Scénář:
Frank MillerKamera:
Robert RodriguezHrají:
Josh Brolin, Mickey Rourke, Eva Green, Jessica Alba, Joseph Gordon-Levitt, Rosario Dawson, Jamie Chung, Jaime King, Powers Boothe, Dennis Haysbert (více)Obsahy(1)
Je další horká noc. Bezvětrná a vyprahlá. Dwight (Josh Brolin) hloubá o tom, na kolik způsobů to v životě zvoral a co by dal za to, kdyby dostal šanci začít znova s čistým štítem. Vtom mu zavolá jeho osudová žena Ava (Eva Green) a požádá ho, aby jí ochránil před násilnickým manželem. Dwight však netuší, že Ava má úplně jiné úmysly. Marv (Mickey Rourke) se probudí na dálnici, obklopen několika mrtvými těly a ani za nic si nemůže vzpomenout, kde se tam vzal. Sebevědomý gambler Johnny (Joseph Gordon-Levitt) chce ve hře porazit největšího padoucha ve městě, senátora Roarka. Zahrává si ale s nebezpečným mužem a události se vymknou kontrole. Striptérka Nancy (Jessica Alba) se jen těžce vyrovnává se smrtí Johna Hartigana (Bruce Willis) a je odhodlaná jeho smrt pomstít za každou cenu. V pokračování kultovního snímku Sin City se v několika propojených povídkách vracíme do města hříchu, plného kriminálníků, zkorumpovaných policistů, zabijáků a sexy žen. (A-Company CZ)
(více)Videa (23)
Recenze (994)
A jsem tady zas. Pokolikátý už? Pokolikátý už jsem prošel těmahle zpropadenejma dveřma, aniž bych neměl těžký myšlenky a fakt hnusný úmysly. Nad krbem zase visej vycpaný hlavy mrtvejch psů. Bože, je tak zvrácená. Tak kurevsky zvrácená. V puse mám pachuť rezavýho železa a všude cejtím ten její proklatej parfém. Uvítala mě jako vždycky. Jasně, něco mi nalej. Tu její postavičku bych mohl sledovat celý hodiny. Kdybych neměl program nabitej masakrováním nebohejch chlápků a drcením jejich zatraceně tvrdejch lebek na malý bezvýznamný kousíčky, tak bych zbytek života strávil jen lačným civěním na tu její prdelku. Sedám si na polorozpadlou židli, beru do ruky hrnek a sleduju jak všude pobíhá. Je to prostě top třída. Dává na stůl velkej bílej talíř plnej čokoládových sušenek. Prej jsou jenom mý. Hmm, jenom mý. Beru jich hrst a vrážím ji je do prdele až po samotnej loket. Cítím jak mám pěst zabořenou v jejích sračkama nasátejch střevech, jako by mě pohlcovala samotná temnota její černý duše, jako by mě dokázala přelstít za každý situace, ty jedna mrcho. Tak smyslná a nebezpečná můžeš bejt jenom ty. Jenom ty. Z koutku rtů jí pramení horkej tok rudý krve a já stejně v těch vyděšenejch tvářích vidím nespoutanou chladnou krutost. Vyndávám jí ruku z prdele. Nic neříká. Jenom se svalí do kouta a tiše mě pozoruje těma svýma očima. Ani přes závěje plytkých slz v nich neschováš tu čirou nenávist, která ti zatemnila duši. Ale neschováš v nich ani tu bezbrannost. Vidím ji. Vidím ji moc dobře. Mohla bys mě zamáčknout jako červa ale to ty neuděláš, že? Víš moc dobře, že až ti první hajzl bude chtít prohnat čepel okem, budu tady já, abych tu tvou sladkou prdelku ochránil. Ale tuhle lekci si musela dostat, kočičko. Pro příště si snad zapamatuješ, že nemám rád čokoládový sušenky bez šlehačky. Odhazuju šálek teplýho kakaa na zem a odcházím pryč... tohle prohnilý město změní každýho... ()
Rozpohybované čiernobiele obrázky podruhé. Rodriguez pritlačil na osobitom štýle a posunul vizuál na hranu možností sledovateľnosti; gejzír samoúčelnej opulentnej efektnosti zabral, ale v určitých momentoch sa nevyhol presýtenosti obrazu. V dodržaní zásady quid pro quo však ubral na celkovej kvalite príbehu a dialógov (ktoré tentoraz idú cestou ešte prvoplánovejšej drsnej humornosti a presakovania testosterónu), ktorých kvalita je mierne kolísavá a nie každý prvok do jednotlivých poviedok zapadá s takou ľahkosťou a samozrejmosťou ako kedysi. Zvrstvenie nekontinuálneho rozprávania je zábavná vec mj. z teoretického hľadiska, ale moderného diváka recyklovaný (i keď do zaujímavých rozmerov a krížení ciest dovedený) koncept bez snahy o osvieženie nestrhne. Akokoľvek je akcia a balansovanie na hrane luxusnej komiksovej nekorektnosti a nerozvážneho over-the-top čľapkania sa v krvi a ustrelených končatinách zážitkom pre oko i ucho lahodným, predsa sa nepodarilo zopakovať prácu s charaktermi z filmu z roku 2005. Ten mal hneď troch "hrdinov", zatiaľ čo A Dame to Kill For má jedného antagonistu, senátora Roarka (Powers Boothe), prestupujúceho všetkými príbehmi a suverénnu femme fatale Evu Green, ktorá si opakovane dráždivo navlečie rúcho svojej menovkyne. Zvyšné postavy im tvoria krovie a sú strojcami banálnych vzťahov a interakcií - pokiaľ taký Marv v úvode ešte zaujme, po zvyšok filmu je vám vinou nudného zapracovania do deja ľahostajný. Dvojica policajtov síce nie je zlá, ale spolu s Willisom sú značne rušivým prvkom a zaberajú hracie pole omnoho zaujímavejším postavám, ako je Gail. Predvídateľnosť a pretrvávajúca naivita v otázke, čo treba divákovi ponúknuť, aby sme si ho udržali ústi v radu pochybných, len napoly funkčných castingových volieb (Josh Brolin, Joseph Gordon-Levitt, Juno Temple) a nevýrazných štekov (Ray Liotta, Lady Gaga). Línia s Nancy je vyslovene výsmechom toho, čo sa Rodriguez snaží nadstaviť. Na druhú stranu zhmotnená (ne)čiernobiela atmosféra je stále prítomná, hlášky vtipné a Rodriguezove úchylné pohrávanie sa s vizuálnymi hračkami a neonoir-splattergore nečakane zábavné. Navyše 3D sa v exteriéroch a špeciálne počas dialógov a monológov predvádza v plnej kráse a musím uznať, že tu niekto odviedol skutočne dobrú prácu. Klasický jazzový soundtrack príjemne pohladí po duši a potemnelé ulice sú hneď živelnejšie. Trochu nadhodnocujem, štvrtá hviezdička je vlastne len za 3D. 75% /////////// Po druhom pozretí: Bez 3D a davov nadšených geekov na špeciálnej premiére pre fanúšikov sú nedostatky omnoho citeľnejšie. Rodriguez si kompaktnosť a vyrovnanosť vôbec neustrážil. 60% ()
Na návrat do Sin City jsem se těšil a rozhodně z něj nejsem zklamán. Sice mne mrzí poněkud pitomě vypointovaná karbanická historka, ale Marv s Dwightem byli bezvadně drsní, Manute by vykolejil i rozjetý vlak, holky ze Starého města by rozvášnily i zasloužilého impotenta a ženská, kterou bych s chutí přetáhl hasičákem po kebuli, snad ani nemohla tu mrchu v sobě odhalit svědomitěji. Mně se to prostě zase líbilo a pokud budu ještě někdy pozván mezi tuto zločineckou spodinu, tak se rád zastavím. ()
Nejoblíbenější postavy na okraji dění, nesympatický Dwight (oproti Owenově verzi) v jeho centru. Minimum do dokonalosti dovedených absurdních situací (Marv na el. křesle; kanibalistický Wood atd z jedničky...). Jako byste dorazili po dlouhé době na návštěvu do oblíbeného města, kde následně zjistíte, že většina známých zrovna courá někde za hranicema a ostatní vás průhlednejma blábolama u pivka moc nenadchnou. Škoda, Levittova šťastná hodinka byla luxusní. 60% ()
Sin Sh*tty 2 mě příliš nenadchlo. Vizuál je opět správně temný a originální, přibyly dvě výrazné a perfektní postavy jako je Eva Green, jejíž kozy se od nedávné třístovky vůbec nezměnily a velmi talentovaný a perfektní Joseph Gordon- Levitt, který si svou roli opravdu užíval a já s ním, jen mohl dostat více prostoru. Co vnímám jako mínus je absence krve, tyhle bílé cákance příliš nezaujmou a celkově jsem se zde nebavil, tak dobře jako u jedničky, takže ode mě si Sin Sh*tty 4* neodnese. 65% ()
Galerie (97)
Zajímavosti (26)
- Když se hraje poker, tak se v jedné hře objeví dvě křížové desítky. (Eso_pwned)
- Když Nancy (Jessica Alba) mluví k duchovi Hartigana (Bruce Willis), zmiňuje, že se zabil tím, že si strčil pistoli do pusy. Na konci jejího příběhu v prvním filmu Sin City - město hříchu (2005) je však jasně vidět, že si Hartigan pistolí namíří na čelo a zmáčkne spoušť. (Kam3L)
- Eva Green (Ava) a Marton Csokas (Damien Lord) si vo filme zahrali manželský pár. V skutočnom živote tvorili pár v rokoch 2005 - 2009. (beso74)
Reklama