Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do Prahy přijíždí slovenský režisér Karpatti (Robert Roth), aby se tam proslavil. Má s sebou všechny věci, v Bratislavě se už nemůže ani ukázat. Mezi tím na střeše pankráckého činžáku Hrubeš (Jan Budař) s Marešem (Richard Krajčo) plivou ze sedmnáctého patra, plánují být významnými filmovými pracovníky a touží po lásce. Pak Marešovi umře babička, Hrubeše vyžene tatínek (Miroslav Donutil) z domu a jedenáct smrtelně nemocných pacientů nezemře. Václav Hrubeš se setká s prezidentem Klausem a Josef Mareš si najde děvče, ale za peníze. Na závěr vypne v celé Praze 4 na deset minut proud a Viliam Karpatti dostane cenu na jihlavském festivalu. Celých posledních deset minut filmu prší, letadla se vznášejí nad Prahou jak fantomy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (217)

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Hodně, hodně těžké hodnocení.. První čtvrtina filmu je vynikající, postavy chrlí jeden vtip za druhým, objevuje se parodie na celou řadu jiných snímků českých i zahraničních, tvůrci si střílejí i ze známých osobností a celkově se jedná o dílko v našich krajích hodně neobvyklé.. jenže po první čtvrtině film začně z nepochopitelných důvodů ubírat tempo a ke konci už vysloveně nudí, vtipy se opakují a ztrácejí smysl!!! Nevyvážené jsou i herecké výkony. Krajčo hraje svého dementa nadmíru dobře, Jan Budař také celkem ujde, ale všichni ostatní za nimi silně pokulhávají.. Hrubeš a Mareš není vyloženě špatný film, originalita mu rozhodně nechybí, ale v mnoha ohledech je dosti nedotažený a na předchozí Morávkův snímek Nuda v Brně nemá ani omylem.. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Základ je jasný: pokuď se vám líbila Nuda v Brně, ani tenhle film vás nezklame, i když jsou dost jiné. Scénář sice nejspíš vznikal pod nějakým tvůrčím přetlakem a režijní stavba je natolik komplikovaná, že možná na konci ani nebudete vědět, že vám autoři už na začátku poměrně jasně ukázali, jak to dopadne. Hlavní je, že je to opravdu vtipné, dobře natočené a hlavně parádně zahrané. Pokuď budete dávat pozor, objevíte mraky odkazů na jiné (nejen české) filmy a třeba dojdete k závěru, že si autoři střílejí i z tohohle. Pozoruhodný film. ()

Reklama

delaware 

všechny recenze uživatele

Komedie? Jen z části. Jinak vidím spíš psychologické drama, možná avantgardu. Film by se mi asi býval nelíbil, být řadovým divákem, očekávajícím dobré pobavení a snadné pochopení... Já jsem ale měla tu možnost zajít v hradeckém Klicperově divadle na představení Akvabely, režírované právě V. Morávkem. Mezi příběhem Hrubeše a Mareše a přiběhem Akvabel lze nalézt jisté paralely, možná proto jsem děj Hrubeše snáz pochopila, vstřebala. Občas se ve filmu vyskytuje až příliš sprostých slov, ale do života, který je na plátně zobrazován, patří. Resumé? Hrubeš a Mareš rozhodně není hloupý film, myslím, že má v sobě spoustu zajímavých myšlenek. Jen to chce mít čas a chuť je v něm nacházet. ()

Tygrys 

všechny recenze uživatele

Film, který chtěl těžit z úspěchu Nudy v Brně. Krajčo byl fakt děsný debil, ale on takový vlastně asi být měl. Více než 3* bych dát nemohl, protože jsem se opravdu nudil. Sympatická mi byla Magdalena Borová v roli Ireny Hájíčkové. No ale onanovat v uniformě po dědečkovi před plakátem a při rádoby písničkách Hany Zagorové tak to už fakt né. Morávek s Budařem ať radši příště zkusí něco jiného, protože hrozí že se postupně zahrabou jako mr. Hřebejk. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

,,hele nešlap nelámej, jo,, Film chvílemi dost vtipný, chvílemi dost praštěný. Přes to, napodruhé už jsem se i smál forkům, u kterých jsem napoprvé bezmála kroutil hlavou. Zejména Josef Mareš v podání Richarda Krajča mě pobavil daleko víc, než původně. Je pravdou, že divák na tento styl musí být opravdu velmi dobře naladěn a mít na tento druh humoru chuť ()

Galerie (7)

Zajímavosti (5)

  • Richard Krajčo (Mareš) vzpomínal na práci se Stellou Zázvorkovou (babička): "Bral jsem to tak, že jsem se setkal s legendou. Vypadala trošku jako moje babička, kterou jsem strašně miloval. Když jste ji viděli hrát... Ona se jen nějak postavila a hned to tam bylo a fungovalo to. Říkal jsem si, jak je to neuvěřitelné, když má člověk takový dar a něco vyzařuje. A pak jsem přišel na plac a tam ji viděl za rámečkem jako moji filmovou babičku a měla přes sebe černej proužek, protože v tom filmu umřela. A o pár hodin později někdo volal, že paní Zázvorková umřela doopravdy. Tak se to ve vás nějak spojí a je to hrozně zvláštní pocit." (NIRO)

Reklama

Reklama