Režie:
Tony ScottKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Paula Patton, Val Kilmer, James Caviezel, Adam Goldberg, Elden Henson, Erika Alexander, Bruce Greenwood, Rich Hutchman, Matt Craven (více)Obsahy(2)
Obyvatelé New Orleans se ještě nevzpamatovali ze strašlivé přírodní katastrofy a už jsou svědky dalšího neštěstí, při kterém zemřely stovky nevinných obětí. Vyšetřováním výbuchu nálože na trajektu je pověřen agent Doug Carlin. Při zajišťování důkazů ho neustále pronásleduje tajemný pocit, který se dá popsat jen dvěma slovy. Déja Vu. Poté se stane členem zvláštního týmu FBI a je zasvěcen do nejpřísněji střeženého vládního projektu. Vědcům se podařilo sestrojit prototyp zařízení, které je schopno sledovat události, k nimž došlo před čtyřmi dny a šesti hodinami. Agent Carlin se vydává zpět v čase, aby zabránil teroristickému útoku. Během cesty se seznamuje s tajemnou ženou, která má být o čtyři dny později cestující na osudném trajektu. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (749)
Vřele doporučuji číst jenom těm, kteří to viděli......Celý tenhle film si hraje s problémem cestování v čase a je sympatické, že i samotné postavy (rádoby vědci se svojí cool mašinou Sněhurka) ho ve filmu řeší a přemýšlí, jestli tedy pracuje na bázi osudu či rozvětvení realit. Nakonec se ale bohužel, jak se dalo čekat, rozhodli tvůrci pro paradoxy. A to je hlavní problém, který mám s tímhle filmem. Moje očekávání byla před koncem snímku obrovská, jelikož vše nasvědčovalo tomu, že se vše stane znovu úplně stejně, beze změn, a to by bylo geniální, nebo možná ne geniální, ale minimálně logicky správné a v amerických filmech o cestování v čase nezvyklé. To, že se tak nakonec nestalo, mi celý pohled na Déjà Vu citelně zkazilo, neboť film tím tak ztratil to jediné, čím by se od ostatních snímků s touto tematikou lišil. A neobměkčilo mě ani vyvedené technické zpracování a že je to docela zábava, spíše se mi vybaví naprostá absurdnost celého zařízení jménem Sněhurka a mizerný scénář. ()
Je to celkom dobrý akčný sci-fi film s Denzelom Washingtonom. Má dosť dobrý príbeh o policajtovi, ktorý sa dostane do vyšetrovacieho tímu určeným nájdením teroristu, ktorý má na svedomí výbuch lode so stovkami cestujúcich, pričom policajt objaví spojitosť s vraždou mladej ženy. A zistí, že nová technológia, ktorou jeho tím sleduje udalosti predchádzajúce útoku dokáže minulosť nielen sledovať, ale ju aj meniť a dokonca do nej cestovať a tak chce urobiť všetko preto, aby teroristu zastavil a ženu, ktorá sa mu zapáčila zachránil. Spracovanie je na tom dobre, ešte prvá polhodina pôsobí len úplne obyčajne a nie práve najzaujímavejšie, ale potom sa to už vyrazne vylepší, základná myšlienka je spracovaná dosť zaujímavo a dej začne byť správne dynamický, čo už vydrží až do konca. Akcie je tu priemerné množstvo a je aj celkom slušná. Je výborne natočená, konečne už režisér nepoužíva svoj typický strih a tak sa dá akcia vizuálne užiť, pomerne originálna a aj obsahovo zaujímavá. Najviac sa mi páči originálna naháňačka s hummerom alebo záver na lodi. Herecké obsadenie je výborné, skvelý Denzel Washington, výborný záporák James Caviezel a viacero slušných postáv. Réžia je veľmi dobrá, Tony Scott je rozhodne schopný režisér, len nesmie používať ten svoj epileptický strih a keďže ho tu nepoužil, tak som veľmi spokojný, celý čas na film skvelo pozerá a perfektná je aj technická stránka. Deja Vu rozhodne nepatrí medzi nejaké kultové sci-fi filmy, na to táto myšlienka nie je dostatočne originálna, ale aj tak je to príjemné pozeranie so skvelým vizuálom a obsadením. Objektívna kvalita filmu- 77%, film sa páči mne na 74%. ()
Do detailu promyšlené nebo záměrně blbé v povrchně popcornovém stylu spjatém s bruckheimerovskými kamerovými objezdy? Skutečnost, že to nedokáži jednoznačně odlišit mě tentokrát v pozoruhodně pozitivním smyslu dráždí mnohem více než čisté filtry a cool Washington v hledáčku Scottovy kamery. Plusy za hudební podkres ve stylu Bourneovských honiček. (70%) ()
Starí majstri Jerry Bruckheimer a Tony Scott dávajú dokopy Van Dammeho Timecopa a Gilliamovych Dvanásť opíc. Skvelý Denzel Washington si hrdinsky prestrieľava cestu skrz filmársku precíznosť, ktorej nechýba rovnaké množstvo dobrých scenáristických nápadov, ako logických dier. Vrátane tej najväčšej, ktorá sa podriaďuje romantickému (ale emocionálne príjemnému) happyendu. Príjemná oddychovka, pri ktorej neradno premýšľať. ()
A to mi to zpočátku připadalo jako běžný krimithriller ze současnosti (synopsi jsem předem nečetl). Když se ale na scéně objevilo super-mega-hyper-hitech futuristické sledovací zařízení "Sněhurka", došlo mi, že se dívám na sci-fi. Tony Scott natočil svůj nejzábavnější film za poslední roky, ne tak nudný jako Muž v ohni, ani tak epileptický jako Domino. Příjemně strávený večer. A to mi to zpočátku připadalo jako běžný krimithriller ze současnosti (synopsi jsem předem nečetl). Když se ale na scéně objevilo super-mega-hyper-hitech futuristické sledovací zařízení "Sněhurka", došlo mi, že se dívám na sci-fi. Tony Scott natočil svůj nejzábavnější film za poslední roky, ne tak nudný jako Muž v ohni, ani tak epileptický jako Domino. Příjemně strávený večer. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (28)
- Režisér Tony Scott a Denzel Washington (Doug Carlin) spolu dříve natočili filmy Krvavý příliv (1995) a Muž v ohni (2004), později pak ještě Únos vlaku 1 2 3 (2009) a Nezastavitelný (2010) - což byl Scottův vůbec poslední snímek. (imro)
- Bill Marsilii začal psát scénař už v roce 1997. (B!ker)
- Na scenári spolupracoval známy fyzik Brian Greene. (Greenpeacak)
Reklama