Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Po pádu Římské říše si Irové podmanili rozdrobené britské kmeny. Aby si udrželi nadvládu, nesmí dopustit sjednocení britských kmenů. Na britském hradě Tantallon vede lord Aragon jednání mezi rozdrobenými kmeny a navrhne jako krále sjednocených Britů lorda Marka. O jednání se dozvědí Irové, a zaútočí pod vedením krvelačného Morholta. V bitvě padne Aragon i jeho žena. Z jejich syna Tristana je rázem sirotek, kterého zachrání lord Mark. Ale při záchraně přijde o pravou ruku. Mark odveze Tristana na svůj hrad, kde ho láskyplně vychová jako vlastního. O devět let později Irové v čele s Morholtem opět přepadnou Brity a získají i zajatce. Tristan vymyslí léčku, jak je osvobodit. V těžkém boji nejen osvobodí zajatce, ale také zabije Morholta, který se za věrné služby měl stát manželem irské princezny Isoldy. Tristan je v boji zasažen mečem s otrávenou čepelí a považován za mrtvého. Jeho tělo je podle tradic uloženo do člunu a vysláno na moře. Člun uvízne na irském pobřeží, kde ho najde Isolda. Pečuje o něj v opuštěné chýši a zamilují se do sebe. Isolda mu ale zatají svůj původ. Zotavený Tristan s pomocí Isoldy prchá před Iry a vrací se domů. Irský král chce překazit hrozící sjednocení Britů a vyhlásí turnaj, v němž vítězi připadne ruka jeho dcery Isoldy. Tristan Markovi slíbí, že pro něj vybojuje ruku irské princezny, a tím zajistí mír. Netuší, že irská dívka, kterou miluje, je princezna Isolda. Turnaj vyhraje a Isolda se podrobí svému poslání a vdá se za Marka. Ten se do ní také zamiluje a je k ní velmi pozorný... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (304)

lillien 

všechny recenze uživatele

Čekala jsem patetické drmolení ve verších, nedovyvinuté puberťáky, co si v životě nesahli na cizí genitál a naprosto nudné utahané divadelní provedení. Tím pádem mě toto filmové zpracování i se svou vražednou dvouhodinovou stopáží mohlo jedině příjemně překvapit. Milostný trojúhelník (zejména když praskne) je zábavný pořád, za krále klacka stejně jako dnes. Rufus Sewell vyvážil Jamese Franca, který se prakticky celý film tváří jako by se mu zanítil apendix , ale trochu si to vylepšuje při turnaji, kde se na jeho bojové tanečky vážně moc hezky kouká. Vytýkat by se dalo do aleluja, nicméně nějaké keltské kouzlo na mě přesto zapůsobilo a legenda o lásce, které nelze čelit, ani když proti ní stojí povinnost vůči své vlasti, mě na rozdíl od většiny současných trapných romantických slátanin důstojně zaujala. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Pro mě docela zklamání. Opět zde máme příběh zakázané lásky ale tentokrát se to moc nepovedlo. Vztah hlavních hrdinů mi připadal bez lásky a jakéhokoliv citu a bylo to spíše o tom skočit na to a jít si zase po svých. I konec mě nechal chladným a bylo mi úplně jedno jak to s jejich vztahem dopadne (i když to je v takovém filmu jasné už od začátku). Pochvalu si ale zaslouží poměrně slušně zpracované akční scény (klidně jich i mohlo být více) a také Rufus Sewell, který mi byl více sympatický než hlavní hrdina. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Středověk a láska jdou k sobě asi jako krajkovaná spodnička se sportovní podprsenkou. To nám bylo ukázáno už v mnoha historických velkofilmech, z nichž tento působí možná nejnenápadněji. O to příjemnější je pak překvapení, že v něm všechno funguje. Vyšší hodnocení má u slečen na svědomí patrně uhlazená tvářička Jamesa Franca, mně v tom brání poněkud rozpačitá cílová rovinka příběhu. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Legendární příběh lásky mezi angličanem a irkou se po nějaké době opět objevil na plátně a romantické sukno mu celkem sluší. Na pozadí přitom zůstává hrozba válečného konfliktu, jenž se Irové snaží vyvolat. Z počátku film funguje prakticky bezproblémů. Marek Vašut si střihne své tři věty než zemře mimo záběr, malý Tristan vyroste, po domnělé smrti dopluje v bárce do Irska, kde potká krásnou Isoldu... Kevin Reynolds odvádí poctivou práci, jenž ovšem negraduje na konci, ale někde uprostřed, při konání rytířského turnaje. Od této chvíle celý příběh upadá až do naprosto předvídatelného závěru, jenž nakonec ukáže i jisté nesmyslnosti ve scénáři. Celý příběh na sobě prakticky nesou právě titulní hrdinové a dá se říci, že jejich představitelé, tedy James Franco i Sophia Myles hrají velmi vyrovnaně a rozhodně působí dobrým dojmem, který obyčejný divák, klidně pochválí. Reynolds snímek natočil opravdu poměrně zajímavě, ovšem právě ve zmíněné polovině snímku mu dochází dech a proto film upadá do vod průměru, ze kterého se už nevyhrabe. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Sama jsem byla překvapená, jak mě toto zpracování staré legendy zaujalo, přestože historické filmy až tak nemusím. Děj mě zcela pohltil, cením si jak neagresivní kamery, tak nevtíravé hudby, neokoukaných sympatických tváří, slušných hereckých výkonů. Můj vděk patří tvůrcům i za absenci zpomalených soubojových záběrů, bez kterých se dnes neobejde snad už ani Večerníček a kterými začínám být dost přesycená. Krásný příběh lásky, statečnosti, zrady i odpuštění. Snad jen Tristan nemusel být až takový uplakánek, to jeho chrabrému profilu moc neslušelo. ()

Galerie (109)

Zajímavosti (30)

  • James Franco v rámci přípravy na film trénoval jízdu na koni a šerm. (Zbranicus)
  • Po svadbe nosí Izolda (Sophia Myles) a Marke (Rufus Sewell) obrúčky. V časoch, keď sa film odohráva (5. storočie nášho letopočtu), vydaté ženy nenosili snubné prstene (tento zvyk sa objavil v neskorom stredoveku). Navyše, muži ich po stáročia vôbec nenosili, keďže manželka bola považovaná za ich majetok. (Arsenal83)
  • Snímek měl původně režírovat Ridley Scott na sklonku sedmdestých let, hned po svém celovečerním debutu Soupeři (1977). Namísto toho se však rozhodl natočit Vetřelce (1979). (imro)

Související novinky

Na co do kina v XVIII. týdnu?

Na co do kina v XVIII. týdnu?

05.05.2006

Ač se to může zdát podivné, odpověď na tuto otázku není vůbec jednoduchá. První květnový týden totiž připomíná bonboniéru, která je sice malá, ale všechno co v ní najdete je vynikající, i když je… (více)

Reklama

Reklama