Reklama

Reklama

Robert Langdon je expert na náboženskou symboliku. Během autogramiády své knihy v Paříži je policií požádán o spolupráci při vyšetřování vraždy hlavního správce Louvru, Jacquese Sauniera, se kterým se měl toho dne setkat. Saunier, kterého střelil albín Silas, totiž před smrtí popsal své tělo i podlahu kolem sebe podivnými symboly. Robert se je snaží kapitánu Fachovi vyložit, objeví se tu však policejní kryptoložka Sophie Neveu, která Roberta tajně varuje, že ho Fache hodlá zatknout za vraždu. Pomůže mu uprchnout a společně s ním se pustí po stopách Saunierových šifer. Vyjde najevo, že zavražděný muž byl dědečkem Sophie a podle všeho patřil k tajné organizaci Převorství sionské, která po tisíce let ukrývá a chrání tajemství svatého grálu. Mezitím Silas, který na pokyn biskupa Aringarosy a vlivné církevní organizace Opus Dei také pátrá po grálu, zjistí, že ho Saunier oklamal a svedl na falešnou stopu. Robert a Sophie uniknou kapitánu Fachemu, posedlému jejich zatčením, a podaří se jim získat da Vinciho šifrovací přístroj kryptex, ukrývající údajně tajemství grálu. Spojí se s britským historikem a milionářem Teabingem, se kterým pokračují do Londýna, kde je čeká nejedno nebezpečí, ale také šokující pravda o tajemství grálu. (TV Nova)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (1 468)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Akiva Goldsman .. Lidé sebou nechají tak snadno manipulovat.. Pár kritiků nezatleská a divácká podjatost je tady. Když vzpomenu na snímek, který tatáž porota vybrala v Cannes za nejlepší - unylý Wind That Shakes the Barley - je mi to k smíchu, protože právě Vítr je ukázkou všestranné filmové průměrnosti nabalené na historicky důležité téma. Šifra není tuctová a průměrná. Nesdílím tedy s většinou zde zmiňované nedostatky. Předem zmíním, že jsem Da Vinci Code četl už před natočením a kniha je každopádně o dost lepší než vzniklý film. Je extremně napínavá, čtivá a fabuluje po mé chuti. Film není svou stavbou tak napínavý, část v muzeu je hodně stručná, ale samotná podstata tématu je stále dost zajímavá a díkyfilmovým možnostem se dočkáme historickým flashbacků a hlavně jinak vyvedeného konce příběhu, který bude největší změnou pro čtenáře. Suma sumárum film uplyne svižně a pokud Vás téma osloví (tak jako mne), rozhodně doporučuji knihu a pak také třeba snímek Last Temptation of Christ. 70%. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Ron Howard nepochopil, že Šifra mistra Leonarda je komerční dílo, které se naprosto nezakládá na pravdě. To je na ní zábavné, proto se líbí. Místo toho předstupuje vážný film, který si hraje na učebnici dějepisu. Tom Hanks, jeho paruka ani Audrey Tautou nedělají během filmu nic víc, než že předvádí zběsilé závody mezi uměleckými díly, občas se zastaví, aby mohl Robert Langdon za dramatického hudebního doprovodu (opět přehánějícího Hanse Zimmera, který si pustil své předchozí soundracky a spíchnul tuhle libozvučnou, ale neoriginální hudbu) vysvětlit několik z prstu vycucaných historických faktů. Navíc ten zvrat! Nerad srovnávám knihu s filmem, ale k uvolněné atmosféře knihy se to hodilo... ve filmu to působí jako pěst na oko. Šifra je průměrný film, který vyloženě neurazí, ale myslím, že leckdo čekal víc... včetně mě. ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Nejočekávanější film tohoto Roku. Nebudu zakrývat velké Zklamání. Knihu sem nečet, takže sem nevěděl jaké dějové zvraty a „Pravdivá“ „Historická“ „Fakta“ (rozuměj „Geniálně Ulítlé“ „Rádobypodložené“ „Kecy“) mne čekají, a musím uznat, že kdybych na film šel pod Vlivem "Něčeho", pravděpodobně bych se valnou část filmu docela nahlas řehtal. I takhle sem se několikrát Blbě (podotýkám, že HODNĚ BLBĚ uchechtnul) Po řemeslné Stránce filmu není co vytknout. Je zvládnut velice zručně, byť místy naprosto nevýrazně a bez jakéhokoliv rukopisu. Scény jsou především v první půlce dost tmavé, možná až nezdravě, občas mžouráte a snažíte se postřehnout, co se vlastně na plátně děje, ale to se zas tak moc často nestává. Vizuální forma často zachraňuje, co se dá, zvlášť u scény otevírání te malilinkaté skříňky, kdy Tom Hanks Stojí, kouká do Blba, kolem lítak Planetky a vy si říkáte: „Jé..To je krásný.. To je moc krásný.. a vo co tu kurva vlastně de?“ Herci se celkem snaží, byť Andrey Tautou má především vypadat krásně (taky že vypadá), Paul Bettany se má především tvářit Zle (s čímž nemá nejmenší problém) a Jean Reno má bejt přesně takovej, jakého ho známe v rolích samotářských komisařů (Film je vůbec hodně podobnej Druhým Purpurovým Řekám, ale je samozřejmě mnohem lepší) a Alfred Molina má jen minimum prostoru. Tom Hanks podává velice vágní výkon, troufám si říci, že jeden z jeho „Nejstandardnějších“ a Největším Plusem po herecké stránce tedy zůstává Ian McKellen, který je prostě famózní. Co se scénáře týče, film bude asi velice věrnou kopií knihy, byť v tomto směru nemohu hodnotit. Vadilo mi neustále vysvětlovaní a objasňování (navíc se kolikrát vlastně nic neobjasnilo ani nevysvětlilo), a jak sem byl pravil, celá ta teorie o tom, CO vlastně je ten Svatý Grál mě opravdu hodně pobavila. Až po tud je to tedy tak na slabé 3 hvězdičky. Jsou tu ovšem eště 3 Věci, které filmy vyzdvihují z těžkého průměru na lehký nadprůměr. 1) AUTA! Ano.. Auta Všechny záběry, ve kterých jsou Auta jsou jakýmsi podivným způsobem úžasně dynamické, je z nic cítít napětí, akce, a sou natočeny naprosto fantasticky, byť se jedná třeba jen o jednoduché záběry, typu „5 Peugeotů přijíždí na prostranství před menší rezidenci“ a scéna, v níž Sophie, sedíc ve SMARTíku, velice umně kličkuje po zadu ucpanou Pařížskou dopravou, je výborná. 2) HUDBA! Hans Zimmer složil opět něco úžasného a především v poslední části filmu jeho hudba skutečně vynikne v celé své síle, čímžto se dostáváme k bodu 3)a to že tyto POSLEDNÍ 3 MINUTY jsou skutečným vrcholem, ke kterému film celou dobu, byť pomalu, místy lehce nudně, a velice Polopaticky směřuje. Tyto poslední 3 minuty jsou naprosto FANTASTICKÉ, a už jenom kvůli nim stojí za to na Šifru Mistra Leonarda zajít, protože takové mrazení v zádech v kině jen tak nezažijete. Ve výsledku se tedy jedná o docela slušný dobrodružný Trihller, který ovšem nemůžete brát vážně, protože to už za vás udělali Tvůrci filmu, i jeho knižní předlohy. Od Největší Bomby tohoto roku, od letošního Nejočekávanějšího titulu jsem ovšem čekal Mnohem MNOHEM víc, než jen slabší 4 hvězičky. Škoda () (méně) (více)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Film zabývající se poutavými tématy natočený zkušeným režisérem, s výbornými průměrně hrajícími herci, slabším scénářem a úžasnou hudbou. Skutečně není třeba se bát a na Šifru můžete do kina směle vyrazit. Příběh rychle vtáhne a řítí se kupředu. Některé scény, v nichž se jen mluví, jsou dokonce dynamičtější než celá tvorba Michaela Baye. A onen vytýkaný polodokumentární vysvětlovací styl mi právě připadá zajímavý a celkem nápaditě vyřešený. Pokud máte rádi příběhy typu "hledáme poklad/pravdu a různé indicie nás vedou blíž a blíž" rozhodně se budete bavit. Knihu jsem nečetl a pochopil jsem vše! ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Je to na jednu stranu překotná, a druhou stranu roztahaná rozhlasová hra odehrávající se ze dvou třetin v přítmí. Měl jsem tak trochu pocit, že bych se mohl bavit, kdyby to byla počítačová hra, ale někdo mi bohužel ukradl joystick a myš. Jestli byla četba zajímavá aspoň v tom, že si člověk chvilku připadá chytřejší a chvilku hloupější než hrdinové, ve filmu ani neví, jak na co přišli, a pak nechápe, proč o tom všem tak dlouho mluví a všechno vysvětlují. Bylo mi líto všech na plátně i v sále, že tu dvou a půl hodinovou šedivou nudu musejí přečkat. Trochu legrační je, jak se film snaží neprovokovat a být vstřícný ke křesťanům, takže mizí i poslední důvod, proč jít do kina. Žádná kontroverze a skandál se nekonají. Tedy kromě toho, že bylo zbytečně vyhozeno tolik peněz, které na plátně vůbec nejsou vidět. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (57)

  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 217,5 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 760 mil. (NIRO)
  • V příběhu je zmíněn nakladatel Roberta Langdona (Tom Hanks) jménem Jonas Faukman. Jedná se o anagram Jasona Kaufmana, skutečného nakladatele autora knižní předlohy Dana Browna. (Siriuss)
  • Ve filmu při vyprávění o Svatém grálu přijde řeč i na „Malleus Maleficarum“. Tiebing (Ian McKellen) společně s Langdonem (Tom Hanks) tvrdí, že se jedná o nejkrvavější knihu všech dob. "Malleus Maleficarum" ale neobsahuje žádné popisy tortury. (blackwidow17)

Související novinky

Na mladého Hana Sola dohlédne Ron Howard

Na mladého Hana Sola dohlédne Ron Howard

22.06.2017

Hollywoodem tenhle týden otřásl odchod Phila Lorda a Chrise Millera od sólovky Hana Sola. Šéfka Lucasfilmu Kathleen Kennedy je propustila měsíc před koncem natáčení, jelikož se jejich vize začala… (více)

Koho čeká Inferno s Langdonem?

Koho čeká Inferno s Langdonem?

19.02.2015

Šifru mistra Leonarda ani Anděle a démony nepotkaly moc příznivé ohlasy. Po finanční stránce ale oba filmy mocně zabodovaly, takže není divu, že uvidíme pokračování. V adaptaci dalšího románu Dana… (více)

Toma Hankse čeká Inferno

Toma Hankse čeká Inferno

27.08.2014

Pokud znáte knižní tvorbu Dana Browna, mělo by vám být z nadpisu všechno jasné. Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony bude na velké plátno konečně následovat další dobrodružství symbologa Roberta… (více)

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

Symbol je ztracený, ale našel režiséra

22.10.2011

Ron Howard, který natočil Šifru mistra Leonarda a Anděly a démony, se na třetí langdonovku vykašlal kvůli adaptaci westernové fantasy Stephena Kinga „Temná věž“. Tu mu ale studio Universal nakonec… (více)

Reklama

Reklama