Režie:
James McTeigueKamera:
Adrian BiddleHudba:
Dario MarianelliHrají:
Natalie Portman, Hugo Weaving, Stephen Fry, Sinéad Cusack, Rupert Graves, Stephen Rea, John Hurt, Tim Pigott-Smith, Roger Allam, Ben Miles, Eamon Geoghegan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Kdo je muž skrývající svou zjizvenou tvář pod maskou? Hrdina nebo šílenec? Osvoboditel nebo tyran? Kdo je V? A kdo se k němu přidá ve snaze zlikvidovat totalitní režim, který ovládl jeho národ? Od tvůrců Matrixu přichází V jako Vendeta, napínavá a nekompromisní vize budoucnosti podle komiksu Alana Moorea. Natalie Portman v roli Evey, obyčejné dívky, která musí rozhodnout, jestli se její hrdina nestal vetší hrozbou, než jsou ti, proti kterým vede válku. Hugo Weaving jako V – silný, charismatický bojovník za svobodu, hnaný touhou po pomstě na těch, kteří ho znetvořili. Stephen Rea v roli detektiva, který se zoufale pokouší V dopadnout dřív než rozpoutá revoluci. Sázky na vítěze rostou. Napětí stoupá a doutnák byl zapálen. Kterou ze stran zvolíte? Ve světě V neexistují střední cesty. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 308)
Problémem filmového zpracování Mooreova komiksu není to, že je příběh zasazen z Británie 80. let do Ameriky současnosti, ale v myšlenkovém posunu, kdy se z jednoznačně anarchistického teroristy stal v podstatě "pouhý" liberál. Proto mám radši filmové Watchmen, prostě proto, že se více drží originálu. Proč měnit něco, co funguje. ()
Žádný jiný komiks ve mě v posledních letech nepodnítil tolik myšlenek a takovou touhu diskutovat. I přes tento fakt a perfektní herecké výkony se však očekávaný feeling nekoná. Neuvěřitelně mizerná expozice nedá ani omylem pocítit totalitní Londýn a tak do oholení hlavy se atmosféra rovná téměř nule. Od té chvíle, kdy Portman projde svou „očistou“, dostává film grády a konečně je cítit beznaděj, odhodlání i bezmoc. Ale čekat na to tak dlouho u filmu, který na tom defakto staví, to se prostě neodpouští ()
Ľúbivý odkaz, ktorý v sebe Vendeta nesie, žiaľ nieje podporený ani formou, ani scénarom. Obe sa pohybujú v rovine mierneho nadpriemeru a vyslovene postrádajú hĺbku, ktorej absencia je maskovaná prostou kriminálkou. Inými slovami nemastné, neslané, nevýrazné, ale zaujímavé. Keby sa v duchu poslednej 20 minútovky niesol celý film, mohla to byť pecka. Ináč sa plne ztotožňujem s Civalom. ()
Jednou mě na gymplu přinutili udělat referát o Anglii v 17. století a díky tomu jsem si mohl užít tuhle parafrázi a zároveň odkaz na skutečnou historickou událost známou jako "Spiknutí střelného prachu" možná o něco více, než bych si ji užil bez onoho studia referátu předcházejícímu. I když...ona historická událost je zde trochu idealizovaná. ()
Škoda, že tento film je/byl často zneužívám k propagování anarchismu, když zas TAK moc anarchistický není. Wachowští podobně jako v Matrixu využili koncept vzbouření se proti kruté nadvládě, vytěžili z něj silné emoce utrpení, vybudovali dramatický vzestup k žádoucí katarzi a nakonec spláchli diváka mocným zážitkem a pocitem zadostiučinění. Jejich film je sice protipoliticky laděný, ale věřím, že v jádru se opravdu snaží jen podtrhnout důležitost pravdy a férového jednání napříč pomyslnými kastami společnosti. Scénář je napsán moc dobře (projevy V), ale tempo filmu se zdá nevyrovnané, má svá hluchá místa... 8/10 ()
Galerie (121)
Zajímavosti (64)
- Peter Creedy (Tim Pigott-Smith) má zbraň Smith & Wesson Model 686 ráže .357 Magnum. (dc125)
- Natalii Portman (Evey) film prý svým způsobem přiměl přemýšlet o násilí obecně, "hlavně o tom, co by se muselo stát, abych se já sama začala chovat násilně. Řekla jsem si, že by nejspíš musela být v ohrožení moje rodina. A pak jsem si uvědomila, že by se to dalo aplikovat na jakékoli měřítko. Co když vnímáte jako rodinu svoji zemi nebo svoje náboženství? Jsou otázky, na které asi neexistují odpovědi, ale je vždycky dobré, když o takových tématech přemýšlíte a když jim víc rozumíte. Násilí je ve všech formách komplikovaná a nevyřešitelná otázka. Jen si vezměte všechny způsoby, jak bývá kategorizované. Například když náš právní systém rozlišuje třeba zabití a vraždu prvního stupně a stanovuje rozdíly mezi nimi. Jaký je rozdíl mezi terorismem a tím, jak George Washington bojoval za americké revoluce proti Britům?. Tyhle hranice jsou hrozně křehké... a já nakonec vždycky dojdu k banálnímu konstatování, že veškeré násilí je špatné. Před Vendetou jsem se znovu podívala na dokument The Weather Underground, ve kterém je zajímavá část, v níž jeden člověk mluví o tom, jak v Americe považujeme státem organizované násilí za to jediné správné a veškeré ostatní je zločin nebo šílenství. Zároveň ale máme historii plnou mučedníků nebo lidí, kteří použíali násilí k boji proti nespravedlnosti... Já osobně jsem dospěla k tomu, že jsem v podstatě naivní idealistka. Cítím, že ubližovat lidem je prostě špatné, ať už je to nějaké divoké, pouliční násilí, nebo to státem nařízené. Hodně lidí má sklony dělit násilí na špatné a dobré, a to se mi moc nelíbí. Je přece divné říkat, že je v pořádku, když může zabíjet vláda nebo nějaký člověk v zájmu svých politických motivací. Je mi jasné, že to tak na světě chodí a že jsem jenom nenapravitelná idealistka a optimistka, ale prostě nemůžu schvalovat násilí jakéhokoli druhu." (NIRO)
- Vo filme sa objaví scéna, kde postava vytvorí písmeno V z domina. Na to museli použiť až 22 tisíc kusov domina, ktoré približne 200 hodín pripravovali štyria profesionálni montéri. (busev)
Reklama