Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emily Craneová je relativně úspěšná editorka magazínu Life, jež žije v New Yorku na počátku 50. let. Tedy dokud není předvolána před mccarthystickou senátní komisi vyšetřující osoby podezřelé z komunismu. Když odmítne prozradit jména svých přátel ze skupiny pro občanské svobody, je označena za komunistku a přijde o zaměstnání i kamarády. Ze zoufalství vezme práci předčítání knih poněkud náladové staré paní slečně Venablové, která bydlí v klidné rezidenční čtvrti. Brzy si ale všimne, že v sousedství se děje něco nekalého. Začne tedy tajně pátrat a zjistí, že dům vedle je ústředím tajné skupiny, která pašuje bývalé nacistické vědce do USA za neznámým účelem. Mezitím ji jménem senátní komise obtěžují dva agenti FBI a také fanatický senátní vyšetřovatel Salwen. Agentu Cochranovi se Emily líbí a tak souhlasí, že bude vyšetřovat její podezření. Film je bravurním zpracováním tématu "tiché záhady" a vyznačuje se skvělou propracovaností postav idealistické Emily, naivního Cochrana nebo krutého vyšetřovatele. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (25)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Konečně se mě poštěstilo vidět tenhle filmeček s mojí dávnou filmovou áskou Kelly McGillis. Musím říct, že film v sobě má takovou tu správně konspirační atmosféru, problém je v tom že ji neumí dostatečně využívat a místo toho nechává až příliš protostor hlavní hrdince, které jedná jak vykolejený pendolino. Ve filmu bylo celkem dost odkazů na to kdo, proč a jakou maj moc pašeráci nácků do USA, čili Kelly by šla na výlet do hlíny celkem rychle a brzo. jenže to by se pak nestačila rozehrát romanitka co amíci ? A vy tam prostě to ťuťu ňuňu musítě mít za každou cenu i když to vykurvá realično a napětí. Škoda, že se téhle látky nechopil nějakej evropskej režisérskej holomek nebo třeba alespoň Sydney Pollack či mistr Olivier, to by mělo pak sílu horský bouřiny. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

I přes docela dobře napsaný příběh v hitchcockovském stylu a zkušenou Yatesovu režii je hlavním důvodem proč filmu věnovat pozornost K. McGillisová. Tato herečka, která se počátkem 90.let z plátna vytratila, má opravdu něco z kvalit svých kolegyň „zlaté éry Hollywoodu“, především pak I.Bergmanové-vnitřní sílu, ale zároveň zranitelnost, která muže (v tomto případě J.Danielse) přímo ponouká podat jí pomocnou ruku. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Pomerne zaujímavý námet stráca svoje čaro a svoj účinok v mierne v zmätenom a rozpačitom spracovaní. Pri pozeraní som musel film na polhodinku stopnúť a keď som sa vrátil, len ťažko som sa napojil na predchádzajúci dej. Navyše ani atmosféra 50. rokov nebol nijak zvlášť vydarená, celý čas som mal pocit, akoby filmári tento fakt úplne prehliadali. To sú rušivé momenty, ktoré naozaj dosť špatia tomuto sľubnému, uchádzajúcemu sa filmu, navyše s dobrými hercami, najmä záporákom a veľmi podareným záverom. Lepší priemer. 70%. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Režisér tejto snímky Peter Yates bol známy ako zdatný režisér filmov najrôznejších žánrov od Bullitta po The Deep. Tentoraz nakrútil pod názvom The House on Carroll Street kriminálnu snímku s politickými prvkami a s nádychom thrilleru. Dej sa odohráva v New Yorku v roku 1951, teda v čase mccarthinizmu a vyšetrovaní výborov pre neamerickú činnosť. Jeho hrdinkou je atraktívna Emily Craneová, aktivistka jedného z humanistických hnutí, ktorá sa náhodou pripletie do tajuplného prípadu. Celkom napínavé, ale inak dosť hlúpe. Zápletka nebola zlá, ale filmu značne chýbala nejaká väčšia prirodzenosť. Žánrové typickosti začínali už po chvíli celkom unavovať a zrážať film na kolená. Dej bol príliš roztiahnutý a na kriminálny film alebo skôr psychologický film s kriminálnymi prvkami mal strašne pomalý spád a chýbalo napätie. Celkom škoda. Aspoň že hlavná predstaviteľka bola pekelne sexi. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Pro mě byl film spíše zklamáním, ne že by byl natočený špatně, ale je v podstatě založený na zvědavosti mladé ženy, která jde proti všem až dosáhne svého. Potíž je v tom, že film prakticky opomíjí sílu organizace, přivážející nacistické zločince z Evropy, aby jim v Americe opatřila novou identitu. Díky tomu je film místy trochu romanticky naivní a dost obtížně uvěřitelný. Druhá škoda je chybějící eskalace napětí, z velmi dobrého námětu by se dalo vytěžit velmi temné a napínavé drama. Takto to zůstalo na půli cesty a nejvíce se na film hodí "Neublíží, ale nenadchne". ()

Galerie (42)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama