Režie:
Lawrence KasdanScénář:
Lawrence KasdanKamera:
Richard H. KlineHudba:
John BarryHrají:
William Hurt, Kathleen Turner, Richard Crenna, Ted Danson, J.A. Preston, Mickey Rourke, Kim Zimmer, Jane Hallaren, Meg Kasdan, Lanna Saunders, Thom Sharp (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Advokát Ned Racine žije poklidným životem - ale jen do chvíle, kdy pozná "sirénu v bílém" (a s bohatým manželem) Matty Walkerovou. Ned brzy zjistí, že Matty je z žen, pro které jsou muži schopni i zabíjet. A přesně to také udělá. William Hurt a Kathleen Turnerová prudce vzplanou ve filmu Lawrence Kasdana Žár těla. Tento napínavý příběh plný sexu navazuje na "films noirs" čtyřicátých let, ale je nabit energií a vášní, které naplno propukly až v letech osmdesátých. Kasdanův odvážný režijní debut však už obsahuje i předivo citů, které se naplno rozvine v jeho pozdějších filmech Velké rozčarování, Náhodný turista a Grand Canyon. Pohodlně se usaďte a vychutnejte si současné klasické pojetí hříšného žánru. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (120)
Nikterak přelomový a předvídatelný žánrový kousek,který je ale natočený tak dobře a stylově,že se člověk během sledování mockrát nenadechne.Neonoir jak má být,se správně dráždivou atmosférou,nádhernou kamerou a napětím,které je ve spoustě scén gradováno až k maximu.William Hurt sice není člověku dvakrát sympatický (což by měl) ale hraje slušně a to ostatní člověku vynahradí chvilkové zjevení Mickeyho Rourkea.Celkově odvážný a zdařilý počin,kterému větší rafinovanost a více emocí chybí k dokonalosti.V rámci žánru ovšem super. 85 % ()
Ten pomalý rozjezd mi vůbec nevadil, bavilo mě sledovat ústřední dvojici - William Hurt a Kathleen Turnerová.. Divák samozřejmě tuší, že je něco špatně, ale neví, odkud to přijde.. Plánování vraždy bylo zajímavé, ovšem šrouby se (ne)příjemně utáhly při vyšetřování a atmosféra houstla.. Prozření holt bolí.. Pochvalu zaslouží i John Barry, zpříjemnil mi filmový zážitek.. ()
Rafinovaná hra Lawrecea Kasdana poplatnosť žánru noir nijako nezakrýva, obsahuje však rozpornú líniu, ktorá ju od filmu noir odkláňa. Blíži sa skôr k erotickému thrilleru a podľa môjho názoru definuje nový subžáner NEONOIR. To čo sa v starých snímkoch len naznačovalo a zostávalo implicitné, sa tu dostáva do popredia a dominuje vo vizuálnej podobe. Film začiatkom osemdesiatych rokov vyvolal senzáciu a nasledovali ďalšie neonoirové snímky (napr. Coenovská ZBYTOČNÁ KRUTOSŤ |1984|) skladajúce poklonu BODY HEAT podobne ako BODY HEAT skladal poklonu klasike čiernej série (MALTÉZSKY SOKOL |1941|, POJISTKA SMRTI |1944|, OUT OF THE PAST |1947| a pod.) ()
Aneb solidní kus, který udělal z neznámé Kathleen Turner žádanou herečku. Cílevědomá a nelítostná žena boháče, která promyšleně využije svého milence-advokáta jako nástroj chladně vykalkulovaného zločinu, byla její průlomovou rolí. Celovečerně začínal i režisér Lawrence Kasdan, který natočil poměrně zdařilý kriminální thriller sázející na dusnou atmosféru, několik sexuálních scén a herecké duo Turner – Hurt; pozadu nezůstávají ani Richard Crenna a Ted Danson i tehdy neznámý Mickey Rourke. Netriviální příběh, horká letní noc, zpocená těla, netiché zvonkohry – věřte mi, stojí to za to. Žánrově nezběhlý divák si výsledek navíc užije o to víc. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (3)
- Ned Racine (William Hurt) nosí hodinky značky Caravelle Automatic. (dyfur)
Když za sebou jako scenárista máte Star Wars: Impérium vrací úder a Indiana Jonese a dobyvatelé ztracené archy, váš režijní debut se nejspíš stane vyhlíženou záležitostí. Scenárista Lawrence Kasdan v roce 1981 po dvou úspěšných scenáristických zářezech pro Lucasfilm skutečně realizoval svůj režijní debut, překvapivě ale nedorazil dobrodružný velkolepý film. Kasdan si totiž za svůj režijní debut (ke kterému si pochopitelně napsal i scénář) zvolil erotický thriller Žár těla AKA Body Heat. Tenhle erotický kriminální thriller je možná tak trochu neprávem zastíněn legendárním Základním instinktem Paula Verhoevena a je to škoda. Kasdanův režijní debut totiž rozhodně stojí za to. O Kasdanovi za psacím stolem se už v té době nedalo pochybovat a to i přesto, že vstoupil v rámci jeho kariéry do dosud neznámého teritoria. Kasdanovo bravurní budování celého příběhu, práce s postavami a schopnost prodat dějové zvraty je obdivuhodná. Kasdan dokázal vytvořit neskutečně silný postavy a dodal jim neskutečně funkční dialogy. Každý charakter a jeho chování jde krásně rozebrat, funguje je to jako kriminálka, thriller i vášnivá romance a především jde jasně rozpoznat, že se Kasdan inspiroval starými filmy, které spadali pod žánr film noir a svým způsobem jim vzdává velice důstojnou poctu. Kasdan měl štěstí na casting - Především právě v Kathleen Turner a jejím podání ´´ bílé sirény ´´. Stejně jako Sharon Stone v Základním instinktu o pár let později Turner dokáže vyvolat pocit, že jde o ženskou, pro kterou by muž vraždil. Jenže to má pochopitelně háček. Hlavní hrdina v podání Williama Hurta je vtažen do nebezpečné hry, kdy je ovládán svými city a dost možná se mu to stane osudným. A funguje to právě i díky silnému výkonu Hurta a především díky tomu, že Turner i Hurt dohromady výtečně fungují. I ve zbytku castingu měl Kasdan strašnou kliku. Mickey Rouke, Ted Danson nebo Richard Crenna do svých rolí naprosto sedí. Takový Rourke například i na malém prostoru dokáže sehrát velké divadlo. Celé to působí tak, že takto přesně si Kasdan ty postavy představoval už při sepisování scénáře a i proto herci do těch rolí tak parádně pasují. Bohužel chvíli trvá, než dojde na pořádně lámání chleba a rozběhnutí hlavní zápletky. Jakmile na to ale dojde, míra budování i atmosféry je na tak vysoké úrovni, že diváka Kasdanův režijní debut jednoduše nepřejde. Kameraman Richard H. Kline zařídil, aby film vypadal tak krásně a do toho hraje výtečný soundtrack Johna Barryho, který ono napětí prodává ještě o stupeň výš. V součtu Kasdan dokázal, že kromě psaní bravurních scénářů dokáže obstát i jako velmi dobrý režisér. Jeho film se možná přece jen chvílemi vleče (délka ovšem nepřesáhne 2 hodiny, takže je to vlastně v pořádku) a problém je také v tom, že divák tak trochu prohlédne, že se děj bude ubíhat tak trochu očekáváným směrem, jenomže jinak si opravdu není na co udělat. Jde o thriller na vysoké úrovni, kde veškerá ta vášeň působí uvěřitelně, působí to natočené sebejistou režijní rukou a krásně se na to dívá. Velmi povedená podívaná, která je filmem 80. let až na půdu a bohužel je skutečně tak trochu přehlížená a v jistých okruzích i velmi nedoceněná. () (méně) (více)