Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (479)
Snaživý pokus o rozvedení série, nicméně postrádající eleganci předchozích děl, občas nechtěně směšný (v Hollywoodu je až nezdravě in „samurajský styl“) a většinu času dost prvoplánový. Není z toho cítit zrůdnost, Americké psycho bylo ve vykreslení šílence, jenž si „užívá smrt“, mnohem zábavnější, a na téma „oko za oko“ tu bylo tolik lepších filmů, že by mi ani celý komentář nestačil. Gaspard Ulliel hraje dost slušně, ale ta postava je neskutečně prázdná. Napřed formovaná vyděšenýma očima, pak tichostí a nakonec křivým úsměvem – přechod z chlapce v bestii neznatelný, vraždy řádově nezajímavé. A k tomu ty hlášky jak šité na Seagala (Stalo se z něj něco, pro co nemá lidská řeč slovo. Kromě slova monstrum."). Akorát to konečné „poznání pravdy“ mělo sílu – jen si tak říkám, jestli je dobře, že jsem se v tu chvíli Hannibala nebál, ale litoval ho… ()
Jaksi jsem nepochopil, k čemu byl ten Hannibal zrozen. K tomu, aby byl v podstatě kladnou postavou, jíž zničila pomstychtivost? K tomu být působivým portrétem duše zničené válkou? Nebo k tomu, aby se aspoň na moment stal v zásadě sympatickým hrdinou-mstitelem? Ani po 117i minutách Webberova filmu jsem nechápal o moc víc. Podivný patvar se strašlivou šestákovou psychologií střídá momenty zdánlivého realismu s brakově béčkovými motivy, nezvládá být ani prvoplánový, ani působivý, je prostě dokonale nijaký, zmateně plynoucí, bez gradace, švihu... čehokoli pamětihodného. Snad jen Gaspard Ulliel měl svoje vyšinuté kouzlo a vnitřní soudržnost. To se bohužel nedá říct o filmu jako celku. ()
Absolutní zprzněnina všeho. Ať se nikdo nezlobí, ale tenhle film mě tak neskutečně nebavil, až mě zároveň neskutečně naštval. Není ani trochu napínavý, všechny scény - válečné, "dějové" (?) nebo vraždivé - jsou natočeny tak, že člověka prostě nemůžou zaujmout. Představitel Hannibala je kapitola sama o sobě - nesympatický blbeček, který střídá dva výrazy, tedy rádoby naštvaný a trapně zamyšlený. Navíc nepochopím, vážně ne, že scénář mohl napsat přímo Thomas Harris. Jediné, co Zrození zachránilo od odpadu, je hudba, na které se podílel můj oblíbený šílenec Ilan Eshkeri. Jinak tfuj a hnus. Když je film založený na záběrech na zkrvavené čepele, vyhřezlé vnitřnosti a další výjevy z řeznického krámku, a když se toho všeho dočkáte, ale stejně vás to nebaví... Je něco špatně. ()
Bože, co jsem komu udělal. Hannibal se samurajskou katanou, tetička s hirošimským komplexem, spousta oslích můstků a zástupy prachmizerných herců. Příště by to mohli vzít třeba z opačného konce - navrhuji "Hannibal Rises Again: Revenge From The Grave"....Thomasi Harrisi, vím, že prachy jsou příjemná věc, ale jsi šašek. ()
Scénář: Thomas Harris .. Tak Hannibal nám povečeřel už i v Brně u Tugendhatů!:-) __ Určitě jsem se nevrátil z tak špatného filmu, jak je zde místy zdůrazňováno. Snaha šla vidět po všech stranách, ale jen v některých místech se daří kýženého výsledku dosáhnout. Řemeslně nemá snímek vážnějších nedostatků, slušná je výprava, vizuální kabát, hudba atd. Skvělý je pak zejména Gaspard Ulliel, který se nesnaží stylizovat do sira Hopkinse, ale prostě do Hannibala jako takového - a daří se mu to výborně. Jen je jeho postava, obdobně jako spousta dalších, limitována scénářem, který sice pochází od samotného literárního tvůrce oné postavy, ale bohužel si libuje v mnoha, na jeho formát, směšných dialozích či odhaleních a celé zrození obaluje do obyčejné krvavé pomsty okořeněné samurajským kodexem na pozadí dopadů zrůdností druhé světové války (ano, dal si práci s tím být neoriginální). Kdyby byla režie ještě o něco silnější a tím pádem místy slušná atmosféra ještě ostřejší a hlavně temnější, byl by výsledek o třídu lepší .. a zasloužil by si to! Ve srovnání s Hannibalem od Scotta (kterého jsem zastáncem, jako výborného filmu) bohužel Webber zaostává. 50%. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Podle Entertainment Weekly byl Thomas Harris v podstatě donucený napsat příběh o počátcích slavného kanibala. Producent Dino De Laurentis chtěl snímek natočit a bylo mu jedno, kdo napíše příběh. Jelikož Harris zatím vždy držel nad Lecterem ochrannou ruku, napsal i tento prolog. (imro)
- Ve scéně, kdy si Lecter vpíchne do žil thiopental sodný, hraje v pozadí „Goldberg variations“ od Johanna Sebastiana Bacha. Tuto skladbu můžeme slyšet ve filmu Mlčení jehňátek během scény Hannibalova úniku z uvěznění. (Othello)
- Pohled do minulosti Hannibala Lectera stál studio MGM (Weinstein) 50 milionů. Během prvního víkendu promítání (9. – 11. 2. 2007) vydělal v amerických kinech 13 mil. dolarů na druhé příčce žebříčku a celkový obrat se zastavil na sumě 27,6 milionu. Zůstal tak daleko za očekáváním. (imro)
Reklama