Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slíbil jí, že z ní udělá hvězdu, jakou vždy chtěla být. Svůj slib splnil beze zbytku. Zaujala ho okamžitě, jakmile poprvé přišla do jeho ateliéru v bývalé továrně na klobouky. Díky své neobyčejné kráse a nepřehlédnutelnému charismatu, se mladá Edie Sedgwick stala takřka přes noc ikonou pro tisíce lidí. V polovině šedesátých let plnila titulní stránky prestižních módních časopisů, plátna kin a byla samozřejmě také ozdobou snad všech večírků. Konec její kariéry i života přišel ale stejně rychle a brzy, jako její závratný vstup do světel reflektorů. Ocitla se ve společnosti nejhorší spodiny. Věčně opilá, věčně zfetovaná, věčně bez peněz. Nedokázala se o sebe postarat a všichni se k ní obrátili zády. Přestože zemřela v pouhých 28ti letech, svět na ni nezapomněl. Nejméně dvě písně Boba Dylana jsou prý právě o ní, skupina The Cult pro ni také složila píseň a ve videoklipu dokonce použili originální Ediiny fotografie...

George Hickenlooper si vybral do hlavní role nádhernou Siennu Miller (Po krk v extázi/Layer Cake, Casanova). Světoznámého Andyho Warhola zde ztvárnil vynikající Guy Pearce (Memento, Proposition) a v postavě Ediiny velké lásky poznáme mladého Haydena Christensena (Star Wars II, III). Film se před příchodem do kin potýkal se spoustou problémů. Například Bob Dylan chtěl zabránit promítání tohoto snímku. Film podle něho prý naznačuje, že múza Andyho Warhola zemřela právě kvůli němu... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (172)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jeden z řady biografických příběhů, který nevybočuje od normálu. Prostě je tragický, dramatický, vzestupný a sestupný, tak jak to u postav, takovýchto filmů bývá. Warholka neměla jednoduchý život a víceméně si za to všechno mohla sama i když dost introvertní Andy Warhol v pozadí tomu relativně dopomohl. On Andy Warhol byl dost magor, aby jeho múza měla možnost zešílet, což se také povedlo. Viděl jsem pár vteřin jeho několika, snad osmihodinového filmu o tom jak jedna postava spí na gauči a dost mě to vzalo. Nevím k čemu to bylo, ale potkat ho, radši se vzdálím a uteču jak nejrychleji to půjde. Guy Pearce onoho režiséra ztvárnil opravdu pozoruhodně stejně jako Sienna Miller Warholku. Celkově si film dle mého nemůže stěžovat na herecké výkony, problém je spíše v samotném příběhu. Když už chci natočit nějaký biografický film, tak očekávám, že mě bude něčím šokovat, opravdu šokovat. Filmy Ray a Čistá duše jsou toho zdárným příkladem. Věřím, že to v té době nebylo jednoduché, ale tak jak ke mně film přišel, zničehonic zase odejde, aniž by cokoliv zanechal. Snad jen vzpomínku na zbídačenou postavu a fakt, že jsem se u toho nenudil, ale přišlo mi to všechno dost průměrné. Mimochodem víte jak se pozná klasický americký film? Třeba tím, že rodina Andyho Warhola zde mluví rusky :D ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Warholka selhává už ve svém prvotním záměru natočit životopisný film o dobové hvězdičce americké popkultury 60. let, která se záhy předávkovala drogami. O nic víc než zachytit životní příběh lehkomyslné holčičky z bohaté rodiny scénář neusiluje, jenže to je proklatě málo. Edie Sedgwick nepředstavovala nějakou výraznou osobnost, není zkrátka dostatečně zajímavá jako ústřední hrdinka filmu. Tohle by fungovalo řekněme u Janis Joplin, ale v tomhle případě měl být film spíš než o bezvýznamné oběti drog o Warhol Factory, bizarním prostředí newyorské umělecké komunity nasáté drogami a jejich snobské klientele. Takhle je jediným plusem přítomnost Sienny Miller, které to opravdu sluší, i když už jí drogy nezadržitelně táhnou ke dnu. Tady si člověk uvědomí, čím se inspirovala móda heroin chic style v 90. letech. Nic víc už na tomhle kousku zajímavého není. Celkový dojem: 35 %. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

„Kdo byla Edie Sedgwick? Edie Sedgwick byla kombinací všech žen postižených tragédií, které přišly před ní.“ S biografickými snímky bývá často potíž. Dopad na diváka je často minimálně rozporuplný, ani George Hickenlooper (holt, každý nemůže být Forman) nenašel ty správné skulinky, jak se k divákovi dostat. Natož odvahu se do tématu pořádně obout. A samotný Warhol se z téhle rutinní, povrchní sondy oprávněně obrací v hrobě. Neřízená střela Edie, jinak krásná a perpektivní dcerka bohatých rodičů, odešla do New Yorku, aby se stala obletovanou hvězdou. Osud však s ní měl jiné plány. Setkání s undergroundovým guru, nesmělým a zakomplexovaným experimentátorem Andym Warholem jí udělalo „jen“ múzou. A brzy i sebedestruktivní troskou. Odpovědi tak našla v drogách, které se jí staly osudné. Zemřela záhy. Myslím, že precizně vyšperkovat scénu autentickými kulisami, ušít dokonale padnoucí dobové kostýmy a zvolit správné úhly kamery (i když kameramana Gradyho pochválit musím) nestačí. Factory Girl trpí veškerým klišé biografických snímků, valí si to na dost nudné vlně, utápí v nicneříkajících dialozích a stejně tak disponuje i dost směšnými vedlejšími postavami (nelíbila se mi ani už dlouhá léta nezajímavá Mena Suvari coby Richie, natož absolutně – a už po několikáté – nepřesvědčivý floutek Hayden Christensen). Na Sienně Miller se mi naopak moc zamlouvá, jak dokáže být všude jiná. I když i tady (přes nesporné herecké kvality) jí Hickenlooper spíše schovává za všechny ty šílené účesy a výrazné líčení, ale když jí to scénář dovolí, je radost jí sledovat. Škoda, že to samé neplatí o práci režiséra!! ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Špatné. Extrémně špatné. Na první pohled konvenční biografické ohlédnutí, které uráží tím, že se Warholovu výjimečnost snaží vměstnat do obyčejných životopisných škatulek, s nulovou originalitou a bez vlastního uměleckého vkladu. Na ten druhý pálí do očí hlavně nejapné herecké producírování, jemuž vévodí Pearceova parodie na Warhola, bolí ale i tupá doslovnost při vysvětlování Edieiních vnitřních pochodů. Hickenlooperův film je zmatený, prázdný a blbý. Bez vystižení genia loci, bez závanu tehdejší nálady, bez otisku charismatu skutečných předobrazů. Fascinuje mě, že někteří místní uživatelé to nezáživné a povrchní parazitování neprohlédnou - že se nechají oblbnout dobovou hudbou a hezkými obrázky a hned mají pocit, že "něco z toho viděli". 30% ()

Adman 

všechny recenze uživatele

85% Tento film je mi velice blízký. Ne však proto že by mi byly drogy tak známé, ale hodně ovlivňují drogy jako takové právě mé hodně blízké. Zde jsem musel zamáčknout slzu. Film je zasazen do 60. a 70. let dvacátého století, kde se dostáváme k dívce jménem Edie Sedgwick, která je nesmírně krásná, milá a šarmantní. Všimne si jí osudová osoba v jejím životě, Andy Warhol, který ji naláká na život v záři reflektorů, co se jí velmi zamlouvá. Je z lepší rodiny, o sedmi sourozencích. Dva z nich tragicky zemřeli (nic ohledně drog). Osud této dívky se zahnul bohužel směrem vedoucím rychle a strmě ke dnu. Film je dost poučný a nenechá člověka jen tak zanechat mozek bez přemýšlení. Doporučuji ho všem lidem před tím než zkusí nějakou tvrdou drogu. Je to ponekud smutnější téme života. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (13)

  • Katie Holmes byla původně obsazena do role Edie Sedgwickové, ale nakonec z toho vycouvala, protože kvůli své víře nechtěla hrát drogově závislou. Navíc před natáčením otěhotněla. (HappySmile)
  • V originálním znění mluví matka Andyho Warhola česky. (HappySmile)

Související novinky

Rychlonovinky

Rychlonovinky

31.01.2007

DreamWorks a Ardman Animations téměř 10 let pracovali společně a vzešly z toho celkem 3 animované filmy: Slepičí úlet, Oscarový Wallace a Gromit: Prokletí králíkodlaka a Spláchnutej. Obě studia se… (více)

Reklama

Reklama