Recenze (313)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/603/164603441_a4f32c.jpg)
Tenet (2020)
•
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/579/163579376_dcbecd.jpg)
Smrt stopařek (1979)
Prvních 20-30 minut neskutecné atmosféry nekde mezi Spielbergovym Duelem a Trierovym Jackem. Vsechno to vrcholi vrazdou princezen a v podstate konci zacatkem vysetrovani kolem prvni pul hodiny filmu. Potom uz je to jenom slusna kriminalka.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/277/161277956_6e467c.jpg)
Malí uličníci (1994)
bi-zár
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/062/62980_bd3e1e.jpg)
Ženy v pokušení (2010)
Autobusové zájezdy mi otevírají netušené obzory maloměšťáckých životů, a to nemluvím pouze o tomto filmu. Viděno jedné temné noci někde na italsko-rakousko-švýcarských hranicích.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/342/158342540_ae6e4b.jpg)
Městečko Twin Peaks - Epizoda 1 (2017) (epizoda)
***Hodnocení po prvních čtyřech částech*** To je tak strašně někde mimo. Snad kombinace Eraserhead, Inland Empire a Teletubbies s dozvuky Twin Peaks někde v dáli. Samozřejmě pole intepretací je rozevřené, jak pornoherečka po 30 letech praxe. Co si taky myslet o počinu, kde se objevují hlášky jako "Paul is now at the North Pole." a David Lynch se v roli agenta FBI svěřuje: "I don´t understand the situation at all". /Samozřejmě, že si seriál zaslouží nějakou hlubší reflexi, ale prozatím I don´t understand the situation at all a docela mě to baví./
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/317/317422_1249aa.jpg)
Tři dny ke svobodě (2010)
Tři dny ke svobodě mi připomněly devadesátkový look filmů, jako například Uprchlík s Harrisonem Fordem nebo Volný pád s Michaelem Douglasem. S výše zmíněnými má Haggisův film hned několik společných rysů. Děj je striktně lineární a jeho výstavba respektuje klasickou strukturu dramatu. Film zbytečně neexperimentuje a řemeslně je precizně odveden. Stojí na postavě hlavního hrdiny, potažmo výkonu herce - zde Russela Crowea. Je zde citelný morální aspekt s důrazem na odstranění napáchaných křivd.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/180/161180332_49191d.jpg)
Příchozí (2016)
Prvních a posledních pět minut je to takový malickovský impresionismus, to mezi tím velmi slušný hollywoodský blockbuster s mnoha výbornými záběry. Líbilo se mi minimalistické pojetí úvodu filmu, kdy se nám sled události odkrývá apatickou optikou hlavní hrdinky. Extrémně působivý je poté první záběr na mimozemský objekt a výlet do jeho nitra. Následně se bohužel začnou naplňovat hollywoodské konvence a prvotní opojení se začne někam vytrácet. Hrátky s časem dávají připomenout Nolanův Interstellar. Ten ale bojuje ve zcela jiné kategorii. Interstellar je jako parník, který všechno a všechny přejede. Příchozí je mnohem intimnější film spíše ve stylu Gravitace. Tento subtilnější přístup si měl Villeneův film udržet a pokud možno se soustředit na působivé obrazové kompozice, což se bohužel ne tak úplně povedlo. Naplnily se tak moje obavy o tom jak Villeneuve zvládne přechod k mainstreamu. Pro mě osobně nejméně zajímavý Villeneův film, jaký jsem doposud viděl.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/473/473603_f8b519.jpg)
Znovuzrození (1966)
První třetina filmu, kde se hlavní hrdina propadá do sledu událostí, mi připomněla Fincherovu Hru. Je to jakési vnitřní puzení, které hlavní hrdiny obou filmů vede k tomu, aby opustili pohodlí středostavovského života a nahlédli, co se skrývá "za zrcadlem". Ačkoli hranici nepřekročili dobrovolně, jsou to oni, kdo, možná podvědomě, udělá první krok.___Co Znovuzrození posouvá jako film na zcela jinou úroveň, je geniální kamera Jamese Wong Howa. Nekonvenční úhly kamery, zejména podhledy v úvodu filmu, a pokřivené čočky umocňují kafkovské vyznění filmu. Celkově se film vyznačuje velmi stísněnou atmosférou, která mírně polevuje ve druhé třetině filmu a vrací se opět v závěru. Velmi, velmi působivý film.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/042/161042893_0f4da3.jpg)
Arzenál - 50 % (2016) (epizoda)
Absolutní zklamání! Jak můžeme brát vážně dokument o ČSFD, když neoslovili uživatele golfista, který zde má nejvíc bodů, a proto fenoménu ČSFD potažmo filmu nejvíc rozumí.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/179/161179496_087f31.jpg)
Toni Erdmann (2016)
Málokdy se stane, že je film zároveň vtipný, dojemný a sociálně naléhavý. Monolog "přijel jsem sem navštívit designového zubaře" je jeden z nejlepších ve filmové historii. Toni Erdmann je spolu s Birdmanem nejlepší alter ego poslední pětiletky.