, a že lidská zvědavost dokáže zničit i sebedokonalejší systém. Čemu z toho nevěříte? ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to skvelý akčný sci-fi film. Má výborný príbeh o dvoch ľudoch, mužovi a žene, ktorí ako jedni z mnoha žijú v špeciálnom stredisku, ktorý ich chráni pred kontaminovaným vonkajším svetom a túžia odísť na nenakazený ostrov, ale muž zistí, že to všetko je len podvod a navyše hrozí nebezpečenstvo jeho priateľke a tak utečú, ale ide po nich nielen polícia, ale aj najatí žoldnieri. So spracovaním som veľmi spokojný, film nemá žiadne slabé miesto a je rozdelený na dve odlišné fázy, v prvej ide o zaujímavo sa odvíjajúci príbeh a druhá je už takmer nekončiaca sa akcia. Akcie je tu dosť a je perfektná. Je veľkolepá, nápaditá a úžasne natočená. Hlavne po vizuálnej stránke je skutočným zážitkom. Najviac sa mi páči naháňačka s kamiónom, kde dôjde k deštrukcii viacerých automobilov a patrí medzi tie najlepšie cestné naháňačky, čo som kedy videl. Herecké obsadenie je výborné, Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Sean Bean, Steve Buscemi a Djimon Hounsou, všetky dôležité postavy sú veľmi dobre obsadené. Réžia technická stránka sú vynikajúce, je tu perfektná kamera, strih aj efekty, Bayov štýl mi tu skvelo sadol, snád´ každý záber sa mu vydaril. A veľkým plusom je ešte aj krásna hudba. Ostrov je prvý Bayov film, ktorý ma výraznejšie zaujal, celú jeho predchádzajúcu tvorbu s prehľadom prekonal a patrí medzi najlepšie filmy svojej kategórie. 87% ()

Galerie (128)

Zajímavosti (38)

  • Tvorcovia filmu Tajemství farmy Clonus (1979), v ktorom sa taktiež množili klony na zber orgánov, podali žalobu na tvorcu filmu Ostrov za porušenie autorských práv. Nakoniec však dospeli k dohode. (Greenpeacak)
  • Auto, kterým jedou Lincoln Six Echo (Ewan McGregor) a Tom Lincoln (Ewan McGregor), je automobilový koncept Cadillac Cien z roku 2002. Tmavomodrý kamion jedoucí po dálnici je Mack Pinnacle, který byl upraven do futuristické podoby. Naproti tomu v krátkém filmu u Toma doma vystupuje Tom z Ferrari 250 GT Berlinetta (1961). (Steewe)

Související novinky

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

Michael Clarke Duncan zemřel ve věku 54 let

04.09.2012

Jeho nejvýraznější rolí byl bezesporu dobrácký obr Coffey ze Zelené míle, za jehož ztvárnění získal nominaci na Oscara. Jeho mohutná přítomnost (výška 196 cm) však byla nepřehlédnutelná v jakémkoli… (více)

Willis a Foxx zahájí palbu...

Willis a Foxx zahájí palbu...

21.03.2010

...na všechno, co jim přijde do cesty během pátrání po ukradeném mikročipu. Zahrají si totiž ústřední duo v adaptaci hitové videohry Kane & Lynch. (Anti)hrdiny „third-person“ střílečky firmy… (více)

Další Bayova apokalypsa?

Další Bayova apokalypsa?

20.03.2007

Žádný strach, král popcornu nehodlá natočit remake Coppolova slavného vietnamského opusu (ačkoli představa je to nadmíru zábavná). Jeden Armageddon mu však zřejmě nestačil a přestože právě dokončuje… (více)

Michael Bay pohořel

Michael Bay pohořel

25.07.2005

Nový mega-projekt režiséra Michaela Baya (Skala, Armageddon) OSTROV sa stal prepadákom ako hrom, keď pri rozpočte 122 miliónov dolárov zarobil v USA za prvý víkend chabých 12 miliónov. V rebríčku… (více)

Reklama

Reklama