Reklama

Reklama

Jak daleko jsme ochotni zajít, abychom ochránili sebe a svou zemi? Když extremista a bývalý jaderný expert (Michael Sheen) rozmístí ve třech různých městech nebezpečné výbušniny, protiteroristické jednotky se pouští do akce a brzy ho zatýkají. Umístění bomb však stále zůstává zahaleno tajemstvím. Čas do výbuchu se nelítostně krátí, proto agentka FBI Helen Brody (Carrie-Anne Moss) souhlasí s tím, že se do vyšetřování zapojí i tajemný vyjednávač známým pouze pod zkratkou “H” (Samuel L. Jackson), jehož kruté metody obvykle slaví úspěchy. Mezi agentkou, vyjednávačem a teroristou se rozpoutává nelítostný boj o moc. To co následuje, je neuvěřitelné – a hlavně – nepředstavitelné! (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (685)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

A jak byste se v té situaci zachovali vy? Bylo jasně vidět že i největší humanisté by svolili k formě fyzického týrání. Nebudu zastírat že jsem S. L. Jacksonovi fandil. Bylo mi jasné že aby mohl odhalit bomby bude se muset uchýlit k tomu největšímu svinstvu. Na druhou stranu, kdejaký padouch když nepomůže výhružka číslo 1 si bere k ruce něčí manželku, popřípadě děti. PS: S. L. Jackson a na druhé straně Michael Sheen potvrdili svou velikost. Lepší herecké obsazení jsem si ani nezasloužil. 85% ()

Nikon 

všechny recenze uživatele

Po skončení filmu jsem byl docela spokojený. Možná i trošku nadprůměrně ... Ale pak se to celé ve mně rozleželo. Když se nad tím celým zamyslíte do hloubky, tak je tam tolik wtf momentů, že si tenhle výtvor víc jak dvě hvědy nezaslouží ... (SPOILER !!! Jen pro příklad - hrozí smrt milionů amerických občanů a šéf vyšetřování sám rozhodne, že nebude informovat prezidenta ?, Žádný krizový štáb, jenom hrstka druhořadých agentů FBI ?, Nejzkušenější americký vyšetřovatel udělá tolik zásadních chyb, které jenom utvrdí teroristu aby nic neřekl ??? atd.atd.) WTF ?! ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Velmi vydařené ztvárnění naší současné posedlosti násilím, na které jsme schopni se ale dívat pouze na televizní obrazovce, a tak vůči němu otupět. Přestože jsme dennodenně zahlcováni informacemi o teroristických útocích nebo válečným zpravodajstvím, jsou tato data natolik odosobněná (televizní noviny k večeři proložené "zvířátkem nakonec" nebo strohá čísla mrtvých v novinách při ranní kávičce), že nejsme schopni si naplno uvědomovat jejich dopady. Války, a koneckonců i terorismus, se staly něčím, co je spíše realitou "tam někde", v bezpečném světě za obrazovkou a my sami spíše pociťujeme na vlastní kůži opatření (omezování svobod), která z nich vyplývají. Tuto absenci násilí a vzrušení v našem životě si pak musíme kompenzovat sledováním akčních filmů a seriálů, které nám alespoň zprostředkovaně umožňují stát se na chvíli buď lovcem, nebo lovenou obětí (případně obojím najednou), a zažít tak příval adrenalinu. Jenže tato náhražková forma prožívání vede k tomu, že v našich skutečných životech přestáváme rozlišovat mezi realitou a filmem (11. září i Armageddon většina z nás "prožila" na obrazovce, jsme si jisti, že mezi tím zpětně opravdu dokážeme najít podstatný rozdíl?), a tak fikci až příliš zabudováváme do našeho světonázoru, a naopak skutečnost podvědomě zasunujeme do pozadí jako další díl nekonečného seriálu na pokračování. Násilí, mučení, agrese, vraždy - to vše je sice v nějaké povrchní formě součástí našich životů, ale je to pro nás nemyslitelné, dokud se s tím nesetkáme na vlastní kůži. Zdá se, že léčbou šokem může dojít ke konečnému prozření ("We're fucking human beings!") a uvědomění si nesmyslnosti brutality. Jak snímek naznačuje, náprava celku musí začít od jedince a jeho osobní zkušenosti, nikoli veřejným prohlášením hlavy státu, které sice dosáhne najednou k milionům, ale v hromadě tisíce bezvýznamných zpráv zapadne jako součást jednoho velkého virtuálního mýtu, o kterém si vyprávíme na dobrou noc, abychom mohli klidně spát. _____ P.S.: Provokativní (myšlenkově i politicky) je také vyobrazení "hlavního teroristy" jako původně amerického občana; skoro jako kdyby ten "terorismus" měl původ v našich řadách a v naší kultuře, že? ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Mossová není standardní žena. Místo toho, aby se prioritně zajímala, jak nejlépe nadělat kolem očí kroužky, nanášet lůj na rty a uřezávat ochlupení z holeně, chodí po lidech a klade jim otázky zcela jiného druhu. Je jí to posláním i povoláním. Samuel není běžný Afroameričan. Nemá afro, rád pracuje a svou hravost nepromítá jen do driblování. Oba se však mírně liší ve vnímání utrpení dotazovaného subjektu, stejně jako v základních matematických dovednostech (co je víc? Jeden, nebo milion?). Z toho nám pramení jisté povyražení. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Oren Moverman, Peter Woodward | Produkcia: Marco Weber, Caldecot Chubb | Distribúcia: Senator U.S. | Rozpočet: ? $ | Tržby: 5,483,534 $ || Vypočúvanie bez servítky. Nekonečný boj v morálnych otázkach, bádanie hraníc ľuĎskej mentálnej výdrže pred fyzickým koncom. Výborný SL Jackson, presvedčivý Michael Sheen, rozporuplné charakterové stvárnenie role Carrie-Anne Mossovou - možno aj kôli nedotiahnutému scenáru... Ale aj tak výborný kus. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (5)

  • Ve 47. minutě filmu - ve scéně, kde před vyšetřovací budovou vyjednavač "H" (Samuel L. Jackson) piknikuje se svou ženou, je záběr na Skype videohovor s jeho dětmi. Na obrazovce je přitom jasně vidět ikonka, že počítač k žádné síti připojen není. (MiraSKS)
  • Existuje i rozšířená verze, ve které agenti FBI zlikvidují jednu z bomb. Jenže existuje ještě čtvrtá, která svým odpočítáváním dojede až na nulu. (Martin_W)
  • Hudbu k filmu nahrál The City of Prague Philharmonic Orchestra řízený Richardem Heinem. (Pepinec)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno