Režie:
Tony ScottKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Paula Patton, Val Kilmer, James Caviezel, Adam Goldberg, Elden Henson, Erika Alexander, Bruce Greenwood, Rich Hutchman, Matt Craven (více)Obsahy(2)
Obyvatelé New Orleans se ještě nevzpamatovali ze strašlivé přírodní katastrofy a už jsou svědky dalšího neštěstí, při kterém zemřely stovky nevinných obětí. Vyšetřováním výbuchu nálože na trajektu je pověřen agent Doug Carlin. Při zajišťování důkazů ho neustále pronásleduje tajemný pocit, který se dá popsat jen dvěma slovy. Déja Vu. Poté se stane členem zvláštního týmu FBI a je zasvěcen do nejpřísněji střeženého vládního projektu. Vědcům se podařilo sestrojit prototyp zařízení, které je schopno sledovat události, k nimž došlo před čtyřmi dny a šesti hodinami. Agent Carlin se vydává zpět v čase, aby zabránil teroristickému útoku. Během cesty se seznamuje s tajemnou ženou, která má být o čtyři dny později cestující na osudném trajektu. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (746)
Formálně-stylová akční chuťovka, při které nemusíme nějak přemýšlet. Ridley Scott opět nezvládá obsah, vše pramení ze zásadních děr ve scénáři, ale při jeho filmařských zkušenostech vše zalepuje svižnou režii a výborným hereckým obsazením, kde vše táhne skvělý Denzel Washington. Scott je technický tvůrce, který natočil průměrný thriller, který se bohužel stal sezonní záležitostí. ()
O tom, že scénář je jedná totální fantasmagorie, se nebudu přít s nikým, ale že nemá Tony Scott v oboru ‚high speed‘ klipařiny konkurenci, mi nevymluví nikdo. Takové vizuální šminky, které s kameramanem Paulem Cameronem maluje, by jim záviděl celý kosmetický průmysl. Děj odsýpá svižně a vědom si své prostoduchosti občas zajde tak daleko, že čekáte, kdy Denzel Washington lišácky mrkne nejenom na kolegy, ale i do kamery na diváka. Jediným problémem se tak může jevit až závěr, ale způsob, jakým duo scénáristů prokličkuje mezi kompromisem, kdy je třeba volit mezi osudovostí a úlitbou divákům lačnícím po jednolitých vyústěních, je vlastně na poklonu. Překroucená a vtipnější variace na Minority Report, která u mě nad Spielbergem na body vyhrává. ()
Skvěle natočený a skvěle zahraný. Tony Scott tady sice tentokrát neprojevil svojí zálibu v extra rychlím klipovytým střihu, což je tady spíš ku prospěchu věci. Ale za to ukázal, že práce s kamerou je mu vlastní, tolik kamerovejch vychytávek se jen tak nevidí a celkový sledování minulosti je fakt geniální a geniálně udělaný a působilo to opravdu skvělým dojmem.Taky se mi hodně líbí originálnost filmu a celokový promyšlení a zpracování příběhu. Ale na druhou stranu musim říct, že to je promyšlený jen do určitý míry, protože jsem na tom hned na první skouknutí našel pár časovejch chyb, který by se v takovým filmu ale stávat neměly, nicméně nijak zvlášť to příběhu neuškodí. Co se týká herců, tak jim opravdu neni co vytknout, Denzel Washington se pomalu ale jistě stává dvorním hercem Tonyho Scotta a Scott na tom rozhoně netratí a vedleší postavy Vala Kilmera nebo Jamese Cavizela sedí do filmu perfektně. Možná je přece jenom plný hodnocení moc, ale na to jak málo je ve filmu akce, je to až obdivuhodně napínavý a ani délka přes 2 hodiny nevadí. ()
Popcornová jízda od producenta Jerryho Bruckheimera se mi v kině velmi líbila. Jen zhruba uprostřed jsem si říkal, že by šel děj možná malinko popohnat kupředu. Nakonec ale vše dopadlo víceméně dobře a James Caviezel byl ve své roli Washingtonovi obstojným soupeřem. Takže jinak bez výhrad. BTW skvělá úvodní scéna! ()
Ale jo, Scott umí udělat moderní sexy thriller a kamera i režie valí tenhle film pěkně zostra do finále. Navzdory tomu, že v námětu figuruje docela zajímavá myšlenka paralelních světů, její realizace je velice nenápaditá a předvidatelná. Asi do místa, kdy se hrdinové dívají skrze čas přístroji a sledují její stíny v přítomnosti, je Déjà Vu hodně nášlapnutým a elektrizujícím thrillerem s prvkem sci-fi, ale to závěrečné proskočení časem je na mě už příliš laciné a béčkové. Hledat za tím nějakou etickou hloubku, jakou nabízí Minority Report, je zbytečné, protože nic takového tam není. Je to prostě jen dynamická akce s osvěžujícím sci-fi motivem, který ale těžko z Déjà Vu udělá něco víc než jen žánrový nadstandard. Docela škoda. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (28)
- Výbuch trajektu bol najväčším kaskadérskym kúskom, aký bol kedy natočený v New Orleans. Filmári boli veľmi ohľaduplní k životnému prostrediu, a to niečo stálo. (Arsenal83)
- Výbuch bol natočený pomocou skutočného trajektu v New Orleans v časti rieky Mississippi vyhradenej špeciálne pre túto udalosť. Pod dohľadom pyrotechnického experta Johna Fraziera bol celý trajekt potiahnutý spomaľovačom horenia a vybavený päťdesiatimi benzínovými bombami, pričom každá z nich vybuchla v rozsahu piatich sekúnd. Ľudia a autá boli pridané neskôr ako prvky počítačovej grafiky. (Arsenal83)
- Pri pitve Claire (Paula Patton) nemá Doug Carlin (Denzel Washington) rukavice, čo by v skutočnosti bolo neprípustné. (Arsenal83)
Reklama