Režie:
James Steven SadwithScénář:
Patrick Sheane DuncanKamera:
Jon JoffinHudba:
Steve DorffHrají:
Jonathan Rhys Meyers, Rose McGowan, Randy Quaid, Tim Guinee, Antonia Bernath, Jack Noseworthy, Robert Patrick, Camryn Manheim, Clay Steakley (více)Obsahy(1)
Poznejte život krále rokenrolu od jeho prvopočátků až na vrchol slávy... V roce 1968 má rokenrolová a filmová hvězda Elvis Presley (J. R. Meyers, za svůj výkon oceněný Zlatým glóbem) po sedmi letech vystoupit před diváky v televizní show, aby nakopl svou stagnující kariéru. Je na pochybách a má strach, že před nimi zcela propadne. Vrací se ve vzpomínkách do svých začátků, do roku 1952, kdy ještě jako středoškolák v Memphisu měl sotva na desky svých oblíbených černošských vzorů a na pomádu do vlasů. Snil o tom, že se stane velkým, bohatým muzikantem a vytáhne své rodiče z bídy. Trvalo mu to dva roky, než se mu podařilo nahrát dravý a neotřelý song, který se neustále ozýval v místním rádiu. Od tohoto momentu se začalo o mladém muzikantovi mluvit čím dál víc a jeho talentu si také brzy všiml manažer Tom „Plukovník“ Parker (R. Quaid), který z něj hodlal vytvořit hvězdu první kategorie... Život Elvise Presleyho, známé rokenrolové hvězdy, obrátí vzhůru nohama zpráva o úmrtí matky, na níž byl od malička fixován. Nový začátek nalezne v západním Německu, kam byl převelen v rámci své vojenské služby. Zde totiž potkává teprve čtrnáctiletou Priscillu (A. Bernathová), která ho zcela uhrane a rozhodne si ji jednoho dne vzít. Když se vrátí do Ameriky, je nejprodávanějším muzikantem své doby a jeho filmy jsou kasovní trháky roku. Je ale také podrážděný, unavený a má chuť všechno opustit. Na natáčení snímku Viva Las Vegas se seznámí se svou další osudovou láskou, Ann-Margaret (R. McGowanová), a jeho vztah s Priscillou tak čeká těžká zkouška. Víc propadá závislosti na prášcích, dostává se do dluhů a musí se vypořádat s novou generací hudebníků, kteří mu šlapou na paty, jako Beatles či Rolling Stones... (Česká televize)
(více)Recenze (38)
2/2 Po Kurtu Russellovi bylo na čase převyprávět Elvisův životopis i další generaci. A tahle verze není vůbec špatná. Vždycky tu bude problematická postava plk. Parkera, hluboký vztah s matkou, dětská nevěsta Priscilla a hvězda Ann-Margaret. A tady je máme všechny pohromadě v luxusním obsazení. Navíc scénář není hloupý, Elvisovu kariéru rámuje jeho slavný televizní comeback z roku 1968 a jeho obavy, že už ho nikdo nebude poslouchat... Příjemný zážitek. ()
Tento film jsem měl dost dlouho ve svém archívu, ani jsem netušil, že je „jen“ televizní. Pořád jsem ho obcházel, protože „rokenrol“ jako takový moc nemusím. Ale nakonec se mi to docela líbilo. Nejvíc zajímavý je začátek, kdy si nesmělé ucho Elvis buduje cestu k fanouškům. Další etapou je sláva a bohatství, které z něj udělají znuděného spratka. Jeho závislost na matce se odráží negativně i na vážnějších vztazích se ženami. Závěr zase trochu nabere dech a to je období, kdy se po letech vymazávání mozku různými „vitamíny“ dokáže zase dostat na výsluní. Myslím, že Meyersovo podání Elvise je dost dobré, ale hlavní herec tu byl určitě Plukovník. Za mě slušných 60%. Ale protože k hudbě i k muzikantům mám osobní vztah, tak za toto prostředí a atmosféru o hvězdu navíc. ()
Těšila jsem se moc. Ne na Elvise, ale na Jonathana Rhys Meyerse a jeho Zlatým globem oceněný výkon. Film byl v pravém slova smyslu průměrný, notoricky známé věci - láska k matce, závislost na prášcích, Priscilla, ataky "charity" z nudy. Scénář tu šeď větami "já to zvládnu/nezvládnu" jen podpořil. Osvěžením byl výkon Randyho Quaida v roli Elvisova manažera. Bohužel - a neveřila bych, že to řeknu - Jonathan Rhys Meyers mě zklamal, nebylo to vzrušující převtělení jako u Val Kilmera v Jima Morrisona, naopak u poslední písně jsem měla pocit, že sedím na nějakém zoufalém věčírku a kdosi v podroušeném stavu se dal nad ránem do imitování Elvise. Slovy Forresta Gumpa: "Musí to bejt těžký - bejt KRÁL". ()
Tak strašně nevyrovnaný film tedy dlouho nepamatuji. Je jedno, že jde o TV produkci, naopak, s takto velkorysou stopáží by se dalo a mělo dobře pracovat. Nicméně JRS je někdy úplně jak Elvis, jindy mu zas ale není lautr ani trochu podobný (pohyby, výrazově). Některé pasáže Elvisova života jsou pokryty zbytečně více, některé chybí prakticky úplně. Vše je ale hlavně strašně rychle odbyté, takže výsledný dojem je strašně nemastný neslaný. Velká škoda. ()
Na to, že to bylo o Králi Rock 'n' Rollu, až tak královské to v mých očích nebylo. Průměr je to vážně absolutně čirý, protože tu nepotkáváme nic extra skličujícího. Jsem Elvisova velká fanynka a těšila jsem se, jak mě Jonathan pořádně dostane na kolena, spoléhala jsem, že jeho výkon bude víc než uspokojující. Nakonec jsem dospěla k závěru, že z toho mohli vymačkat o moc víc a udělat to prostě víc do hloubky. Myslím, že tomu dost škodí čistě televizní vizáž. Největší minus byl taky tentokrát dabing, bohužel se mi nepodařilo sehnat původní znění a i tento faktor pošlapával dojem. Jonathan dělal, co mohl, avšak ani jeho výkon nebyl zcela stoprocentní, ale zahrát Elvise musí být sakra těžké. Protože Král je jen jeden a ,,Before Elvis, there was nothing." ()
Galerie (40)
Photo © CBS Television
Zajímavosti (4)
- Rose McGowan viackrát sledovala film Viva Las Vegas (1964), aby sa mohla dostatočne pripraviť na rolu Ann-Margret. (RosieMcgowa)
- Jonathan Rhys Meyers se do role Elvise natolik ponořil, že po natáčení zkolaboval a musel být hospitalizován. (raininface)
- Jonathan Rhys Meyers porazil v konkruzu dalších 200 uchazečů. (Elisebah)
Reklama