Režie:
Jiří Sequens st.Scénář:
Jiří Sequens st.Kamera:
Josef VíšekHrají:
Ladislav Lakomý, Miroslav Vladyka, Michal Dlouhý, Stanislav Zindulka, Andrea Elsnerová, Erik Pardus, Jiří Tomek, Hana Maciuchová, Svatopluk Skopal, Jan Čenský, Martin Huba, Saša Rašilov nejml. (více)Epizody(4)
-
Sólokapr (E01)
-
Pekelný stroj (E02)
-
Záhadné zmizení Lily Košvancové (E03)
-
Hluboká propast (E04)
Obsahy(1)
Na obrazovku České televize se vrací oblíbená čtyřdílná minisérie, ve které bude brněnská detektivní pátračka řešit kriminální případy z podsvětí i policejních kruhů. Ani ten nejrafinovanější zločinec nemá šanci uniknout dedukčním schopnostem těchto kriminalistů! Příběhy nazvané Sólokapr, Pekelný stroj, Záhadné zmizení Lily Košvancové a Hluboká propast se zabývají zločinem (často i hrdelním) a vracejí se do dvacátých let minulého století, kdy brněnská "plotna" (obdoba pražské hříšné "galerky") vládla nad hlavním městem Moravy. Plotní ulice, Dornych, Křenová, okolí brněnských jatek a zakouřené lokály Flédyna, Nový svět, Mexiko, tato rejdiště zločinu, výsměchu spravedlnosti a nostalgické sentimentality brněnského podsvětí se staly dějištěm příběhů nezákonných kotrmelců, inspirovaných zprávami z policejních archivů a články z brněnských novin, které režisér Jiří Sequens zpracoval do scénářů. Dobové šansony Jaroslava Uhlíře a texty písniček výstižně charakterizují jednotlivé díly. Téměř stovka herců velkých, středních i malých rolí zavede diváky do lidové tančírny U flédynky, do hospody na Cejlu, prvního útočiště trestanců propuštěných z arestu, ale také na cesty a cestičky v Lužánkách, obsazené dámami, schopnými prodeje všeho druhu, a navíc i mezi brněnskou smetánku, prostě přiblíží divákům zavrženíhodnou i lákavou atmosféru bizarního světa dvacátých let, dnes už málem zapomenutého. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (48)
Napříč všemi částmi extrémně levná televizní záležitost, která dále také trpí přepálenou stopáží, kdy by většina dílu potřebovala zkrátit o dobrých 15 - 20 minut. Všudypřítomné protivné hospodské songy jako rádoby atmosféra první republiky také spíše iniciují prokopnutí televize, než možnost splynout s běžným životem obyvatel Brna času minulých. Škoda nevyužitého hereckého obsazení, které je velmi solidní, ale utápí se všech ostatních částech filmařiny, od produkce, přes režií až po střih. ()
Ti hříšní lidé města brněnského mne hóóódně zklamali, protože jsem byl namlsán skvělým počinem s panem Marvanem a totéž jsem očekával od jejich kolegů z Moravy. A i když se jedná o seriály podobného ražení, jsou naprosto odlišné. Důvodů je hned několik - místa kde se děj odehrává je Praha a Brno. Musím zmínit černobílý a barevný obraz, paradoxně ten první v pořadí měl možná větší kouzlo. V Brně byly natočeny jen čtyři díly - naštěstí - v Praze jich bylo více. Herecká kvalita byla také úplně někde jinde, ať se na mne Ladislav Lakomý a jeho podřízení nezlobí. Také mi vadilo, že se převážně točilo v interiérech na rozdíl od Prahy. První dva díly byly docela nudné a až zbylé dva byly koukatelné. Zkrátka - i když mne to mrzí, tak hříšní lidé města brněnského naprosto nemohou konkurovat těm pražským. Dávám jen dvě hříšné hvězdy **. ()
Už to nemá tu správnou chemii. Nejspíš proto, že kriminalisté nebudou tak oblíbení jako ti z Hřísní lidé města pražského nebo ty případy postrádají správnou kombinaci humoru a napětí. Kdo ví. Po tomto seriálu navíc přišly Četnické humoresky, které seriál uvrhly do naprostého zapomnění. Já mám přestu dobu první republiky rád - po kolikáté se asi opakuju?, takže mě se seriál líbil. Ale atmosféru staré Prahy Brno prostě mít nemůže. I proto, že herci ze sebe brněnský dialekt místy dost tlačí. Zato kostýmy a hudba jsou vcelku snesitelné. ()
Televizní seriál osobou režiséra a jasnou aluzí v názvu odkazující k legendárnímu českému detektivnímu seriálovému králi, přesunutí lokace z předválečné Prahy do předválečného Brna bylo ovšem katastrofou...(Brno za to ale nemůže...) Pan rada Vacátko zemřel a jeho mordparta se proměnila v prach...a žádná reinkarnace se nekoná...jen televizní lacinost, tvůrčí a umělecké trápení... Jiří Sequens jakoby spíše dostal za úkol natočit pokračování Četnických humoresek než svého seriálového opusu. Strašlivý pohled na pokračování legendy... Podobné seriály: Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Četnické humoresky ()
Šestasedmdesátiletý Jiří Sequens vstoupil již po několikáté do téže řeky, jen z jiného (Brněnského) břehu. Zda to byl šťastný či nešťastný nápad říci nemohu, poněvadź slabý a mnohokrát přežvýkaný scénář ani atraktivní prostředí zakrýt nedokáže. Nebýt komediálního Záhadného zmizení Lilly Košvancové a baladické Hluboké propasti (2 slušných, ale i tak šedě průměrných epizod), nestál by tento cyklus vůbec za nic. 40%. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (12)
- Šanson „Villone, vrať se!“ byl složen pro tento díl. Autoři hudby jsou Karel Cón a Jaroslav Uhlíř, text napsal Jiří Sequens st. (sator)
- Nevidomý citerista Hanzi (Stanislav Zindulka) zpívá na melodii Jaroslava Uhlíře píseň „Hluboká propast“, kterou otextoval režisér Jiří Sequens. (sator)
- V epizodě zazní skladba „Novosvětská“. Text k této skladbě napsal Jiří Sequens st., hudbu zkomponoval Jaroslav Uhlíř a na písni hudebně spolupracoval i Karel Cón. (sator)
Reklama