Režie:
Joshua Michael SternScénář:
Joshua Michael SternKamera:
Michael GradyHudba:
Philip GlassHrají:
Aaron Eckhart, Ian McKellen, William Hurt, Michael Moriarty, Alan Cumming, Bill Bellamy, Cynthia Stevenson, Vera Farmiga, Jessica Lange, Brittany Murphy (více)Obsahy(1)
Kvůli pátrání po tajemstvích knihy, kterou napsal jeho otec, se renomovaný psychiatr vzdává své akademické kariéry. Nechá se zaměstnat v ústavu, kde otec pracoval, a kde zřejmě čerpal námět pro sepsání této slavné dětské knihy. Doufá, že tam odhalí všechna její tajemství a i roli, kterou v ní představuje on sám. Dobrodružný výlet do minulosti začíná... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (73)
Takže zkusím vyjmenovat žánry, které by se daly přičíst tomuto filmu: psychologicko dramatická životopisná retrospektivní fantazy pohádková detektivka s romantickou náladou. A výsledek přitom vůbec není blbý, ba naopak nečekaně příjemný. Nejvíce oceňuji propletení dvou příběhů a také barvy a paprskové světlo. Tento film je asi svým charakterem (mají-li filmy charakter) nejblíže k Faunovu labyrintu, ale pokud mám vybrat mezi nimi, rozhodně dávám přednost tomuto snímku - Tam, kde jsem nikdy nebyla. ()
Skvělý Ian McKellen vás strhne do pohádkové říše jím stvořené, aby se vymanil z krutých podmínek v dětství. Stvořil si natolik kouzelný příběh, že strhává miliony lidí. Kdyby mi zůstala dětská mysl, asi bych byl strašně rád jako on. Ikdyž má film svoje mouchy, mě se líbil a to mnoem víc než jemu tématem podobný Bridge to terabithia. Abych nezapoměl Nick Nolte je tu uveden v seznamu herců nakonci, ale osobně podával druhý nejlepší výkon ve filmu:-) ()
Vystihující komentář: predators, T2, HOODY. Opravdu kouzelná hudba i celá atmosféra. Milé televizní překvapení, které mě svou nenápadností zaskočilo a ráda jsem film dokoukala. Mělo to opravdu své "čaro". Jen mě udivuje popůlnoční vysílací čas. Škoda, protože snímek má co nabídnout. A tak, když Nick Nolte obejme svého syna a krajina potemní, tušíte, co přijde a vy doufáte, že závěr bude opravdu z říše fantazie. A to se mi líbilo, racionální myšlení šlo na chvilku stranou a zůstala jen víra v pohádky a pěkné konce. V černobílý svět, kdy jde snadno rozeznat dobro od zla. Ve svět, kdy tatínky nezabíjí zakéřné choroby, ale hrdinské činy. 75% (Scénář i režie by chtěli ještě vypilovat.) ()
----- "Já vím jen to, že příběhy si častokrát hledají vypravěče ... a ne naopak." ----- TENHLE příběh živí víra a fantazie, vzpomínky ... a bláznovství. Nemá nijak zvlášť pevné základy, ve své podstatě je velice lehce zpochybnitelný - a tak je na vás, jak se k němu postavíte. Je poměrně těžké zachovat si neutralitu ... ve vztahu k němu. Buďto ho bez milosti rozcupujete na kousíčky - nebo přijmete jeho zasněný a tím pádem trochu nepraktický náhled na svět ... i jeho lehce posmutnělou poetiku. Víte, je dost dobře možné, že v našem poněkud hektickém, předimenzovaném, problémy zahlceném světě mohou být OPRAVDU šťastné jenom děti ... a blázni. Pokud jim to umožníte. P.S.: Zach Riley se rozhodně nechoval jako profesionál ... z čehož vyplývá, že klidně můžete mít to nejlepší vzdělání a všechny možné tituly - pokud se vás něco osobně dotýká, jsou vám k ničemu. ()
Obsadit charismatický hlas a výzor Iana McKellena do fantasy šmrncnutého projektu byl samozřejmě chytrý tah a sám McKellen dělá co může, aby jeho pojetí domnělého krále z fantaskní říše bylo co možná nejméně podobné jeho zásadní roli (pro žánr i jeho samotného), tedy Gandalfovi. Právě na něj jsem si ale při sledování filmu vzpomněl nejčastěji a celkovým vyústěním filmu zdál se potom docela zklamaný a snad i podvedený, protože podobný koncept předvedl už SVĚT PODLE PROTA, kde ty pocity byli velmi podobné, přesto film jako celek daleko lépe držel pohromadě a nebudil tak neodbytný pocit nekomletnosti. Nemůžu si pomoci, ale psychologické drama (navíc velmi dobře obsazené) mohlo přeci klidně dopadnout jako přiznaná fantasy, vůbec nic by se nestalo a zase by to bylo alespoň nějaké oživení. Překvapení tam, kde ho již člověk nečeká. 60% ()
Reklama