Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mafiánský boss Kang (Yeong-cheol Kim) ví, že se na svého „řešitele problémů“ Sun-wooa (Byung-hun Lee) může spolehnout ve všech ohledech. Proto ho pověřuje dohledem nad svou mladou přítelkyní Hee-soo (Min-a Shin), kterou podezřívá z nevěry. Příkaz zní jasně: načapá-li Sun-woo dívku s milencem, má oba na místě zabít. Dokázal by však zabít někoho, v kom nachází zalíbení, někoho, kdo jej nutí přehodnotit svůj dosavadní život? Loajalita vs. skomírající víra v určité morální zásady. Jak se Sun-woo rozhodne? A jaké bude mít jeho rozhodnutí následky? Skrývají se odpovědi v jednom z buddhistických mouder, jimiž je film sevřen? Je na vás, abyste to zjistili. (Matty)

(více)

Recenze (214)

Eodeon 

všechny recenze uživatele

americký mainstream není, jak je vidno, osamocen ve své snaze (umělecky) podchytit filmařinu tak, aby byl výsledek přitažlivý pro diváky různého stupně náročnosti. i Hořkosladký život staví na snaze uspokojit různě náročné publikum. film dává méně náročnému divákovi víceméně poctivou žánrovou směs úchvatně nasnímané akce, nadsazené tak vysoko, že by se za to nestyděl ani John Woo, a romantizujících motivů a k tomu do třetice špetku mafiánského trilleru. modelový (anti)hrdina vybízející k divácké identifikaci dokonale naplňuje svou heroickou roli. je na jednu stranu mužem až po uši ponořeným do černého bahna kriminálního podsvětí a zdánlivě chladným a nemilosrdným, na stranu druhou nesmírně citlivým, neobvykle pohledným a citově vyprahlým. tím spíše a proto nepřekvapivě se pro něj stane nejsilnějším hybatelem právě láska k nedosažitelné ženě. vražedného úkolu, který by dříve vykonal bez sebenepatrnější výčitky, teď není schopen a stává se psancem zjevně směřujícím k neodvratné smrti. možná jste už někde podobnou výchozí zápletku viděli. nejspíše se vám námět o spáse hrdiny skrze láskyplný cit k ideální ženě jeví jako ubohá šablona. v principu by to tak bylo, ale věřte, že Hořkosladký život je dokladem toho, že i v základech klasickou látku lze v současné kinematografii zformovat znamenitým způsobem. nemá smysl zde operovat se slovy klišé a originalita, když před námi dochází k jednomu z nejpůsobivějších uchopení archetypálních vzorů - vzkříšení starověké tragédie ze současné žánrové materie. /// od Dži-un Kima bylo v této souvislosti velmi příhodné, že dodal hrdinovi typickou vlastnost: ne zcela bezpodmínečnou nesmrtelnost. kulky ho zasahují, zraňují, ale on nikdy nepodléhá, hnán nadlidskou silou do nevyhnutelného finále. a právě závěr, neodmyslitelná součást archetypu hrubě načrtnutého výše, je hořkým naplněním této konvenční vlastnosti jak blockbusterových "hrdinů", tak mnoha mýtických hrdinů a v neposlední řadě nás samých, resp. jiných verzí našeho já, které známe z okamžiků bdělého snění. až na konci filmu můžeme nejzřetelněji rozeznat, jak krásně spolu ve filmu komunikují dva zdánlivě diametrálně odlišné modely moderní a archaické mytologie. a v tom tkví jedny kvality filmu oceňované náročnějšími diváky a stále přitom záleží jen na každém jednotlivci, kolik si při sledování z filmu ukrojí. /// ovšem ještě zajímavějším rysem může být rozmístění mnoha náznaků, relativizujících “opravdovost” zobrazeného. divák dostává několik nejednoznačných důvodů domnívat se, že určité větve dění nepatří do reality fikčního světa, ale do domény snových konstrukcí hlavní postavy, nebo dokonce, že se vůči zbytku filmu vztahují jako jakási "metafikce". kde, zda vůbec, ke zlomu mezi filmově-realistickým a filmově-snovým fikčním světem dochází, je otázka, a to velmi příjemná a podněcující. podle mého prvního dojmu je přípustná i radikální teorie, podle které jej můžeme vysledovat zpět až k první scéně a celý zbytek filmu vnímat jako trpké zasnění se nad nenaplnitelnou představou jednoho prachobyčejného obyvatele velkoměsta, nebo jako projekci uplynulých událostí ozvláštněných zidealizovanými představami o tom, jak se věci mohly vyvinout, kdyby... se nevyvinuly jinak. přičemž musím zdůraznit postřeh, že film je exponován z a do ústředního místa: luxusního baru A Bittersweet Life. nabízí se také odůvodněné možnosti, jak spatřovat v Hořkosladkém životě záblesk společenské reflexe/kritiky a s tím spojený pocit melancholie, ne tak úplně vzdálený tomu Felliniho slavnému opusu. () (méně) (více)

Ouwen 

všechny recenze uživatele

První půlka naprostá špička žánru, ale od té bitky u ohniště to ztrácelo svoje kouzlo a dech. A navíc, to asi nechtěně na mě působilo jako komedie, zejména to nesmírné drama na konci. "Proč, řekni mi proč jsi to udělal!! Chci znát skutečný důvod!" Ale akce je fajn, několik slušných bitek a sem tam střílení i když konec je ujetý. 7/10 ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Musím se přidat k těm zdejším uživatelům, kteří tvrdí, že v Asii je budoucnost kinematografie. Zatímco na západě docházejí nápady, východ jimi jen hýří, a pokud žádný není, proč nenatočit další film o pomstě, stačí ho přeci jen zabalit do nového kabátu. Bittersweet Life je dech beroucí podívanou, která má sice jednoduchý děj, ale přesto jeho přímočarost není ke škodě. Jak scénář, ve kterém je hlavní důraz kladen na jednání jednotlivých postav a zejména na uvěřitelnost jejich charakterů měnících se podle daných situací, tak i režie fungují naprosto skvostně. Obrazové stránce snímku není vůbec co vytknout. Co bych však krom samotného příběhu vyzdvihl nejvíce je naprosto úchvatný prolog a epilog, v nichž se skrývá hluboká pravda dotýkající se každého z nás. Doporučuji. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Moje první setkání s Kim Ji-woonem a hned velmi vydařené! V nevědomosti a neznalosti asi občas bývá blaženost, a tak nemusím naříkat, že Bittersweet Life je "jen dalším remakem", když jsem Melvillova Samuraje neviděl. Ano, příběh není kdovíjak originální, ale o to zas tak nejde. Tohle není "o čem", ale "jak", "jak to zapůsobí". A zapůsobí hodně. Bittersweet Life je pro mě nejnářezovější korejský film od Oldboye. Ta vtahující atmosféra! Dokonalá kamera, propracovanost záběrů, podmanivá hudba, herecké výkony... všechno sedí, lépe řečeno skvěle šlape. Jestli bych měl něco vytknout, tak snad jen pár nelogičností/ nevyjasněností a přílišnou "krátkost", aspoň 10 minut navíc bych uvítal. ___ 95 % ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Som trochu v rozpakoch. Bittersweet Life nieje prvý film, pri ktorom si pokladám otázku: "Čo na tých kórejských filmoch ľudia vidia?" Téma vendetty samotára tu bola stokrát a stokrát bude. Je to bezchybná forma? Sú to emócie? Je to iná mentalita? Či nebodaj schovievavosť? Bez ohľadu na odpoveď konštatujem, zase som im to zoržral a rád sa necham znova prekvapiť, pobaviť. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Film byl nesoutěžně promítán na filmovém festivalu v Cannes 2005. (Terva)
  • V roce 2009 časopis Empire zařadil film na třetí místo žebříčku "20 největších gangsterek jaké jste nikdy (pravděpodobně) neviděli". (Terva)
  • Natáčení probíhalo převážně v Jižní Korei. Některé scény jsou natočeny v Rusku. (Terva)

Související novinky

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

19.08.2017

Jihokorejská krimi A Bittersweet Life patří mezi ty chválenější a známější asijské filmy. Bylo tedy jen otázkou času, než se Hollywood pokusí o remake, a právě ten už je na cestě. Příběh mafiánského… (více)

Filmasia 2008

Filmasia 2008

30.11.2008

Čtvrtý ročník festivalu asijských filmů se uskuteční 4. – 7. prosince v pražských kinech Světozor a Aero a přinese filmy z Číny, Koreje a Japonska. Z nejznámějších režisérských jmen se v programu… (více)

Reklama

Reklama