Režie:
Robert RodriguezScénář:
Robert RodriguezKamera:
Robert RodriguezHrají:
Rose McGowan, Freddy Rodríguez, Josh Brolin, Marley Shelton, Jeff Fahey, Michael Biehn, Bruce Willis, Naveen Andrews, Julio Oscar Mechoso, Fergie, Nicky Katt (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po Tarantinově thrilleru Auto zabiják přichází druhý film z projektu Grindhouse. Manželé Dakota a William pracují v nemocnici jako doktoři. Jejich dnešní šichta vypadá spíš na funus. Čekárnu zaplavuje dav lidí, jejichž symptomy jsou podezřele shodné: nepřítomný pohled a odpudivé hnisající rány. Mezi zraněnými je i tanečnice Cherry, která přišla o nohu při jednom z útoků. I když bez nohy, Cherry ještě nezatančila svoje poslední číslo. Budoucnost nenabízí nic než miliony nakažených a nespočet mrtvých. Jen několik šťastných hledá poslední bezpečné útočiště na planetě Teror. (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 036)
Druhá půlka jednoho celku. Planet teror se hlásí do služby a doplňuje tak Death proof. Společně tvoří Grinhouse a pokud budete chtít a na internetu (youtube) si najdete zbylé fake trailery, budete mít konečně stejný pocit jako měli "Ti šťastní" američané, když na obojí dohromady šli naráz do kina. Osobně jim nezávidím, protože nejsem člověk, co má v pokoji 4 plakáty Pulp Fiction (pokaždé s jinou postavou a to jen proto, že mi ostatní neprodali ...) a spí s Biblí od Quentina Tarantina pod polštářem (a to jsem vynechal originální kytaru Banderase z Desperada koupenou na eBay). To se mě opravdu netýká a QT je pro mě jen obyčejný pošuk, který potkal jiného pošuka, který dřív uměl točit, ale teď všechen svůj talent snaží ztratit na šílených snímcích jako jsou Spy kids nebo Žraločák a Lávovka. Zpět k Planet teroru. Bál jsem se, že tato pocta Béčkovým snímkům bude totální kravina, při které se ukoušu nudou stejně jako u předešlé části, death proofu. Pravda byla však jinde a chvílemi jsem se bavil velmi zvráceným humorem, ale hlavně díky mnoha vtípkům, kterým je film propleten(např. ztracený kus filmu, "ten, co nikdy nemine..."). Všechny "béčkárny" včetně vzhledu celého snímku se povedli, ale i tak nemohu říct, že snímek nějak výrazně funguje a je skvělý. Zasmál jsem se, párkrát se ironicky pousmál a tak to pro mě končí. Nic víc nic méně. Jako poctu to beru a snímek ukazuje schopnosti Rodrigueze natočit dobrý film. Bohužel musím hne dodat, že jsou vidět i jeho obrovské slabiny v tempu, celkovém napětí a akčních scénách, které kdyby nebyly jen "Bum Bum" tak by je pravděpodobně nezvládl. S tímto vědomím, že RR nikdy asi nenatočí pořádný Áčkový snímek musím doufat, že aspoň nebude točit pastelově barevné 3D slátaniny s Quentinem v roli vypravěče. ()
Trashová pocta jak má bejt. Pro nezasvěceného diváka, jehož obzor v hororovém žánru končí maximálně někde u hraběte Drákuly, to bude "zvrácená úchylnost" (slova mého kolegy z práce), ostatní si užijí tu tunu odkazů a neodolatelnou zhovadilost Rodriguezova dítka. Připojuji se k Ishovi - chci víc Grindhousu, Trejova mstitele s mačetami, vlkodlačí SS-manky a slasherovské řádění na Den díkuvzdání (včetně trampolíny :o))!! Ale stejně mám o chlup radši Tarantinův příspěvek do celého projektu, protože je osobitější a tím pádem i pro mě zajímavější. A rozhodně velký dík hazardérům Weinsteinovým, kteří se nebáli do tohoto odvážnýho nemainstreamového projektu vrazit svoje prachy. To, že potom bohužel splakali na výdělkem, je věc jiná. ()
Ač je to k nevíře, Rodriguez filmovými znalostmi trumfuje i Tarantina a jeho Planeta Teror je naprosto dokonalým koncentrátem žánrových úchylek, vrtochů i nedostatků. Pátrat po smysluplnějším ději může leda tak ten, komu se trashová estetika hnusí, popř. si ji nikdy na vlastní divácké smysly nevyzkoušel. Nejodvázanější nášup roku, který vrší jeden nápad za druhým, kde vše korunuje Rose McGovan, kterou tímto pasuji na nejžhavější dračici letošní filmové sezony a Rodrigueze na nejodvážnějšího freaka, kterému se nic nepříčí (smrt zvířat či dětí). Chci okamžitě Machette, popř. Grindhouse II! ()
Spy Kids zestárly, zemřely a zase vylezly z hrobů.. Neuvěřitelně nudná záležitost, po které si teď budu více vážit dobrého úmyslu končícího brakem než cílené snahy o totéž. První hvězda za oprášení Michaela Biehna a druhá za to, že Rodriguez zvládl natočit film podle třístránkového scénáře, z něhož dvě stránky byly kvůli pocintání pikantní barbecue omáčkou zcela nečitelné. ()
V ramci stylu Rodriguez dokazuje, ze v mladosti z kopirovaneho "videl". Lenze tam kde tridsat rokov dozadu podobne B-ckove filmy burali tabu, dnes Rodriguez jednoduchym kopirovanim stylu bez pridania vlastnej hodnoty nema sancu na celovecernej stopazi plne zaujat divakovu pozornost. Nehovoriac o tom, ze to umyslene poskodenie filmovej kopie je vazne stalym opakovanim neskutocne otravne a navyse aj podlo zbabele (smutno prekvapivo aj u Tarantinovej polky) ;-), pretoze NASLEDUJE SPOILER: pre muzske oko potencialne zaujimava scena je ukoncena oznamenim o missing reel. [NY screening] ()
Galerie (37)
Zajímavosti (45)
- Robert Rodriguez přišel s myšlenkou natočení Planety Teror už když při práci na filmu Fakulta (1998). Řekl tehdy Elijahu Woodovi a Joshi Hartnettovi, že zombie filmy se jednou významným způsobem vrátí. Chtěl u toho být první, a tak začal připravovat scénář, ale zasekl se ale na 30. straně. Když se pak pustil do dalších projektů, zombie filmy se vrátily - přesně, jak předpovídal. (HappySmile)
- Náklady na výrobu byly zhruba 23 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- John Carpenter, který skládá hudbu k vlastním filmům, byl původně osloven, aby zkomponoval soundtrack i pro Planetu Teror. Nicméně nakonec se Robert Rodriguez rozhodl, že hudbu obstará sám a ve filmu tak zazní pouze pár útržků z Carpenterova Útěku z New Yorku (1981). (HappySmile)
Reklama