Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slíbil jí, že z ní udělá hvězdu, jakou vždy chtěla být. Svůj slib splnil beze zbytku. Zaujala ho okamžitě, jakmile poprvé přišla do jeho ateliéru v bývalé továrně na klobouky. Díky své neobyčejné kráse a nepřehlédnutelnému charismatu, se mladá Edie Sedgwick stala takřka přes noc ikonou pro tisíce lidí. V polovině šedesátých let plnila titulní stránky prestižních módních časopisů, plátna kin a byla samozřejmě také ozdobou snad všech večírků. Konec její kariéry i života přišel ale stejně rychle a brzy, jako její závratný vstup do světel reflektorů. Ocitla se ve společnosti nejhorší spodiny. Věčně opilá, věčně zfetovaná, věčně bez peněz. Nedokázala se o sebe postarat a všichni se k ní obrátili zády. Přestože zemřela v pouhých 28ti letech, svět na ni nezapomněl. Nejméně dvě písně Boba Dylana jsou prý právě o ní, skupina The Cult pro ni také složila píseň a ve videoklipu dokonce použili originální Ediiny fotografie...

George Hickenlooper si vybral do hlavní role nádhernou Siennu Miller (Po krk v extázi/Layer Cake, Casanova). Světoznámého Andyho Warhola zde ztvárnil vynikající Guy Pearce (Memento, Proposition) a v postavě Ediiny velké lásky poznáme mladého Haydena Christensena (Star Wars II, III). Film se před příchodem do kin potýkal se spoustou problémů. Například Bob Dylan chtěl zabránit promítání tohoto snímku. Film podle něho prý naznačuje, že múza Andyho Warhola zemřela právě kvůli němu... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (172)

Terva 

všechny recenze uživatele

Když Andy ( Guy Pearce ) potkal Edie ( Sienna Miller ), život se stal uměním. Scénář : Captain Mauzner. Kamera : Michael Grady. Hudba : Ed Shearmur. CITÁT - Kudy chodila, tudy vyvolávala zmatek a rozruch. Rozvedla se tolikrát, kolikrát se vdala a nezbylo po ní nic než dobrý úmysl. To je hezký, ne?....... ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Jsem hluboce povrchní člověk, řekla pop-artová ikona Andy Warhol. Factory Girl je hluboce povrchní ...nebo povrchně hluboký? portrét jeho múzy...aneb Jak dívka s rodinnými traumaty Edie Sedgwick získala svých patnáct minut slávy a ztratila všechno...Pro Warholovu tvorbu mám slabost, ale George Hickenlooper natočil poněkud mělký, vizuálně blyštivý film. 5/10 ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

„Kdo byla Edie Sedgwick? Edie Sedgwick byla kombinací všech žen postižených tragédií, které přišly před ní.“ S biografickými snímky bývá často potíž. Dopad na diváka je často minimálně rozporuplný, ani George Hickenlooper (holt, každý nemůže být Forman) nenašel ty správné skulinky, jak se k divákovi dostat. Natož odvahu se do tématu pořádně obout. A samotný Warhol se z téhle rutinní, povrchní sondy oprávněně obrací v hrobě. Neřízená střela Edie, jinak krásná a perpektivní dcerka bohatých rodičů, odešla do New Yorku, aby se stala obletovanou hvězdou. Osud však s ní měl jiné plány. Setkání s undergroundovým guru, nesmělým a zakomplexovaným experimentátorem Andym Warholem jí udělalo „jen“ múzou. A brzy i sebedestruktivní troskou. Odpovědi tak našla v drogách, které se jí staly osudné. Zemřela záhy. Myslím, že precizně vyšperkovat scénu autentickými kulisami, ušít dokonale padnoucí dobové kostýmy a zvolit správné úhly kamery (i když kameramana Gradyho pochválit musím) nestačí. Factory Girl trpí veškerým klišé biografických snímků, valí si to na dost nudné vlně, utápí v nicneříkajících dialozích a stejně tak disponuje i dost směšnými vedlejšími postavami (nelíbila se mi ani už dlouhá léta nezajímavá Mena Suvari coby Richie, natož absolutně – a už po několikáté – nepřesvědčivý floutek Hayden Christensen). Na Sienně Miller se mi naopak moc zamlouvá, jak dokáže být všude jiná. I když i tady (přes nesporné herecké kvality) jí Hickenlooper spíše schovává za všechny ty šílené účesy a výrazné líčení, ale když jí to scénář dovolí, je radost jí sledovat. Škoda, že to samé neplatí o práci režiséra!! ()

Chasm 

všechny recenze uživatele

Nadchla mě především skvělá Sienna Miller, vizuální stránka filmu, práce s kamerou a hudba, ale je pravda, že film má poměrně dost nedostatků - jakoby opravdu děj nebyl důležitý, díky čemuž se Factory Girl stane vcelku tuctovým biografickým dramatem... Nicméně, vykašlu se na Civala, protože ho nemám rád a filmu o "první ženě, která vnesla sex-appeal do americké vyšíí společnosti" dám čtyři... ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Múzy jsou předurčeny k tomu, aby inspirovaly umělce a nezacláněly. Během filmu jsem pořád myslela na motýly, kteří umírají, když se někdo dotkne jejich křídel. Snad pro Edieiny umělé řasy nebo pro její křehkost volající o pomoc a o ochranu, která se skrývala za jejím zářivým úsměvem a nevázaným chováním. Ovšem bohužel pro múzu, v tomto příběhu je umělec pošahaný egocentrický hnusák s divnými vlasy, špatnou pletí a psychedelickou matinkou. Těžko říct, jaký Warhol skutečně byl a jaká byla skutečná Edie, ale pominu-li pitomý název, film působí až znepokojivě skutečně. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (13)

  • Tento film je prvním, kde se Mary-Kate Olsen objevila bez své sestry. Její scény sice byly nakonec z konečné verze filmu vystřiženy, ale můžete ji vidět v pozadí ve scéně, kde se koná párty. (HappySmile)
  • Snímek vznikl na základě výpovědí řady Warholových přátel. (Olík)

Související novinky

Rychlonovinky

Rychlonovinky

31.01.2007

DreamWorks a Ardman Animations téměř 10 let pracovali společně a vzešly z toho celkem 3 animované filmy: Slepičí úlet, Oscarový Wallace a Gromit: Prokletí králíkodlaka a Spláchnutej. Obě studia se… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno