Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Architektka Mia se před světem s nasazením všech sil snaží ukrýt své ošklivé tajemství. Zástupkyně pojišťovny Shazia mezitím sbírá vzpomínky svědků na nedalekou nehodu. (Netflix)

Recenze (98)

Yardie 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak tohle byl trošku drsnější díl. Spíše to připomínalo nějaké severské krimi. Asi nereflektoval nějaké celospolečenské téma či problém, ale spíše otázku, kam až je schopen a ochoten člověk zajít. Byly do toho samozřejmě jako vždy zataženy pokročilé technologie, na které Černé zrcadlo povětšinou cílí, ale zde to byl sekundární jev. Konec byl celkem síla. Howgh! ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Párty, nehoda, ďalší incident a následné správanie sa tej postavy sú scény, na ktoré sa nezabúda, aj keď v rukách niekoho s väčším perfekcionizmom by boli samozrejme kultovejšie. Ale následné nudné vyšetrovanie, ktoré nemá postavu, s ktorou by Vás vyšetrovanie bavilo, je defektom príbehu, lebo viete, ku čomu dôjde a tá predvídateľnosť už nie je ničím napravená ani ozvláštnená, len znižuje hodnotu zážitku. Krvi až-až, čo nevadí, len depresia v rámci technologického posunu nebola využitá ako spúšťač depresie alebo úchylky postavy, ani správania sa postavy. Tentoraz by nová technológia (tu prezentovaná len pozitívne ako pomocník ľudí na odhaľovanie pravdy) pokojne mohla byť z príbehu vynechaná a nahradená niečím iným, napr. normálnym svedectvom a v príbehu by ste rozdiel nepoznali. Ale silných 60%. ()

Reklama

maoc 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Proč Krokodýl? Možná proto, že jako všichni plazi roste celý život. Roste a při vhodných podmínkách nabývá až obludných rozměrů. A tak to je i s Miou a důsledky jejího rozhodnutí z minulosti. Island je vůbec podivné místo, které dodává svou naturalistickou krásou a dlouhým černým termovulkanickým potrubím příběhu ten správný rámec. Děj je jednoduchý a scénář jde bez okolků za svým až do úplného konce, který je sice logický, ale za všechny vlasy přitažený. Už jen z právního hlediska je svědectví pochybné, ale vzhledem k posunu legislativy v celé epizodě do huxleyovské dystopie bych se ani nedivil, kdyby to prošlo. Vlastně nejděsivější na epizodě nebyla ani ta zbytečná krutost (© Coen Bros.), ale právě posun společnosti, kde pojišťovny nabývají na moci (jak se děje v už nyní v anglosaském světě), kde je przněno právo a kde se role pohlaví, společenské role, ekonomika a média posunula od toho našeho velmi logickým, ale pro dnešního dospělého člověka konzervativního smýšlení nevítaným směrem. Brrrr. V tomto je Krokodýl vizionářský a skvělý. Jen je to místy trochu nuda. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na prvá pohľad to má typicky Coenovskú zápletku v ktorej sa nejakému človeku prihodí blbá nehoda a aby ju zatajil, tak musí robiť stále brutálnejšie a absurdnejšie veci. Lenže tu chýba potrebný nadhľad a humor, ale je to natočené úplne vážne. A vo výsledku je to totálne nezáživné ako všetky Hillcocotské filmy. Rozosmial ma snáď len absolútne šialený záver. Kvôli nemu ale strhávam hviezdičku dole. Z nefunkčného seriózneho thrilleru spravil totálnu frašku. 2/10. ()

PeteBuck 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zápletka je celkom zaujímavá. Ale štyri dávam skôr za príbeh, než za sci-fi nádych ohľadom akéhosi mapovania spomienok. Chlapík, čo ide s kamoškou zo žúrky, zrazí cyklistu, jeho kamoška mu pomôže odpratať mŕtvolu. Po 15 rokoch výčitiek sa rozhodne šofér napísať pozostalej list, lebo na obeť neustále čaká (ach tá láska, áno aj to sa deje) a jeho kumpánka zaprotestuje, nesúhlasí a z nesúhlasenia je ďalšia vražda, tentokrát v réžii bývalej spolucestujúcej a obeťou je šofér. Problémom je, že sa pri zabití svojho kamoša stala svedkom nehody a musí vypovedať novým spôsobom, prostredníctvom mapovania spomienok. Vydáva sa teda na vražednú misiu a mŕtvych bude musieť byť omnoho viac. Námet mrazivý, koniec zabijácky, ale motív mapovania spomienok, poprípade ich kopírovania, alebo prenosu vedomia tu už bol a Charlie Brooker sa začína opakovať. Až tak veľmi to ale nevadí, lebo vie prísť so zaujímavou zápletkou. Možno, keby to dali trochu rýchlejšie, ale bolo to stále celkom dynamické, neustále sa niečo dialo, malo to patrične ťažkú atmosféru a ten koniec bol fakt drsný. Len mi tam zarezonovalo, že sa tam tvrdí, že mapovanie nemusí byť presné, že polícia od toho upustila a pozrime že, na konci sa stane, že si pri čítaní podajú aj... ale nebudem prezrádzať, občas mi tam v logike niečo zaškrípalo, akoby to bolo napísané trochu horúcejšou ihlou, ale nechcem zasa až tak rýpať. Za mňa dobrá epizódka. Za zamyslenie stálo, kto bol asi väčší zloduch, či šofér, alebo spolujazdkyňa, poprípade, keď už sa niekto dá na vraždenie, ľahko je skĺznuť do opakovačky a už duplom, keď nám tá zasraná technika ešte takto komplikuje život. Viacero vecí na zamyslenie. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (14)

  • Díl několikrát odkazuje na epizodu Patnáct milionů meritů (2011). Ústřední píseň „Anyone Who Knows What Love Is (Will Understand)“ od Irmy Thomas, zpívala i postava Abi (Jessica Brown Findlay) při účasti na talentové show. Mezi pornofilmy v hotelovém výběru je k vidění „Best of Wraith Babe“, porno, které je nabízeno obyvatelům antiutopie. (Saur.us)
  • Nákladné auto na pizzu v tejto epizóde bolo vidieť aj pri rozvoze pizze v epizóde USS Callister (2017). (Arsenal83)
  • Táto epizóda sa odohrávala na Islande. Až do roku 1968 jazdili Islanďania na ľavej strane cesty ako Briti a Íri. (Arsenal83)

Reklama

Reklama