Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Miroslaw BaszakHrají:
Simon Baker, John Leguizamo, Dennis Hopper, Asia Argento, Robert Joy, Eugene Clark, Jennifer Baxter, Boyd Banks, Shawn Roberts, Sasha Roiz, Krista Bridges (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Země mrtvých George A. Romera je dlouho očekávaným návratem zakladatele žánru zombie hororu k jeho kořenům. Muž, který před 35 lety hororovým fanouškům naservíroval kultovní Noc oživlých mrtvol, natočil film, při kterém živí umírají hrůzou a mrtví ožívají vzrušením. V Romerově děsivé představivosti se zrodila Země mrtvých, místo, v němž svět, tak jak jsme ho znali, je pouhou vzpomínkou. Pozůstatky lidské civilizace přežívají uvnitř opevněného města, zatímco živí mrtví se potulují pustinou, která ho obklopuje, a hladově hledají známky života. Uvnitř města ale také existují dva oddělené světy. Ti vyvolení obývají mrakodrap Fiddler´s Green, v němž si užívají absolutního luxusu, ti méně šťastní pak živoří na ulicích. Obě dvě skupiny jsou ale závislé na týmu žoldáků, kteří v obrněném transportéru pravidelně vyrážejí z městských bran do země mrtvých, aby v ní doplnili zásoby. V jejich čele stojí dva muži, kteří se navzájem liší jako voda a oheň. Cholo (John Leguizamo) si chce nebezpečnými výpravami zajistit vstupenku do Fiddler´s Green, Riley (Simon Baker) touží najít svět bez zombií a bez plotů. Konflikt, který se mezi nimi rozhoří, ohrozí nejen je samé, ale i poslední baštu lidské civilizace. Armáda mrtvých stojí před jejími branami, připravená využít i sebemenší zaváhání jejích ochránců. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (450)
Čistých 70 %. Říkejte si co chcete, ale Zack Snyder dal Romerovi na prdel. A to pořádně. Chybí zajímavé vztahy mezi postavami ( a vůbec opravdu zajímavé postavy ), postapokalyptická atmosféra není tak mrazivá a smutná, jak bych si přál, černý humor jen průměrný, sem tam slušný vtípek. Snyderův remake byl i zábavnější a zároveň mnohem mrazivější, pocit špatného konce mě provázela celý film, zato Země mrtvých je neslaná nemastná. Rád bych se dozvěděl více o systému fungování města, ale na to Romero kašle. Vývoj žánru oceňuji, zombies jsou prezentovány skoro jako tragické postavy, se kterými bysme měli mít soucit. Ale to, jestli hlavní postavy někoho zachrání nebo nezachrání, mi bylo upřímně jedno. A to asi není úplně dobře, stejně tak, že jsem někdy přesně znal hloupou odpověď hlavního hrdiny na hloupou otázku jedné postavy. Nejsem ani zklamán ani nadšen a určitě jsem pro to, aby se točily další zombie filmy. ()
„Kanada? Tam ale nič nie je.“ – „Veď práve.“ Romero nás od roku 1968 bombarduje vyzretými, na myšlienku bohatými zombies krvákmi, ktoré si navzájom síce nie sú klasickými sequelmi, ale odohrávajú sa v rovnakom svete. Svet v jeho rip-offoch čoraz vehementnejšie upadá pod nadvládou netvorov. Každým dielom je ich čoraz viac a viac a ľudí menej a menej a musia sa čoraz rafinovanejšie ukrývať, aby prežili ďalší deň. Dá sa v takom svete existovať? Sú nemŕtvi choroba alebo sa s nimi dá žiť v symbióze? A čo vlastne sú? Nie sme to my, iba vo vyššom stupni rozkladuí? Odpudivo krásne masky a špičkové hardcore gore, tradične romerovsky kvalitné narábanie so slabšími hercami (Baker, Leguizamo, Hopper, Argento), výborná atmosféra a nezabudnuteľné scény, v ktorých Romerove deti prechádzajú mrazivou evolúciou (narábanie s nástrojmi, chôdza pod vodou). Inak na tom nie sú len zombies, ale i ľudia, ktorí sa po predchádzajúcich apokalyptických častiach (najmä po podzemnom Dni mŕtvych sa zdalo, že sú odsúdení na vymretie) prekvapivo odrazili odo dna a snažia sa žiť tak, ako pred vypuknutím nákazy. Čo ale nemôže mať dlhé trvanie. Vieme predsa, akí ľudia sú. ()
V dnešnej dobe to už Romero veru nemá ľahké, keď tu máme hromadu podobných námetov a určite aj kvalitnejšie podaných. Vo filme chcel poukázať na to že stačí malá neopatrnosť a je hneď po všetkom. Keď v zúboženej krajine panoval klud vďaka vybudovanému izolovanému mestu od zbytku sveta, obkoleseného vodou ako počiatočnou zábranou pre zombii, na teritóriu kde panuje jeden bohatý človek nad chudobou ... ale zombii napredujú v myslení a nezdávajú sa len tak ľahko a možno ani tá voda nakoniec nemusí byť až takou zábranou. Vízia večného panovníctva nad mestom v podaní Dennisa Hoppera a jeho zákerného spoločníka žoldáka Johna Leguizama a proti ním v útlaku bojujúci záchranca v podaní Simona Bakera za doprovodu chrániacej žienky v podaní Asia Argento, unikajúcich z mesta ... je náčrt hlavného deju v ktorom ide len o to ako sa vyhnúť zobmíkom v ich krvavej ceste bez ujmy na zdravý, kde miestamy temnú atmosféru brzdí plytký dej. V tom by veru mal Romero dosť popracovať inak sa z priemernosti nikdy nevymaní. ║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA $20,700,082║Tržby Celosvetovo $46,770,602║ /videl v kine: 55%/ ()
Škoda za slabý dej. Problém je v samotnom scénári. Vizuálna stránka a prevedenie je však supeeer. Zdá sa mi, že filmy so zombie námetom bere každý producent a režisér s ľahkou váhou, kde charaktery hrajú len lovcov a obete. Čo tak pridať trocha psychológie? Plus slušný rozpočet, a mohlo by to byť niečo výnimočné. Niečo, čo by dokázalo, že zombie žáner môže súťažiť aj v lige A. Filmu Dawn of the dead sa to podarilo. Bude jediným? Napäto čakám... Land of the Dead ním nebol. ()
Oživlé mŕtvoly. Nepochované telá sa bezducho túlajú svetom a útočia na živých ľudí. Prežívajú vďaka pojedaniu ľudského mäsa. Kto zomrie stane sa jedným z nich. Koho pokúšu ten sa tiež zmení na krvilačnú beštiu. Jediná možnosť ako ich zneškodniť je poškodiť im mozog. Sú to zombie. Kráľom tohto horrorového subžánru je americký režisér George Andrew Romero. Jedným z jeho zombie klenotov je aj snímok "Krajina mŕtvych", ktorý natočil v roku 2005. **** ()
Galerie (81)
Zajímavosti (24)
- Útočná puška Big Daddyho (Eugene Clark) je rakouský model Steyr Aug. Puška Charlieho (Robert Joy) je M1 Carabine. (Mr.Hudson)
- Film je čtvrtým dílem legendární série George A. Romera o živých mrtvých. Předchází jej trilogie složená ze snímků Noc živých mrtvol (1968), Dawn of the Dead (1978) a Den mrtvých (1985). (imro)
- 15-milionová zombie párty vydělala během úvodního víkendu (24. – 26. 6. 2005) slušných 10,2 mil. dolarů. Celkový obrat v kinech Severní Ameriky se pak vyšplhal na 20,7 milionu. (imro)
Reklama