Režie:
Kazuaki KirijaScénář:
Kazuaki KirijaHudba:
Širó SagisuHrají:
Júsuke Iseja, Kumiko Asó, Akira Terao, Susumu Teradžima, Džun Kaname, Hirojuki Mijasako, Kanako Higuči, Tacuja Mihaši, Tecudži Tamajama, Fumijo Kohinata (více)Obsahy(1)
Ve válkou proti Evropě zpustošeném post-apokalyptickém společenství budoucnosti zvaném Eurasie je planeta zdevastována účinkem nukleárních, biologických a chemických zbraní. Genetik Dr. Azuma (Akira Terao), který je sponzorován protřelou korporací, vyvine techniku zvanou "neo-buňka", schopnou regenerace těla lidské bytosti. Při snaze oživit svého syna, jenž padl při posledních bojích, nastane nečekaná nehoda v laboratoři, která ho nejen oživí ale navíc z něj udělá bájného bojovníka CASSHERN. Mezitím je na výrobní lince vytvářena nová rasa mutantů zvaných Neo-lidé, kteří se po krátké době rozhodnou vyhladit lidskou rasu a vybudovat svůj nový vlastní svět. Otázkou tak zůstává, ke které straně se CASSHERN rozhodne přidat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (224)
Kdo moc neholduje japonskému blue-screen anime, některé věci, stejně jako já, nepochopí...Ale uznávám, že konec byl hezký...Ještě, že jsem to dokoukal do konce, jinak bych přišel o tu důležitou myšlenku filmu, a tou není až tak nesmyslnost války (to přeci všichni dobře víme), ale hraní si na boha...Kdyby se všichni řídili radami opravdového Boha, tak takové snímky o válce by nemusely vůbec být... ()
To první, co se o Casshernu musí říct, je, že to je japonská sci-fi. Z toho totiž vyplývá, že se jedná o velmi "šílený" a poměrně nepochopitelný film; nebo alespoň já jsem se v tom moc neorientoval. Moc jsem nepochopil ani ten začátek (každopádně nebudu spoilovat) ani konec :) ___ Ovšem, co musím pochválit, je vizuální stránka. To je prostě mňamka. Od monumentálních scifi kulis, přes působivou černobílou pasáž k čarokrásným fantasy záběrům, skoro pořád jsem koukal s otevřenou pusou. Dokonalost sama. Stejně tak hudba je velmi povedená a IMHO přesně do filmu sedí a vhodně doplňuje obraz. ()
Niečo nepredstaviteľne pomotané, bez ladu a skladu, bez myšlienky, bez deja, s idiotskými zábermi a s hereckými výkonmi na úrovni dedinského ochotníckeho divadla. Nebudem vás od toho odhovárať, ale keď budete mať nutkanie po desiatich minútach odísť od filmu, poslúchnite svoju intuíciu a netrýznite ho ďalšie dve hodiny ... 1 * ()
Připadá mi, že jsem se díval na příběh od minimálně pěti scénáristů. Přitom každý z nich se snažil říct něco jiného a byl zcela vyhraněný ve svém žánru. Jeden se vyžíval v psychologických válečných filmech, druhý propadal až komixovým akcím a snad se všemi s nimi spojenými klišé, třetí si liboval v poetice, symbolice a různých metaforách. Čtvrtý se specializoval na vybroušené dialogy a dramatické situace. Ten pátý se potom snažil vše sestříhat, aby to dohromady dávalo alespoň nějaký smysl. Protože se navzájem téměř nedoplňovali a ten pátý svou práci trochu odbyl, tak jsem byl zmatený zhruba od třicáté minuty až do konce. Hudba byla na výborné úrovni, ale s tou vizuální složkou bych tak pozitivní nebyl. Během první akce nebylo vidět skoro nic a většina záběrů byla v pozadí silně rozmazaná. Něco jako Maska zrcadla. Za skouknutí to stojí zhruba stejně jako filmy od Lynche. Zmatení a nepochopení se snad dá zbavit vícenásobným shlédnutím, ale já osobně bych se asi nudil i podruhé. ()
Uff.. Tak tohle bylo z mého hlediska zatím největší a zároveň nejhorší japonská šílenost! Dosti chválený zde vizuál mi přišel otřesný ! Film vypadá jako videohra, kterou jsem hrával před 10 lety tuším s názvem Kontra.. Samý levný digitál, počítačové efekty.. Vše působí staře, omšele.. GRR ještě teď mě štípou a pálí oči z toho vizuálu.. Tohle mě bohužél minulo obrovským obloukém.. 141 MINUT UTRPENÍ! Dávám 2* za originalitu a že jsem to úspěšně dokoukal do konce bez jakékoli újmy na zdraví. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (6)
- Titulní skladba "Dareka no Negai ga Kanau Koro" byla napsána a odzpívána bývalou režisérovou manželkou Hikaru Utada. (Conspi)
- Stejně jako byl režisér, dle vlastních slov, při tvorbě vizuálního konceptu snímku ovlivněn Shakespearovým Hamletem, dle vlastních slov mu stejně dobře posloužila i ruská avantgarda. To je etapa ve vývoji moderního umění, které je poslední vývojovou fází novodobého umění. (Conspi)
- Překlad německého textu nacházejícího se nad průchodem do domu doktora Kozuki (Fumiyo Kohinata), zní: "Na památku mé zesnulé ženy". (Conspi)
Reklama