Reklama

Reklama

Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože  se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (913)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

To se to pánu Iluzionistovi kouzlí, když má kolem sebe štáb odborníků na efekty, kteří mu nemálo dopomůžou v častých chvílích. I když zase musím uznat, že se Edwardovi Nortonovi kurz rychlých rukou hodil, je to znát i když chvílemi za něj zastupuju dublér. Iluzionista se zdá jako poutavý, temný a kouzelný film plný lásky, ale i nenávisti. Z každého úhlu na tom něco pravdy rozhodně bude, ale fakt, že film čerpal z 20ti stránkové povídky Stevena Millhausera dokazuje, že tvůrcům muselo dát hodně velkou práci rozvést příběh, tak aby se u něj divák jako já nenudil, což se podle mě příliš nezdařilo. Zase musím vzít fakt, že se film točil v Čechách, a že za mořem vydělává relatině slušný peníze, což je samozřejmě dobře. Zajímavý film na jedno posezení, které slupnete jako jednohubku a i přes překvapivě nevýrazného Edwarda Nortona zapomenete o čem vlastně příběh byl, ale věřím, že naopak nezapomenete na kouzlo, kterým učaroval publikum už samotný Houdini, jak během chvilky dokáže ze semínky vyrůst malý stromek. Škoda, že tak neučaroval mě tento film, potenciál na to rozhodně měl. --- Je to trik! Je to iluze! - Jistěže, ale třeba je v té iluzi kus pravdy. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Iluzionista mě přivedl na myšlenku, co to vlastně znamená "konec filmu." Konec může být zamotaný, nesmyslný, nedotažený, nelogický, odfláknutý a přesto nám nepokazí dojem z filmu, ale může nám narušit naši vlastní "iluzi" filmu. Tento film je dokonale iluzionistický, magický, všechna kouzla a triky byly naprosto excelentní, scénář sice lehce pokulhával, ale to vše nám vynahradil Ed Norton, kterému to v černém plášti moc slušelo:) Některé snímky jsou vlastně dokonalá iluze a až samotný konec ji osvětluje: SAW: Hra o přežití, Psycho, Klub rváčů či Telefonní budka. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Dle mého by to chtělo lepšího režiséra a bylo by to v pohodě. Burger totiž neumí navodit tu správnou atmosféru a neumí vybudovat napětí. A tak například scény, které mohly být napínavé, jsou spíše nudné. Naštěstí to zde hodně zachraňují herci, hlavně Giamatti se Sewellem, Norton měl už lepší chvilky a Jessica Biel se snaží co může, ale sem se mi nějak nehodí. Příběh taky docela ujde a odsejpá to taky docela příjemně. Chtělo by to jenom jiného režiséra no. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To ste už úplne skorumpovaný?“ – „Úplne nie.“ No to bol zasa hit... Niekedy sa to stáva, že v krátkom časovom úseku vzniknú dva podobné filmy v dvoch konkurenčných spoločnostiach: ARMAGEDDON (1998) verzus DRVIVÝ DOPAD (1998), ROZPÚTANÉ PEKLO (1997) verzus SOPKA (1997), MRAVEC Z (1998) verzus ŽIVOT CHROBÁKA (1998). DOKONALÝ TRIK (2006) verzus ILUZIONISTA (2006). Nijako zvlášť nemilujem bezcitne chladný historický rozprávkový romantický triler Christophera Nolana (nijako zvlášť za 80%), v súboji s podobným ILUZIONISTOM ale bez problémov vyhráva. Tam, kde nás spaľovala živočíšne vášnivá Scarlett Johanssonová, teraz tuctová Jessica Bielová asexuálne špúli pery. Kde sa Jackman a Bale uvoľnene bavili, tu Edward Norton po „vynútenej“ LÚPEŽI PO TALIANSKY znova nasadzuje do akcie svoj čoraz slávnejší výraz „všetko ma serie a kamera dvojnásobne“. Kde Nolan uchvacoval obdivuhodne realistickou, detailnou a špinavou dobovou výpravou, ponúka ILUZIONISTA fajn české domčeky. A, to najmä, kde DOKONALÝ TRIK dráždil (a dodnes dráždi) fantasticky zapleteným scenárom (v ktorom neišlo „len“ o jednorázovú záverečnú pointu v štýle „vrahom je záhradník“, ale asi o dvadsať navzájom poprepájaných point), tu zadýchaný a až príliš matne civilne nevýrazný ILUZIONISTA hodinu a pol nudí, aby nás na konci s rozkošne vysmiatym Paulom Giamattim (KRYCIE MENO DONNIE BRASCO, BOKOVKA) šokoval prekvapivým koncom. Kým DOKONALÝ TRIK si môžete pozrieť dvadsaťkrát a zakaždým v ňom objavíte nové súvislosti a motivácie jednotlivých postáv, ILUZIONISTU si s utrpením pozriete už len raz, pretože finále na železničnej stanici je tak narýchlo zostrihané, že niektoré zvraty jednoducho na prvý raz nepochopíte. Ak ich pochopil scenárista. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Tak mdlý herecký projev bych od Nortona nečekal (že by další "Italian Job"?) a ani on možná netušil, jaké za uši tahající repliky ho scenář přinutí vypouštět z úst. Nad vodou tuhle podprůměrnou báchorku, s vizáží trochu dražší televizní produkce, drží jenom skvělý (a film od filmu čím dál lepší) Giammatti, závěrečná "shyamalanovská" pointa pak stojí na velmi vratkých nohách. A celý film bych možná přejmenoval na "Hologram Man" - Eisenheimovy kousky ve druhé půli měly, spíše než k iluzorním kejklím, blíže ke sci-fi (hnusný hnidopich Lima). ()

Galerie (26)

Zajímavosti (31)

  • Představitel policejního inspektora Uhla Paul Giamatti tvrdí, že klíčem k jeho postavě byl německý přízvuk, který pečlivě piloval. (Mahalik)
  • Edward Norton (Eisenheim) zvládl mnoho kouzelnických triků sám, protože měl za učitele jednoho z nejlepších lidí v oboru – Jamese Freedmana. Ten například „trénoval“ kapsáře v Oliveru Twistovi (2005), ale pracoval i pro Davida Copperfielda. Nortona naučil především klasické triky jako vytahování mincí zpoza ucha. Ty náročnější ovšem nechal Norton na Freedmanovi, který byl dublérem jeho rukou. (imro)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama