Režie:
Spike LeeScénář:
Russell GewirtzKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Terence BlanchardHrají:
Denzel Washington, Clive Owen, Jodie Foster, Christopher Plummer, Willem Dafoe, Chiwetel Ejiofor, Kim Director, James Ransone, Peter Gerety, Daryl Mitchell (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V čase nejrušnějšího chodu do banky přichází skupinka malířů. Netrvá dlouho a všechny důležité průmyslové kamery jsou vyřazeny z provozu a začátku velké bankovní loupeže už nic nebrání. Lupiči mají vše pečlivě naplánované. Z odposlechu je slyšet jakýsi podivný evropský jazyk a lupiči požadují dva autobusy a dopravní letadlo. Všechny rukojmí donutí převléknout se do stejných kombinéz, jaké mají na sobě, aby tak dokonale zmátli zásahové komando. K loupeži je přivolán rafinovaný a inteligentní policejní vyjednavač Keith Frazier, kterému postupně dochází, že se nejedná o obyčejné přepadení banky. Vzápětí se do hry vkládá i předseda představenstva banky Arthur Case, který má obavy z odhalení obsahu své trezorové schránky nacházející se právě v přepadené pobočce. Proto neváhá uplatnit svůj vliv a na místo činu poslat velmi ambiciózní a bezskrupulózní právničku Madeline Whiteovou. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (744)
Soundtrack Terence Blanchard: 1. Ten Thirty ,2. Thrown a Bone ,3. Stevie Switcharoo ,4. Dalton’s World ,5. 357 ,6. 392 ,7. 2nd Floor Window ,8. Defend Brooklyn ,9. Food Chain ,10. Above Your Pay Grade ,11. Everything Hunky Dory ,12. Frazier’s Tour ,13. Press Here To Play ,14. Nothing Yet ,15. Demands in Place ,16. Here Lies Peter Hammond ,17. Nazis Pay Too Well ,18. Nice Talking to You ,19. They Bugged Us ,20. Hostage Takedown ,21. Dr. Phil ,22. Photo Ops ,23. ESU Search ,24. Dalton’s Cell ,25. Follow the Ring ,26. Good and Ready ,27. Chaiyya Chaiyya Bollywood Joint - Written by A.R. Rahman, Gulzar, Panjabi MC - Performed by Sukhwinder Singh, ,Sapna Awasthi featuring Panjabi MC , ()
"Máme neznámý počet podezřelých, neznámý počet rukojmích, banku a asi milion diváků." Přepadené banky obvykle nevyhledávám, ale loupežník Dalton Russell mi přinesl tolik zábavy a stylu, že jsem se do banky Manhattan Trust musel několikrát vrátit. A týpek, který hodlá z banky po loupeži v klídku odejít hlavním vchodem, mě vždycky dost bavil. Stejně tak mě bavili detektivové Frazier a Mitchell i cílevědomá slečna Whiteová. Dostal jsem prostě hromadu zábavy, kterou si nehodlám kazit přemýšlením o tom, jestli přepadením banky, omezováním osobní svobody rukojmích či pouštěním projevů Envera Hodži přece jen nemohl být spáchán alespoň nějaký malý trestný čin. Nemohl a konec přemýšlení. ()
Ve svém novém filmu se nám Spike Lee představuje v dost odlišném světle. Spojenec, ač bych tohle od Leeho patrně nikdy nečekal, je v podstatě čistý mainstream, oscilující mezi thrillerem a komedií (hodně mi to celé připomíná stylem Bandity). Sice je tu opět několik témat k zamyšlení, které přesahují rámec běžné nenáročné zábavy (řešení rasových problémů, "krvavé" kořeny USA), ale i vážnější témata jsou často podávány s humorným podtónem (v životě bych nevěřil, že budu padat smíchy do kolen díky turbanu). Nicméně, fakt, že není Spojenec tak k zamyšlení, jak bývá u Leeho zvykem, je vlastně jediná skutečná výtka, kterou k jeho novému filmu mám. Má výborné tempo, tradičně, jak se na filmy Leeho sluší, úderný soundtrack a promyšlený scénář, který nabízí patrně nejvychytanější filmovou loupež posledních deseti let. Trošku zamrzí, že postavy jsou pouze zručně navrženými typovými figurkami (čemuž odpovídá i trefné obsazení), ale Washington ještě pořád jako polda nenudí a Foster se na sebevědomou ambiciózní mrchu prostě hodí jako žádná jiná. Akorát ten Owen mi pořád připadá celkem bezvýrazný, ale Spojenec mu ani příliš prostoru nedává (víc jak polovinu filmu má masku na obličeji). Spike Lee vstupuje svým spojencem defakto do komerčních vod a jeho aktuální režijní vývin mi hodně připomíná Stevena Soderbergha. Jsem upřímně zvědavý, jakou cestou se dál Lee vydá. Jeho nový film mě nezklamal, naopak jsem se výborně bavil po celou dobu a nenudil se (i přes dlouhou stopáž). Akorát mám slabost pro ty detailně prokreslené charaktery, které Leeho filmy běžně provázejí a těch se mi tu nedostává. A právě proto "jen" 4 hvězdičky... ()
Na INSIDE MANa sa veľmi dobre pozerá a to nie len vďaka hudbe ktorá upúta od začiatku. Sledovať prepadnutie banky je predsa zaujímavý námet ktorý snáď nikdy neomrzí. Je to odľahčené a tak ako Owen tak aj Washington tu predvádzajú svoje typické zabehnuté „som ťažko nad vecou a som pri tom frajer“ postavy. Problém je možno v tom že tušíme ako to skončí a i keď to skončí inak ako sme tušili je to len ďalší pozrieš a zabudneš film. Od Spike Leea dnes po skvelej THE 25TH HOUR čakáme predsa len niečo viac než len dobre odvedený Hollywood. ()
Když vám lupič v bance řekne, že z ní vyjde předními dveřmi, věřte mu.. Heist filmů jsou natočeny mraky, ale jen úzká minorita z nich vás takhle vtáhne do hry. Elegantní forma, chytrý scénář, trefný humor a Leeho vytříbený smysl pro detail, etnickou problematiku a především jeho milovaný New York, asi už navěky trpící syndromem 11.září. V dnešní době je takřka neuvěřitelné, že se v rámci žánru autor spolehnul výhradně na herce pohánějící motor příběhu a akční scény zcela vynechal (když už se jedna objeví, je to vlastně jen vize policejní akce). Povznášející, vidět zase jednou v mainstreamu slovo ostřejší než meč.. Samozřejmě se najdou nesrovnalosti v logice (když se v bance zadržují lidé proti své vůli, je to kriminální čin - ať už se ztratí cokoliv a AK-47 jsou, achtung spoiler, sebeplastovější), nicméně Inside Man patří k tomu druhu zábavy, kterému leccos prominete. Kdybych se někdy rozhodl udělat banku, beru si do týmu postavu C.Owena, klauna Belmonda z Bezva finty a Kalouska. První by vymyslel plán, druhý by se staral o zábavu a třetí by mi poradil, jak s "vydělanými" penězi naložit, aby na mě nikdo nikdy nepřišel.. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- Dalton Russell (Clive Owen) má ve filmu zbraň Ruger GP100 ráže .357 Magnum. (dc125)
- V úvodu filmu i v závěrečných titulcích slyšíme indickou skladbu "Chaiyya Chaiyya" A.R. Rahmana, která poprvé zazněla ve filmu Ze srdce... (1998). (don corleone)
- Film měl původně natáčet Ron Howard, ale dal přednost filmu Těžká váha (2005). (don corleone)
Reklama