Reklama

Reklama

Noční příchozí

  • Velká Británie The Nightcomers (více)
Trailer
Velká Británie, 1972, 96 min (Alternativní 93 min)

Komorní psychologický snímek na motivy povídky Henryho Jamese je působivou studií zvláštního světa anglického venkovského sídla na počátku století. Po tragické smrti svých rodičů tu zůstávají dvě dospívající děti v péči staré hospodyně a mladé vychovatelky. Jejich svět, myšlení i činy ovšem zásadním způsobem ovlivňuje a usměrňuje především svérázný čeledín, v jehož povaze se mísí jak sadistické rysy, tak ohleduplnost a láska k dětem. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

choze 

všechny recenze uživatele

Jedenáct let po černobílých Neviňátkách - nejslavnějším filmovém zpracování slavné duchařiny Utažení šroubu - vznikl i barevný prequel. Ten má navzdory luxusní výpravě starého odlehlého venkovského sídla v lesích u jezera za pošmourného podzimu a znepokojivé koncovce daleko jak k hororu, tak i k thrilleru nebo mysterioznímu filmu. Vlastně bych se ho zdráhal označit i za drama, protože až do finále se tu nic dramatického neděje a vy celou dobu jen čekáte, kdy řetěz lehce znepokojivých scén z života dvou dětí a tří sloužících (z nichž dva spolu mají sadomaso vztah s nějakým tím svazováním, což děcka vtipně napodobují) vyústí v to, v co má vyústit. Film si jen tak plyne, nepřekvapí, ale vyloženě nuda to není, hlavně díky zajímavé postavě Quinta v charizmatickém podání Branda. A i děcka byla vybrána dobře. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,VY TOMU VÔBEC NEROZUMIETE! BOLA TO HRA. JA SOM MALA UMRIEŤ!" ,,HRA NA SMRŤ?" __ ,,Nočný príchodzí" majúci v žánrovej popiske ,,horor" by na základe prostredia mohol budiť dojem, že pôjde o gotický horor v ktorom sa Marlon Brando zmení na nejakého vraždiaceho maniaka alebo čosi obdobné. Nič z toho, čo by divák od žánru očakával sa však v podstate nedočká. Dej sa postupne žánrovo mení, vie byť často veľmi znepokojivý a v samotnom závere skutočne mrazivý. Zakaždým ide o momenty, kedy sa dospievajúce deti snažia napodobniť svoje dospelé ,,vzory" a kedy je nimi ,,naučená krutosť" napokon vyobrazená veľmi naturalistickým spôsobom. Práve preto treba okrem veľkého Marlona Branda oceniť herecké výkony oboch mladých hercov, najmä Christophera Ellisa. Z formálnej stránky dokáže diváka osloviť - na Jerryho Fieldinga - trocha netradičná hudba a vizuálne stvárnenie, sugestívne nielen v zobrazení sychravej atmosféry, ale tiež v snímaní mystických okamihov tesne pred alebo po súmraku. (155. hodnotenie, 21. komentár k filmu) ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Pre mňa dosť nepochopiteľný a diplomaticky povedané totálne bizarný úlet. Vôbec netuším, čo si o ňom mám myslieť. Herci, ktorí tu sú, nemusia byť zlí. Mnohí z nich mimo tohto filmu dokázali, že vedia byť super. Ale v tomto filme sú príšerní. A je v podstate fuk, či preto, lebo dostali také postavy alebo z nejakého iného dôvodu. Tráviť hodinu a pol v takejto spoločnosti je dosť temná skúsenosť. Výprava sídla uprostred pochmúrnej jesenno-zimnej prírody za istých okolností mohla dosť zachrániť, ale tu je banálna, chudobná a televízna. A čo sa týka žánrového zaradenia do hororu, tak ja som prvý, kto uznáva, že horor má veľa podôb. Ale toto ozaj (možno s výnimkou posledných minút) nemalo so žánrom nič spoločné. Pár (nepodstatných) bodov k dobru za to, že ide o prequel k tomuto. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Jesenné svetlo dodáva anglickému vidieckemu sídlu temnejšiu atmosféru a je to práve atmosféra, ktorá hraje prím v tomto filme. Najväčším ťahákom je Marlon Brando, psychologický portrét jeho postavy je zobrazený excelentne jeho sadistický komorník je výborný, o to viac, že prejavuje ozajstnú lásku k deťom. Sú to práve oni, ktoré sú jazýčkom na váhach a posúvajú netradičný film dopredu... ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Marlon Brando jako vždy par excellence, nešťastnou láskou k nýmandovi napůl ochočená guvernantka byla k sežrání, moc sympaticky se položila (pardon) do role. I babizna správcová překvapivě uvěřitelná a vlastně i chápavě lidská... ale ty děti, ty děti. Až na dvě tři živé chvilky jinak ploché postavy bez jiskry v oku a schopnosti mě přesvědčit. Těm jsem nevěřil ani dobrý den, natož nějakou tu empatii a ujeté prožívání lásky jako věčné bolesti. Škoda. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama