Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

Vědma 

všechny recenze uživatele

Mám ráda katastrofické filmy, ale líbí se mi málokterý. Tenhle je můj nejoblíbenější. Kdysi jsem byla zamilovaná do Gena Hackmana a proto i do jeho role reverenda - zachránce. Jasná ukázka toho, jak je u jakékoliv katastrofy důležité mít vůdce, který přemýšlí a nepodlehne panice davu. Je to klasika žánru a můj film z desítky, který možná není z ní nejlepší, ale jeden z nejmilejších. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Katastrofické filmy (a hlavně ty současnější) nějak moc nevyhledávám, ale tohle je milá vzpomínka na dětství, kdy jsem tenhle film měl docela rád a připadal mi hodně dobrý. Promyšlený scénář (ale i tady se najdou nelogičnosti), dobré postavy a vnikající herci. Tu silnou paní plavkyni jsem skoro obrečel. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na špičku žánru, jakou je třeba Skleněné peklo, Dobrodružství Poseidonu při nejlepší vůli nedosáhne, nicméně jde o příjemnou podívanou s řadou vygradovaných scén, kvalitním hereckým obsazením a odpovídajícími hereckými výkony. Scénář staví na klasicky vystavené skupině postav, které vyplňují škatulky jednotlivých lidských typů, tedy odvážný hrdina, sebestředný mačo jako jeho protihráč, submisivní dívka, čiperný kluk se svou sestrou atd. Nechybí láska, sebeobětování, prostě tradiční nabídka filmů tohoto druhu. Film z mého pohledu sráží některé nevěrohodné momenty ve scénáři. Ona už samotná katastrofa je problematická - zemětřesení, byť o mimořádné intenzitě, na volném moři obvykle nezpůsobí žádné extrémní vlnobití, protože masy vody se mohou pohybovat na obrovské vzdálenosti a teprve při střetnutí s pobřežním pásmem vytváří mohutné tsunami o výšce třeba i několik desítek metrů. Převrácení lodě by teoreticky mohl způsobit výbuch podmořské sopky v těsné blízkosti nebo mohutná bouře, ale zaoceánský parník je přece jen velké sousto. Horší je to při líčení průchodu lodí, kdy např. požár v nevětraném sektoru ztroskotané lodi samozřejmě zamoří celý prostor jedovatými plyny. Stejně tak kovové konstrukce by se rozpálily tak, že bych si jen stěží mohl představit přesun trosečníků těmi chodbami. Výčet nelogičností by byl vlastně docela dlouhý, ale i tak je to např. díky kazateli skvěle zahranému Gene Hackmanem nadstandardní záležitost. Celkový dojem: 65 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

"There's got to be a morning after · If we can hold on through the night · We have a chance to find the sunshine · Let's keep on looking for the light..." Mistrovská ukázka žánru. V jediném okamžiku se luxusní zaoceánský parník mění v plovoucí rakev a smrtící past pro ty, co přežili a skupinka zaživa pohřbených se vydává s krutým živlem v patách na nepravděpodobnou, extrémně klaustrofobickou misi za vlastní záchranou, na které ji čeká řada překážek a obětí z vlastních řad. Napínavý a nápaditý děj s řadou silných momentů, dobře napsané postavy, kvalitní herecké výkony, nic nechybí. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Trochu nadprůměrný katastrofický film. Překážka - zdá se nepřekonatelná - musíme najít řešení - našli jsme řešení - zvládli jsme to (nejlépe na poslední chvíli). Ale jo, dá se to vidět a nenudit se u toho. Dodnes nezapomenu na spoďáry Shelley Winters, když museli překonat určitou část pod vodou. Byl to poněkud traumatizující zážitek:-) ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • V původním scénáři měl reverend Scott poslat paní Rosenovou na podvodní misi a pak ji měl zachraňovat. Gene Hackman však usoudil, že ve skutečnosti by to po ní jeho postava nikdy nemohla žádat a měl za to, že by se situace měla obrátit. Režisér Ronald Neame souhlasil a přesvědčil pak i Shelley Wintersovou, že to bude i k jejímu prospěchu. (džanik)
  • Točilo se tak, jak postupoval děj. Herci byli čím dál špinavější a odranější a objevovala se u nich různá poranění – skutečná i umělá. (džanik)
  • Stropní světelná dekorace z jídelního salónu byla použitá ještě před natáčením samotného Poseidonu, a to konkrétně ve filmu Hello, Dolly! z roku 1969. (FIBO)

Reklama

Reklama