Režie:
Robert RodriguezScénář:
Robert RodriguezKamera:
Robert RodriguezHrají:
Rose McGowan, Freddy Rodríguez, Josh Brolin, Marley Shelton, Jeff Fahey, Michael Biehn, Bruce Willis, Naveen Andrews, Julio Oscar Mechoso, Fergie, Nicky Katt (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po Tarantinově thrilleru Auto zabiják přichází druhý film z projektu Grindhouse. Manželé Dakota a William pracují v nemocnici jako doktoři. Jejich dnešní šichta vypadá spíš na funus. Čekárnu zaplavuje dav lidí, jejichž symptomy jsou podezřele shodné: nepřítomný pohled a odpudivé hnisající rány. Mezi zraněnými je i tanečnice Cherry, která přišla o nohu při jednom z útoků. I když bez nohy, Cherry ještě nezatančila svoje poslední číslo. Budoucnost nenabízí nic než miliony nakažených a nespočet mrtvých. Jen několik šťastných hledá poslední bezpečné útočiště na planetě Teror. (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 036)
Rodriguez (i Tarantino) dovedou udělat geniální kombinace stylu, nadhledu, krve, šibeničního humoru.. a stylu. A tendle setsakra hustej (v obou významech toho slova) Rodriguezův guláš sem si užil víc, než všechny Transformery, Simpsonovy, Die Hard 4ky, Spider-many a Piráty dohromady. Pro mne osobně společně s Fontánou Film roku!! P.S. Je normální, aby si člověk bral do kina psa? Protože Fuka přitáhnul dva.... ()
Humanity's last hope... Rests on a high power machine gun. Planet Terror dává upomenout na doby, v nichž Rodriguez točil ještě filmy jako Od soumtraku do úsvitu, protože atmosféra carpenterovek a romerovek je zde vystihnuta naprosto bezchybně, s příměsí Fulciho. Dokonce ani nevadí, že tahle změt neuvěřitelně zábavných, protože zvrhlých nápadů a hlášek převážně na jedno použití, jimž ale nechybí údernost, nedrží vůbec pohromadě a sledujeme celou dobu neorganizovaný chaos (protože to je ke zvolenému formáty Grindhouse vhodné - na rozdíl od takového Tenkrát v Mexiku). Dodatečné poškozování kopie je naprosto zbytečné, přehnané a kazí jinak zážitek ze zábavné jízdy, oznámení o missing real má stejný efekt - vytrhne z jinak velice žhavé scény, i když je jeho zařazení opravdu vtipné. Je nutné pochválit sebevykrádačskou hudbu, která se ke Grindhouse hodí víc než k Sin City a která dodává filmu drajv, spoustu intertextuálních narážek a coolo napsané postavy (Rose McGowan a Freddy Rodriguez především), jenom prostě... takhle ty staré filmy nikdy nevypadaly. Ale nepopírám, že pubertální eklektizmus Rodriguezovi vlastní našel v Planet Terror to správné využití a vyžití... ()
Ač je to k nevíře, Rodriguez filmovými znalostmi trumfuje i Tarantina a jeho Planeta Teror je naprosto dokonalým koncentrátem žánrových úchylek, vrtochů i nedostatků. Pátrat po smysluplnějším ději může leda tak ten, komu se trashová estetika hnusí, popř. si ji nikdy na vlastní divácké smysly nevyzkoušel. Nejodvázanější nášup roku, který vrší jeden nápad za druhým, kde vše korunuje Rose McGovan, kterou tímto pasuji na nejžhavější dračici letošní filmové sezony a Rodrigueze na nejodvážnějšího freaka, kterému se nic nepříčí (smrt zvířat či dětí). Chci okamžitě Machette, popř. Grindhouse II! ()
Tohle byl Teror na moji bránici. Když se Bruce zeptal: Where´s the shit? Smála sem se, že to musela slyšet celá Planeta. Sayid z Lost se konečně začíná prosazovat i jinde. Měla sem se spíš podívat na původní verzi, ne na SE- poněvadž se to místy táhlo. Jo a taky doufám, že se po tomle zážitku nebude bát jít ke kožnímu, protože kdo ví, co za sliz se může vyklubovat třeba ze zdánlivě nevinného oparu. A mimochodem- to by člověk neřekl, jak vhod může přijít dětská motorka.. ()
Planet Terror je zvrhlá pocta béčkovým krvákům, stejně jako Death Proof je velmi podobná svým předlohám a objektům svých narážek i skládání pocty, je tedy jednoduchá, přímočará a bez hlubší logiky, což je možná až na škodu, neboť vypnutý mozek je nutností, ovšem na rozdíl od Death Proof je její nadsázka a zábavnost divácky mnohem přístupnější a pochopitelnější. Planeta Teror s úsměvem na tváři a Braindeadovským černým humorem nechává obrazovkou protékat hektolitry krve a hnusu, z kterého se až "sympaticky" zvedá žaludek. Nechává své hrdiny býti stylovými hrdiny (v rámci těžkých žánrových klišé) a tím zprostředkuje nenáročnou, fungující zábavu... SE verze: 7/10 ()
Galerie (37)
Zajímavosti (45)
- Aby navodil tu správnou atmosféru, pouštěl na place Robert Rodriguez soundtracky z filmů Útěk z New Yorku (1981) a Věc (1982). (HappySmile)
- Scéna, v níž Dakota (Marley Shelton) vyskočí z okna a přistane na kontejnerech, byla natáčena dvakrát. Nejdříve vyskočila její dvojnice z původní výšky na velkou žíněnku, potom skočila Marley z malé výšky z lešení na kontejnery. (HappySmile)
- Robert Rodriguez dostal nápad na ženskou postavu, která má místo nohy kulomet, ve chvíli, kdy seděl v autě. (Folky)
Reklama