Režie:
Martin ScorseseKamera:
Michael BallhausHudba:
Howard ShoreHrají:
Leonardo DiCaprio, Matt Damon, Jack Nicholson, Mark Wahlberg, Martin Sheen, Ray Winstone, Vera Farmiga, Anthony Anderson, Alec Baldwin, Kevin Corrigan (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oba pocházejí z chudinských bostonských čtvrtí, oba vystudovali policejní školu, každý však má jiný původ a jinou motivaci. Zatímco Colin Sullivan vyrostl pod ochranou psychopatického gangstera Franka Costella a k policii se dal proto, aby měl přístup k informacím a mohl ho včas varovat, Billy Costigan pochází z rodiny, kde byl každý nějak zapleten do podsvětí, a k policii nastoupil, aby se z tohoto prostředí vymanil. Dostane nabídku, aby jako tajný agent infiltroval zločineckou síť a pronikl až ke Costellovi. Když přijme, je po fingovaném prohřešku vyhozen od policie. Poté co si odsedí trest, upoutá na sebe gangsterovu pozornost. Podaří se mu projít všemi nástrahami a dostat se do jeho blízkosti. Problém je, že Costello zjistí, že má ve své blízkosti policejního informátora, a pověří Sullivana, aby ho našel. Costigan vypátrá, že gangster má u policie informátora a je odhodlán ho odhalit. Oba stoupají v kariérním žebříčku, snaží se odhalit jeden druhého a současně chránit své utajení. Navíc je ve hře ještě někdo, kdo hraje na obě strany. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 601)
„Peniaze som nepotreboval, odkedy som ako tretiak chcel desiatu a nemal som na ňu peniaze. Ani ženy už nepotrebujem. Ale páčia sa mi.“ Brutálny americký remake decentnej ázijskej kriminálky VOLAVKA (ktorá sa časom rozrástla do trilógie). Scorsese a jeho scenáristi idú na plný plyn od úvodných sekúnd, čo im vydrží celých 151 minút, dole klobúk. Od začiatku dupe na plyn a vy si vravíte, že také závratné tempo mu predsa nemôže vydržať dve a pol hodiny. Ale môže. Báječne zamotaný príbeh má logiku, postavy konajú logicky, dialógy odsýpajú a vo chvíli, kedy podáva doslova oscarový výkon aj večné herecké drevo menom Wahlberg, treba uznať, že tu sa niečo podarilo. Snáď len nešťastný Anthony Anderson vyskočil z iného filmu, ale to nič nemení na maximálnom hodnotení, pretože toto je ostré a ponúka to krásny priestor pre väčšinu hercov, ozdobou je Satan Jack Nicholson, na zrelé kolená dokazujúci, že na to stále má. Polus Bratislava 2006 ()
Teraz budem na Martina trošku prísnejší. Ale bude to tým, že 'Internal Affairs' už ponúkli skoro všetko, čo táto prerábka mohla. Extra ponuku tvorili len herci, obzvlášť Nicholson v roli ďalšieho bad-guya opäť na vyočenie a zrozumiteľnejší priebeh, čo bude asi nečínskymi menami. Od drámy to má ale určite ďaleko, čo mi aj mierne vyhovovalo, ak by do toho vtiahol čosi komornejšie, asi by som nebol taký nadšený. A obsah je klasická ale kvalitná porcia napätia, plná zvratov s koncom nad rámec uspokojivým. 80%. ()
Je to proti přírodě, ale vypadá to, že nám Marty naopak mládne :o) Za tak "kurevsky" zábavný a svižně natočený snímek by se nemuseli stydět ani mladí rafani na režisérské stoličce. Ty bezmála dvě a půl hodiny mi utekly jako voda. V případě hereckého ansáblu je zbytečné vyjadřovat se k DiCapriovi a Nicholsonovi, to jsou kapitoly samy pro sebe, tak jen vyzdvihnu pro mě tak nepochopitelně zde kritizovaného Damona (dokonalý úlisný křivácký charakter, nedokážu si představit, že by se to dalo zahrát lépe) a hlavně Wahlberga (!!!), jehož skvěle napsané repliky bylo v jeho podání radost poslouchat a jeho popichování s Baldwinem mě hlasitě rozesmálo. Po projekci jsem si vzpomněl na slova Stevena Spielberga, že "už nemusí nikomu nic dokazovat a chce se filmem jenom bavit". U The Departed mám v případě Scorseseho ten samý pocit, Oscara bych mu, v kontextu s jeho předchozí, přeci jenom výraznější tvorbou, za něj asi nedal (pokud to vyjde, tak v tomhle případě hlavně "za zásluhy"), ale je potěšitelné, že pod tou slupkou šedivého emeritního profesora se pořád skrývá ten starý známý rebel z dob ´Mean Streets´ a ´Taxikáře´ :o) ()
No, musim říct, že jsem rozhodně čekal daleko víc od Scorsesho, sice natočil dobrý akční drama se slušnou atmosférou, ale jestli si myslí, že za tohle může dostat svýho prvního oscara ze režii, tak to se teda mýlí (Tak nakonec se nemýlil). Celej příběh se fakt neskutečně vleče, někdy skoro až uspává, hlavně v první poílovině, kdy se Scorsese snaží tak trochu rozmotat příběh, kterej zamotal hned na začátku, jenže jelikož sem z tý spousty recezní co o tom bylo napsáno věděl o čem to v podstatě je, tak sem se nic moc novýho nedozvěděl. Po tý první slabší hodince se to sice docela slušně rozjede a některý scény jsou natočený mistrovksy, tak to stejně nestačí, aby to bylo něco víc než jen další nadprůměrnej film, kterej by si teda moc velký ambice dělat neměl a závěr je sice slušnej masakr, ale tak moc děsně narychlo vytvořenej, že to nakonec taky moc dobrej dojem nenechá. Co se týče herců, tak samozřejmě zaujme Nicholson, kterej je výbornej, ale opět sem čekal ještě o něco víc, za to Di Caprio nezklamal a opět ukázal, že hrát umí, stejnětak v Mattu Damonovi něco je. Celkově je to dobrej film, ale na Scorseseho slabý ()
Tohle že má být nejlepší film roku 2006? Tedy, neviděl jsem mnoho výplodů loňské produkce, ale jestliže tenhle má být to nejlepší, pak snad ani nechci vidět jiné. Anebo jo - viděl jsem totiž Borata a ten je i bez 4 Oscarů nejméně o 30% lepší než toto. Upřímně, Martin Scorsese mě zklamal, a to tak, že velmi. Tři hvězdy jsou vpodstatě jen za jména, jinak je to těsně nad 40%. Těžko říct, co se podílelo na nevýrazném vyznění více, zda scénář, či režie, jedno je ale jisté - tomu filmu chybí šťáva. První hodina byla sotva na 1 hvězdičku, záplava vulgarit nebrala konce a motivace či charaktery postav byly nastíněny jen velmi povrchně. Pak se to sice trochu zlepšilo, do děje přibyla akčnost, ale ve finále mi opět unikala logika věci. Scorsese působil unaveně už svými Gangy New Yorku, tento nový film ale předčil veškerá má očekávání. Natočit jej někdo jiný a s jinými herci, byl by možná zralý na odpad. ()
Galerie (204)
Zajímavosti (64)
- Martin Scorsese chtěl nejprve pro roli Madolyn nějakou známou herečku jako Kate Winslet, Hilary Swank nebo Jennifer Aniston, ale nakonec se přeci jen rozhodl pro relativně neznámou Veru Farmiga. (don corleone)
- Skrytá identita je jedním z nejoblíbenějších filmů fotbalisty Franka Lamparda. Bývalá hvězda londýnského týmu Chelsea se nechala slyšet, že si mnohdy snímek pouští před důležitým zápasem jako motivaci. (betyn)
Reklama