Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

AlfaNumerO 

všechny recenze uživatele

V dnešní době už filmová klasika v katastrofickém žánru. Na dobu vzniku snímku velice kvalitní provedení a neotřelý námět. Napnutej je člověk po většinu filmu víc než kšandy Jeremyho Clarksona. Jediné, co trochu bere body, je až příliš useknutý konec, kdy prostě vyjdou z lodi a šmitec. 82% ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Další katastrofická klasika nesoucí se v podobném duchu, jako například Sopka. Bez žádných okolků, hned od krátkého úvodu probíhá hodina a půl intenzivního pekla na převrácené lodí. Musím kvitovat, jak ve scénáři umí pracovat s jednotlivými charaktery, postavami a každá ztráta člověka dokázala zasáhnout. Hackmann, "Paulie" jsou nejvýraznější a závěr s kazatelem? Nemůžu prozrazovat, dostane každého. Místy trošku monotonní zápletka , ale od neskutečně brilantní scény ve strojovně až do konce, nabízí to nejlepší. Zajímavé, že se podařilo pracovat více s emocemi, než s napětím.......7/10 ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Katastrofický film s nekatastrofickým scénářem, ale s téměř katastrofálním Genem Hackmanem v hlavní roli aneb všechno zvládnu, všechny vás zachráním a nakonec se obětuju. Hackmanova postava je v celém konceptu poněkud zvláštní, ačkoliv není špatně zahraná. Možná to chtělo někoho mladšího a charismatičtějšího do role odvážného muže vedoucího skupinku přeživších po převrácení zaoceánského parníku přílivovou vlnou. Stran speciálních efektů bych zmínil, že když se parník potopil, tak efekty byly natolik předpotopní, že by neškodilo, aby je vlna odplavila taky. Jakási maketa lodi simulovala stav převrácení v několikrát opakovaném statickém záběru až to bylo legrační. Napětí film vyvolal poměrně dobré, ačkoliv zájem o zbylé postavy nijak nevzrůstal i když Ernest Borgnine zahrál o hodně líp než všichni ostatní. Drama se rozjíždí pomalu, tempo dynamické není, ale celkem se na to dá podívat, ačkoliv čím je film starší, tím víc na něm hledám nedokonalosti. Kdo ho ještě neviděl by zklamán být nemusel. Mně dvě shlédnutí bohatě stačila. 60% ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Spomínam si že som si tento film veľmi veľa krát požičal v 90.rokoch na VHS z videopožičovne. Hlavne ma vždy dojala finálna scéna Genea Hackmana. To som naozaj nečakal a vtedy ako malý chlapec som sa ešte veľa krát nestretol s tým, že by takto dopadla hlavná postava. Tento film bude iste notoricky známy, pretože ho minimálne jedna z našich televíznych spoločností aspoň raz ročne premietne. Patrí do doby, kedy na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov natáčali katastrofické filmy. Film je vo svojej podstate fantastický. Ilúzia prevráteného parníku je dokonalá. Dej je dramatický, strhujúci a obzvlášť aj napínavý. Efekty sú na celkom výbornej úrovni, čo na tú dobu bolo celkom slušné. Ale zároveň najzaujímavejšou a najlepšou vecou celého tohto filmu je kvalitné herecké obsadenie. ()

Skleena 

všechny recenze uživatele

Napnutý jak kšandy, mladý Hackman nadsamcem a reverendem v jedný osobě, krásný tváře mladejch trosečnic... a neuvěřitelně nadčasový zpracování. Jedna hvězda navíc za super zvuk praskající lodě a zurčící vody "odkudsi zespoda" - atmosféra, jak má být! Jo, a ještě něco - mladej štramák Leslie Nielsen v nekomediální roli! Byť malinký. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Licence na promítání filmu byla v roce 1973 zakoupena společností ABC za rekordních 3,3 milionu amerických dolarů. Do té doby nejdražším promítáním byl Patton (1970) za 2 miliony. Prodej se totiž konal ve formě otevřené aukce mezi zástupci ABC, CBS a NBC, která se změnila v bezhlavou soutěž mezi náměstkem programového ředitele pro hlavní vysílací čas ABC, Barry Dillerem, a Robertem Woodem, ředitelem CBS. Vítěz aukce, Barry Diller, později veřejně prohlásil, že se ABC rozhodla nikdy už do podobné aukce nevstupovat. (GMVajgl)
  • Strojovna Poseidonu (i s pasažéry) byla zvěčněna ve voskovém muzeu "Movieland Wax Museum" v Buena Parku v Californii. (FIBO)

Reklama

Reklama