Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (343)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Z Války policajtů (to je zase název, milý distributůrku) na člověka úplně dýchnou staré dobré časy, kdy se to před francouzskými filmovými kamerami hemžilo všemi těmi Gabiny, Ventury nebo Delony. Na jedné straně tu máme excelentní ústřední dvojici herců, chladně syrový příběh (který sice může dopadnout dobře, ale zrovna tak se může zvrhnout v tragická jatka) a nezáviděníhodně tísnivou atmosféru. Na stranu druhou je tady ale snaha režiséra a scénáristy(ů), udělat film "koukatelným" pro všechny, tedy i pro mladou generaci, a tak poklidné tempo narušují na můj vkus skoro až zbytečné akční vsuvky.... A za to, i když bych rád, pátou hvězdu nedám. Nicméně film je výborný. A obzvlášť před Depardieu(em) smekám. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ještě předtím, než Olivier Marchal usedl na režisérskou stoličku, musel během své předchozí policejní kariéry vidět mnoho zlého, protože jinak by nedokázal s dokonale vybroušenou syrovostí podat tento drsný příběh nekompromisního souboje policistů proti zločincům i mezi jimi samotnými. Formálně Válka policajtů jenom lehce naznačí styl starších francouzských i amerických kriminálek, aby následně pokračovala jako moderně vyprávěné dílo, ve kterém však Marchal přenechává místo ostrého střihu a rychlých kamerových nájezdů samotnému tempu, které se chvílemi řítí neskutečně zběsile, aby následně ubralo hlavně v druhé polovině, protože v ní přichází úplně jiná dějová nota, podle jejíhož pomaleji rytmizovaného taktu se řídí i hudba, která z dunivého samplu přejde k romanticky znějícím tónům klavíru a snad každý divák začne prosebně doufat v alespoň malý happy end, který by alespoň trochu svlažil jeho strhané smysly. Pod pevnou režisérovou rukou pak předvádějí Daniel Auteuil s Gérardem Depardieuem strhující výkony, z nichž hlavně druhý jmenovaný překvapí v netypicky záporné roli. Pokud je něco na Válce policajtů špatně, tak asi poněkud hrubě vytesaná psychologie postav v první části snímku, kde si důvody vzájemné nevraživoti mezi policisty musí divák trošku domýšlet, ale to je jenom nepatrný kaz na formálně i obsahově brilantním snímku, po kterém vám bude nevolno nejen z policie, ale i „z toho svinstva všude kolem“ jako takového. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

V dobrom zmysle slova staromódna krimi skôr o súboji charakterov, než strelných zbraní. Depardieumu sedí záporák ako ušitý na mieru, vedľajšie postavy majú zmysel a v zápletke, hoci nijako komplikovanej, niet jedinej diery. Policajná akcia v decentnom a inteligentnom európskom balení. Mínusom je iba zopár presentimentálnených alebo zdĺhavých scén, ktoré film robia pocitovo dlhším, než je v skutočnosti. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Od Oliviera Marchala se špatný film čekat ani nedá. Department 36 je vynikající francouzský kriminální thriller soustředicí se spíše na rivalitu, podrazáctví mezi policajty, avšak to vše je tak chytlavě podané, že Vás film nenechá pomalu ani vydechnout a to vše doprovázené excelentním hereckým cástingem ( ve filmu se sešly snad všechny herecké hvězdy z Francie, chybí snad jen Vincent Cassel a Jean Reno). Lepší policejní story jsem snad neviděl. Velmi dobré. 80% ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Depardieu a jeho nejvydařenější role za poslední roky, charismatický Auteil, dvojice policajtů, z nichž je divákovi podstatně bližší ten, který občas neváhá překročit zákon, dilema vpravdě nezáviděníhodné, závěr nutící diváka ještě dlouho sedět s myšlenkami rotujícími v hlavě a dovolující mu vstát pouze za účelem nalití si koňské dávky něčeho, co nemá chuť a bolí po tom hlava. A příběh, který se vrací k nejlepší tradici francouzských kriminálek. Tedy k šarmu skloubenému se syrovostí. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Volně inspirováno skutečnými událostmi, které se staly v Paříži v lednu 1886. Dvě různé policejní letky čekaly na gang lupičů těsně poté, co provedli bankovní loupež. Všechno se ale zvrtlo kvůli chybě jednoho ze dvou týmů. Policisté zahájili palbu a byl zabit policista, ale také gangster. (sator)
  • Ke zobrazení násilí režisér Olivier Marchal řekl: "Skutečně mi záleželo na tom, aby bylo zachyceno co nejrealističtěji. Ve filmu jeho asi deset minut, což je poměrně dost, ale chtěl jsem, aby tyhle scény byly brutální a velmi krátké, přesně tak, jak je to ve skutečnosti. A tak jsem je taky natočil, protože jsem měl pocit, že díky tomu budou diváci snáze akceptovat ty emoce, které jsme jim chtěli zprostředkovat. Když jsem byl policistou, násilí, s nímž jsem se setkával, a zejména jeho bezprostřednost, mě šokovaly - hlavně takové to lokální, sousedské násilí. Proto jsem chtěl, aby herci nebyli za nějaké superpoldy, ale aby ve chvílích, kdy kolem nich létají ze všech stran kulky, cítili strach, paniku..." (NIRO)

Reklama

Reklama