Režie:
Duncan TuckerKamera:
Stephen KazmierskiHudba:
David MansfieldHrají:
Felicity Huffman, Kevin Zegers, Fionnula Flanagan, Graham Greene, Elizabeth Peña, Burt Young, Carrie Preston, Stella Maeve, Danny Burstein, Paul Borghese (více)Obsahy(1)
Transexuál Bree (Felicity Hoffman) šetří každý dolar, aby mohl zaplatit za vytouženou operaci, která z něj konečně udělá ženu. Jednoho dne zvedne telefon a dozvídá se, že jeho syn Toby sedí ve vězení v New Yorku. Neochotně se tedy vydává no New Yorku dostat kluka z vězení. Syna mu předají beze slova vysvětlení a Toby považuje tu divnou ženskou za potrhlou misionářku. Bree nevidí důvod, proč něco vysvětlovat a Toby chce co nejdříve zmizet do Los Angeles. Rozhodnou se tedy, že pojedou spolu, přičemž Bree má v plánu vysadit Tobyho u pěstounů. Začíná trans-americká cesta, která oběma připraví nejedno překvapení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (154)
Tato chvílemi až absurdní road movie mě ohromila zejména svou bezprostředností i navzdory tomu, s jak nezvyklým tématem pracuje. Je to zkrátka velmi příjemný film, vtipný v jedné chvíli a mrazivý ve chvíli druhé, přičemž si stále udržuje svou přirozenost. A to vše ve zcela precizním podání a s úchvatnou Felicity Huffman, která mi jednoduše vyrazila dech! Ne, není to pro každého, leckdo ohrne nos už po přečtení obsahu. Ale kdo odhodí předsudky bude odměněn. Prvotřídně odměněn. ()
S nadhledem natočená road movie, která převážně s humorem sleduje vývoj opravdu netypického vztahu. Spíše než hluboká psychologická sonda do problémů transseksualů je Transamerika film o vyrovnání se s rodičovstvím v tak trochu obtížnější situaci. Transseksual Bree má krátce před operací, která dokončí jeho přeměnu v ženu. Dozvídá se však, že má syna ve vězení a vydávající se za misionářku ho jede vysvobodit. "Otec“ se synem se poté vydávají na cestu. Jenže ze synem hledaného otce se postupně stává žena. ()
tento film není rozhodně tuctový a stále se tam něco děje neobvyklého pro běžného diváka. Mě přišel zajímavý a vydržel jsem se na něj dívat až do pozdních nočních hodin a závěr to nezkazil. Má sice i pár hluchých míst, ale ty mě neodradí dát tomuto filmu 4*, i když slabší. [ PŘÍBĚH: 2 /// NÁLADA: 2 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Příběh tak silný a opravdový, že mi chvílemi z toho všeho naskakovala husí kůže. Taková je Transamerika - autentická, působivá a hlavně ze života. Oba hlavní hrdinové to nemají v životě lehké a na tuhle cestu skrze Ameriku určitě jen tak nezapomenou. Film vyniká snad ve všech ohledech. Herecký výkon Felicity Huffman je vskutku dechberoucím příkladem toho, jak si jeden herec dokáže přivlastnit celý film. Kevin Zegers podává svůj životní výkon a Fionnula Flanagan byla správně ulítlá. Hudba byla naprosto úžasná - závěrečná píseň Travelin´ Thru od Dolly Parton a zejména Like a Rose od Lucindy Williams. Scénář byl skvělou směsí komedie a dramatu, přičemž obě dvě složky byly použity účelově a vhodně. Zkrátka film, který vás lapí hned v úvodu a donutí vás běžet s ním až do konce. ()
No, co mám z tohoto filmu za pocity? Jsem fakt na rozpacích. Jasný, že za to může on(a), ta mužská žena. Né že by mě to nějak zneklidňovalo - člověk už viděl všelicos - ale prostě dívat se celou dobu na ten její mužatkovitej obličej, to bylo jako dívat se na egzém na varleti (jako že je to nepříjemný). Felicity Huffman byla totiž tak moc uvěřitelná, že byste ekli, že je fakt tranďák. Naopak musím přiznat, že i přes moje čistě heterosexuální sklony na mě zapůsobil ten synek (Kevin Zegers), kterej měl jak dobrou roli, tak i dobře zahranou (a s těma blond vlasama mi hodně přiomínal Kurta Cobaina). Co mi ještě šlo vyloženě na nerv, byla ta její(jeho) odporná matka (příšerně zmalovaná, příšerně oblíkaná, s příšernejma kecama, vlasama i názorama), ale ona tak asi měla působit. Každopádně to bylo na vraždu kovadlinou do hlavy. Místama se tam objevoval i humor, ale vcelku to působilo jako další z mnoha nezávislejch filmů, který už nikdy nebudete chtít vidět. ()
Galerie (24)
Zajímavosti (11)
- Protože se nevědělo, že film bude mít takový úspěch, po natáčení byla většina šatstva a rekvizit darována na charitu nebo do second-handů. (hellstruck)
- První film produkovaný bratry Weinsteinovými po opuštění Miramaxu. (Matty)
- K výsledné podobě mnoha scén přispěla improvizace. Scéna, kdy Bree a Toby jedou vstříc zapadajícímu slunci, je jednou z nich. Jediným povelem režiséra bylo, aby Felicity Huffman začala dloubat prstem do břicha Kevina Zegerse. (Matty)
Reklama