Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební komedie o podnikavé komorné a o manželské nevěře, kterou odhalilo železniční neštěstí... Podnikatel Jakub Kaliba (F. Smolík) je šťastně ženatý s krásnou, o dvacet let mladší ženou Irenou (L. Baarová). Rodinný život ho však nebaví, a tak manželku při každé příležitosti podvádí. Nemá ovšem tušení, že Irenu čerstvě okouzlil pohledný tajemník ministerstva dopravy Zdeněk Hradil (P. Trojan). A tak oba manželé stráví jednu divokou noc každý podle svého, zatímco mají vymyšlené neprůstřelné alibi. Kaliba pořádá celonoční flám se svým kumpánem Felixem (L. Veverka) a s nespoutanou masérkou Annou Marií Veselou (L. Hermanová), zatímco oficiálně je na nudném abiturientském večírku. Irena najde pro změnu útočiště v Hradilově ložnici, zatímco naoko odjela vlakem se svou brněnskou tetou. Všechno by mohlo dopadnout podle plánu, kdyby se v nočním vydání novin neobjevila zpráva, že Irenin vlak měl nehodu… Frivolní česká operetní komedie z roku 1933 je zpracováním divadelní frašky Une Petite femme dans le train francouzského autora Léo Marchese. Krátce předtím uvedl režisér Karel Anton francouzskou verzi filmu, jejíž titul se shodoval s předlohou. (Česká televize)

(více)

Recenze (21)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Komedie Karla Antona, od kterého je to pro mě úplně první jeho shlédnutý film neboť jsem o něm nikdy neslyšel, je skutečně hodně frivolní. Když pominete cokoli jiného, tak v tomto snímku se na první republiku a její i filmové zvyklosti hovoří dost otevřeně o sexu, erotický podtón je cítit v řadě scén, máme tu nevěry a pijatiky zobrazené tímto způsobem a také dost odhalené ženy. Je to nezvyklý film. O to více ale vtipnější, hlavně ve své druhé půlce až se to celé rozjede. Typická komedie vhodná i na divadelní prkna, kde by se se správnými herci rozhodně diváci nenudili. Pro mě trochu překvapivě zábavná podívaná. Tím spíš, když krom Smolíka, který jinak hrál většinou distingované pány, a Baárové jsem nikoho jiného neznal. Například o neznámém herci Pavlu Trojanovi se toho moc neví a tu se jednalo o jeho poslední filmovou roli. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Režisér Karel Anton se až příliš brzy rozloučil s českým zvukovým filmem a barrandovskými ateliéry. Po natočení této operety přesídlil na tři léta do Francie, kde se mu podařilo úspěšně etablovat. Pro své rozloučení si zvolil lehce rozvernou divadelní hru Leo Marcheze, kterou do podoby bulvární operety upravil scénárista Emil Artur Longen. Do hlavních rolí si vybral krásky Ljubu Hermanovou a Lídu Baarovou a překvapivě a nečekaně i dva členy pražského Národního divadla Františka Smolíka a Ludvíka Veverku. Anton pak koncem roku 1936 získal lákavou nabídku od německých sousedů, kteří mu připravili nejlepší zázemí pro jeho další tvůrčí kariéru. V Německu nakonec zakotvil natrvalo a až do poloviny šedesátých let zde natočil řadu filmů. Antonův odchod z Československa, práce v zahraničí i nechuť vrátit se zpět způsobily několikaleté nespravedlivé přehlížení jeho jména a průkopnických zásluh v dobách němé a počátku zvukové éry české kinematografie. Tento nezájem však stále přetrvává. Bohužel. ()

Reklama

MirecRKK 

všechny recenze uživatele

začalo to nie príliš dobre niečo ako argentínska telenovela, kde hneď od začiatku filmu ide o podvádzanie v manželstve, potom to prešlo skorej na tragikomédiu podľa skutočných udalostí ale po tomto dlhšom úvode z toho bola brutálne skvelá komédia a stále som sa smial, takto by mali byť všetky komédie, super naozaj vtipné scény a koniec vyzeral, že bude zase vážnejší ale zachránila to Ljuba Hermanová tak som sa mohol ešte naposledy zasmiať a koniec :) ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Veselohra s čertem v těle. Moc se mi líbila. František Smolík v nezvyklé poloze mě potěšil, vhod přišel i ryze limonádový a tedy nenáročný, ovšem zábavný námět o dvojité nevěře, několikanásobné lži a másle, jež mají ve finále na hlavě snad všichni zúčastnění. Lída Baarová vracející se od nehody byla obzvlášť kouzelná a Ljuba Hermanová takový živel, že jsem prostě neodolal a tu titulní píseň jsem si zpíval ještě dlouho po závěrečném titulku.___P.S. V malé roli se dokázala blýsknout i Světla Svozilová, které to v pánském opravdu seklo. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejdivočejších českých filmů vůbec. Celku vévodí několikeré variování šlágru Veselé Anduly: "Jsem holka s čertem v těle a žár je v očích mých, mám zájem o ctitele jen z příčin rodinných..." Podobnou jízdou je pak Pán na roztrhání rozehraný obdobným ensemblem. Skvělé jsou i dva výstupy legendární Mařenky Zieglerové, její první ve zvukovém filmu. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama