Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Miroslaw BaszakHrají:
Simon Baker, John Leguizamo, Dennis Hopper, Asia Argento, Robert Joy, Eugene Clark, Jennifer Baxter, Boyd Banks, Shawn Roberts, Sasha Roiz, Krista Bridges (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Země mrtvých George A. Romera je dlouho očekávaným návratem zakladatele žánru zombie hororu k jeho kořenům. Muž, který před 35 lety hororovým fanouškům naservíroval kultovní Noc oživlých mrtvol, natočil film, při kterém živí umírají hrůzou a mrtví ožívají vzrušením. V Romerově děsivé představivosti se zrodila Země mrtvých, místo, v němž svět, tak jak jsme ho znali, je pouhou vzpomínkou. Pozůstatky lidské civilizace přežívají uvnitř opevněného města, zatímco živí mrtví se potulují pustinou, která ho obklopuje, a hladově hledají známky života. Uvnitř města ale také existují dva oddělené světy. Ti vyvolení obývají mrakodrap Fiddler´s Green, v němž si užívají absolutního luxusu, ti méně šťastní pak živoří na ulicích. Obě dvě skupiny jsou ale závislé na týmu žoldáků, kteří v obrněném transportéru pravidelně vyrážejí z městských bran do země mrtvých, aby v ní doplnili zásoby. V jejich čele stojí dva muži, kteří se navzájem liší jako voda a oheň. Cholo (John Leguizamo) si chce nebezpečnými výpravami zajistit vstupenku do Fiddler´s Green, Riley (Simon Baker) touží najít svět bez zombií a bez plotů. Konflikt, který se mezi nimi rozhoří, ohrozí nejen je samé, ale i poslední baštu lidské civilizace. Armáda mrtvých stojí před jejími branami, připravená využít i sebemenší zaváhání jejích ochránců. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (450)
Tak Romero prohrál se Snyderem na celé čáře. Kdo by to byl čekal, že divákům se budou více líbit zombíci z řádu rychlejších, zato hloupějších a nekřísených samotným Darwinem. Myslící zombie, co to kurv... ano, a Santa Klaus existuje, a děti nosí čáp, Elvis je stále naživu. Větší kravinu jsem neviděl. A ten truck měl znamenat co? Konkurenci pro minibusy z Úsvitu? Pche, další trapárna. No myslím, že víte co tím vším chci říci. Úsvit je o hodně lepší, tohle je už jen Romero upadající v zapomění. ()
Sákra...co říct? Romero holt umí a ne nadarmo se mu říká otec zombíků :) Je to správně brutální (tedy alespoň režisérská verze je celkem dost brutální) a správně atmosférické. Herci se svých rolí ujali naprosto perfektně a teď k zombákům, hodně se mi líbil Romerův nápad s "učením" ... navíc po celou dobu jsem s nimi tak nějak sympatizoval a bylo mi jich i líto :) Vypadá to, že se blýská na lepší časy. ()
Romero pri nakrúcaní akoby úplne ignoroval, že je rok 2005 a nakrútil niečo, čo by mohlo byť dobré niekedy v rozmedzí rokov 1982-1990. K tomu pridal úplne od veci casting, snáď len tá Asia mala niečo do seba. Leguizamovi podľa mňa takéto úlohy nesedia, chalan to zaklincoval ešte o rok neskôr v The Happening. Baker je ale mimo ešte o level vyššie. Čo k deju niečo zaujímavé povedať, keď sme tu už všetko mali. Len to, že tretia nezaslúžená hivezda ide za to, že finále sa odohráva v Torontskom mrakodrape, v ktorom som kedysi bol a obzeral si tú krásnu kvázi gotickú katedrálovú chodbu. 50% ()
Romero is back! V dobe šprintujúcich zombies (upozorňujem, že aj napriek tomu mám Snyderov remake veľmi rád) a ďalších variácií daného žánru „živých mŕtvych“ mutujúcich do polohy počítačovej hry s prvkami action-survival (napr. Resident Evil) je Land of the Dead návratom tam, kde daný žáner začínal. IMHO veľmi vydarený návrat. Romero namiešal veľmi konzistentný koktejl akcie (vynáranie sa zombíkov z vody je čisto zimomriavková sekvencia - nie od strachu, ale od vzrušenia ako perfektne je koncipovaná a funguje), humoru (ja som vedel, prečo nemám rád piercing...) ako i pre neho typického sociálneho podtextu (fungovanie a princípy komunity bohatých versus chudobnejších v uzavretom mikrosvete) a samotného napredovania žánru (evolúcia zombies v smere ich postupného učenia sa – to čo bolo naznačené v Day dostáva tu v Land ešte väčší priestor, plus koniec vo vás zanechá myšlienky na zaujímavé možnosti vývinu deja v prípadných ďalších pokračovaniach). To všetko okorenené hutnými a početnými gore scénami, ktoré k danému žánru neodmysliteľne patria. Až je škoda, že film má len tak krátku stopáž, pretože miestami dej skáče až príliš rýchlo dopredu a namiesto dôkladného rozhľadu nastupuje náznakovosť. Jednotliví hereckí predstavitelia si svoje role užívajú plnými dúškami a nad všetkým u mňa kraľuje Asia Argento, ktorá je kapitola sama o sebe :-) (nehovoriac o potešujúcich cameo štekoch pre znalých - od Toma Saviniho až k Simon Peggovi spolu s Edgar Wrightom - dve tváre zo Shaun of the Dead). Veľmi slušné 4* aj po zhliadnutí Unrated director´s cut, ktorý predstavuje o 3 minúty dlhší a brutálnejší zombie-fest. ()
Čoby hororové DVD béčko slušná zombiárňa, dokazujúca, že George A. Romero ešte stále dokáže byť výkonným alternátorom celovečeráku. Ale v porovnaní s prvými dvomi dielmi série alebo Snyderovym moderným Dawn of the Dead ide iba o štandard. Motív kritiky konzumnej spoločnosti je iba zopakovaný a nie je prispôsobený súčasnosti (mladému Snyderovi sa práve toto podarilo výborne), snímka neobsahuje jedinú naozaj zapamätania hodnú scénu, hlavný hrdina akoby vypadol z rodinnej drámy o dobrom oteckovi, "cool-hlášky" sú hluchonemé a ťažkopádne pomalé zombie vzbudzujú málo rešpektu. Čo film drží nad vodou je okrem spomenutého tempa iba slušná postapokalypticky-temná atmosféra. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (24)
- Útočná puška Big Daddyho (Eugene Clark) je rakouský model Steyr Aug. Puška Charlieho (Robert Joy) je M1 Carabine. (Mr.Hudson)
- Film se měl původně jmenovat „Dead Reckoning“, ale producenti si to potom rozmysleli, neboť stejný název má klasický noirový film s Humphreym Bogartem z roku 1947. Další potenciální názvy byly „Dead City“, „Twilight of the Dead“ a „Night of the Living Dead: Dead Reckoning“. (imro)
- Film je částečně založen na scénáři Dne mrtvých (1985), který byl původně o dost delší. (imro)
Reklama