Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
Neviem či tam sú prvky hororu (asi len minimum) ale len asi v poslednej polhodinke a to skôr chce Eli Roth len šokovať krvavými scénami, ale skôr tu prevažuje komickosť scén a nehorázna podpriemernosť scenára, pokiaľ sa tomuto dá povedať scenár? Od režiséra "amatéra" s menom Eli Roth sme asi nemohli ani viac čakať. " Ak sa chcete prvú hodinu filmu poriadne nudiť a hľadieť na nevydarené obrázky, potom vidieť zopár krvavých scén tak nech sa páči. Vrelo či strnulo odporúčam! " V tomto nenájde kúsok dobrej filmárčiny, len bezúčelne sa trmácanie z miesta na miesto , občas niekto povie, niečo v porovnaní ako bla, bla, bla ... a odpoveď znie tiež bla, bla, bla. Ja tento film radím nie do B-éčkovej ale až do fajn C-éčkovej triedy a keď si ho nevšimnú pri udeľovaný Zlatých malín tak ma nahnevajú, takýto skvost a bez ceny, to sa teda nepatrí. Top scéna - vždy keď sa ne pľace objaví náš Slovenský herecký skvost Barbora Nedeljáková a tá sa v jedno rozhovore pre jednu nemenovanú televíziu vyjadrila asi takto - "Mám ale tri filmové ponuky ale ja by som chcela hrať v nejakej komédii." - tak vlohy na to má , do nejakej paródie ju môžu veselo obsadiť! ║Rozpočet $4,8miliónov║Tržby USA $47,326,473║Tržby Celosvetovo $80,578,934▐ Tržby za predaj DVD v USA $23,835,218 //počet predaných kusov 1,514,515║ fakt pekný zisk na takú prkotinku, a kto by potom nechcel točiť filmy keď tak dobre zarábajú /videl v kine: 10%/ ()
Zobrazení Slovenska jakožto naprostého vidlákova se dá ještě celkem v klidu ustát, ovšem na co si zde režisér Eli Roth hrál, jsem jaksi nepochopil. Rovněž mi nedocvakl celkový smysl tohoto výtvoru. Měl pobavit ? Šokovat ? Možná obojí, každopádně nepovedlo se ani jedno, neboť svou kvalitou patří po všech stránkách k tomu nejhoršímu, co za posledních pár let vzniklo. Scénář nulový, herci těžkopádní a ani ty mučící scény nebyly nikterak cool. Krve bylo habaděj, avšak strach, či odpor prakticky nulový. Jak se pod tohle mohl Tarantino podepsat je mi záhadou. Možná drogy, možná prachy. Kdo ví. Každopádně si tenhle po všech stránkách špatný, nevyvážený a tupě natočený paskvil rozhodně nikterak dobré hodnocení nezaslouží. ()
Je to konina, to ano. Celý příběh je postavený na chatrných základech. Pražské Hlavní nádraží je v Německu, Poříčany na Slovensku. Ale to je Američanovi upřímně u zadku. Film je nesourodý, herci tradičně nedůvěryhodní a vyjma Hernandeze, nepříjemní. Hostel si u mě však získal přímo abnormální sympatie. Prvním důvodem je zobrazování nahoty a násilí. Když sleduji, jaké puritánství teď v USA pod vládou George Bushe panuje, každé ňadro či vyrvané oko mě zahřeje u srdce. Druhým důvodem je obrovská zajímavost pro středoevropana. Bylo pro mě strašně zábavné porovnávat společenské a sociální detaily, které nám Eli Roth předložil, se skutečností a zjišťovat, že někde uhodil přímo do černého a někde si z nás udělal zase příjemnou legraci. To, že na Hostel nikdy nezapomenu je třetí důvod. Tím čtvrtým se stala skutečnost, že jsem hlavnímu hrdinovi upřímně fandil. A pátým a vůbec nejdůležitějším důvodem je fakt, že se tvůrcům podařilo vybudit ve mně zvrhlou touhu mít kolem sebe ty všude se povalující kusy těl. To je docela lákavé, ne? ......Mlask. ()
Film jako takový nestojí za moc, ale úplný hnůj to taky není. Každopádně Eli Roth udělal Slovensku hezkou turistickou antikampaň a celkem by mě zajímalo, jak na ten film Amíci nahlíželi (či nahlížejí), resp. jak moc velkou důvěru mají v takové zobrazení slovenských reálií. :-) Jinak mi to nepřišlo ani moc hororové, spíše to působilo jen jako takový nedomrlý thriller s páru sadistickými záběry a hereckými výkony na úrovni okresního poloamatérského divadla. Dvojku si asi odpustím... ()
Že se pohybujeme v oblasti tuplovaného braku, tak o tom není žádných pochyb. Jenom když si tak pročítám ty dehonestující komentáře, kde se to jen hemží štiplavostmi, říkám si, jak je to všechno relativní, protože titíž uživatelé dokážou bez mrknutí oka podobné a řekl bych ještě horší dílko počastovat pěti hvězdičkami a komentářem, ze kterého se cítit "guilty pleasure". Jen si vzpomeňte, jaký kult u nás představuje braková tvorba Roba Zombieho, jako jsou Vyvrženci pekla. Mimochodem, Hostel Eli Rotha představuje podobný kult v zámoří. Na internetových diskuzích tam teenageři, kteří jsou hororovými fanoušky, nad Hostelem slintají blahem. Nějaké zkreslené reálie Slovenska jsou jim ukradené, a tak zatímco u nás se rozčilujeme nad zjevnými pitomostmi, jsme ochotni věřit na kanibaly v Texasu nebo mutanty v pouštích středozápadu. Celkový dojem: 10 %. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- V 83. minutě, když vlak přijíždí do stanice v Německu, si lze v okně vlaku všimnout odrazu nápisu "Praha". (Keytt)
- "Chtěl jsem natočit film o exploataci a o americkém přístupu ke zbytku světa", řekl během natáčení v Praze režisér Eli Roth. "O nadřazenosti, kterou má spousta Američanů. Američani si myslí, že všichni na světě chtějí být Američany. Mají v sobě hrozně veliký strach z cizinců. Vnucuje se jim představa, že když pojedou do ciziny, tak je tam nějací zlí lidé rozstřílejí a vyhodí do vzduchu. Jenom asi deset procent Američanů má pas, to je přeci směšný!" (NIRO)
- Interiér bitúnkov bol natočený vo fungujúcej psychiatrickej liečebni v Prahe (Bohnice), postavenej v roku 1910, vo viac ako 50 rokov uzatvorenom krídle. Budova 10, kde sa natáčalo mnoho scén, bolo miesto, kde boli držaní najšialenejší pacienti. (Raccoon.city)
Reklama