Reklama

Reklama

Hannibal - Zrození

  • Velká Británie Hannibal Rising (více)
Trailer 3

VOD (1)

Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (479)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Většina lidí zde píše, že tento film "mrví" legendu. Anthony Hopkins, coby inteligentní "Hannibal kanibal" a jeho nenapodobitelné herectví vytvořily z této postavy kult. Nemůžete chtít a ani není snad možné, aby se mu někdo vyrovnal. Ať by se role zhostil kdokoli, nikdo ho nemůže nahradit. Ale toto je přece film o tom, co bylo na počátku toho všeho. O jeho mládí, zážitcích a o tom, co utvářelo jeho osobnost do finální podoby, jak ji známe z podání Hopkinse. Zkuste tento film nebrat jako pokračování nesmrtelného kultu. Představte si jej jako novou, samostatnou kapitolu s postavou, o níž ještě nic nevíte a teprve se s ní seznamujete. Takto je totiž film pojat. A že tu někdo kopíruje? Jeho gesta, chování, apod.? Myslím, že Gaspard Ulliel se představil jako mladý, charizmatický a především talentovaný herec, který velmi přesvědčivě a osobitě ztvárnil mladá léta Lecterova života. Nejde o to, snažit se Hopkinsovi vyrovnat, či ho snad nahradit. Ale vidět jiného Hannibala, nám neznámého, a v jiném podání. Jde o kontrast mezi hereckou vyspělostí a zkušenostmi Anthony Hopkinse a začínajícím, herecky teprve dospívajícím a nadějným Gaspardem Ullielem. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Červený drak se v roce 2002 stal posledním filmem, kde Anthony Hopkins ztvárnil Hannibala Lectera. Přesto to ale neznamenalo, že by už nikdy žádný další film s Hannibalem Lecterem nevznikl. V roce 2006 totiž Thomas Harris napsal román Hannibal Rising, který pojednává o původu Lectera, předchází všem třem předchozím románům (Červený drak, Mlčení jehňátek, Hannibal) a už v době svého vydání se dostal smíšených reakcí, které Hannibal Rising odsoudili za nejhorší Harrisovo dílo pojednávající o Lecterovi. Pro hladové producenty ale najednou šlo o další možnost, jak z Hannibala Lectera ještě něco vytřískat. A tak filmová adaptace skutečně vznikla, přičemž scénáře se chopil sám Harris, což má za následek to, že je tato adaptace velmi věrná. Je to ale vlastně dobře? Režie se chopil Peter Webber, který předtím stal za snímkem Dívka s perlou pojednávající o původu slavného obrazu Jana Vermeera a bylo dávno jasné, že nás čeká něco jiného. Hannibal-Zrození totiž pojednává o Hannibalu Lecterovi, který se teprve formuje do polohy toho známého sériového vraha, kterého ztvárnil právě Hopkins. Hannibal je teprve mladíkem, který si ještě musí vytvořit apetit na lidské maso, vystudovat medicínu a definitivně se vydat na cestu, která ho později na nějakou dobu dovede do Baltimorské státní věznice. Hannibalův origin dává filmovému divákovi možnost se na tuhle postavu podívat tak trochu jinýma očima. Původ Lectera už byl nastíněn v knižním Hannibalovi, adaptace Ridleyho Scotta ale tuhle linku vynechala (a přitom se vyhnula kontroverznímu zakončení knižního příběhu Hannibala Lectera) a z pohledu filmového diváka tak dostává vůbec poprvé možnost nahlédnout na duši Hannibala Lectera, který se má teprve stát tím Hannibalem Lecterem. Hannibalem Lecterem, kterého zformovala tragédie v dětství a který se definitivně vydává na stezku zla. Stezku zla, která dost možná zabije jednoho Hannibala Lectera a zrodí nového. Potenciál tento origin vskutku má. Ale nedá se úplně říct, že by se dočkal vhodného zacházení. Hannibal Lecter se svým originem vydává víceméně do béčkových vod a ztrácí na výjimečnosti, které měli jeho předchozí filmová zpracování. Webber si možná celkem dokáže ohlídat vizuál a díky tomu se na to i celkem hezky dívá (úvodní válečná pasáž v Litvě působí celkem věrohodně), jinak jde ale o tak trochu nešikovný mišmaš, který by chtěl být strašně chytrým thrillerem, ale skutečně se z Hannibala Lectera v rámci tohohle filmu stává spíše slasherové monstrum, které ale nezabíjí bandu nadržených puberťáků, ale bandu bývalých nácků. Hannibal je možná vizuálně pěkný, má rozhodně dobré herce a rozhodně nejde o tragédii. Jenomže zaškobrtnutí v hierarchii kvalit Harrisových filmových adaptací to bezpochyby je. A i když je kamera Bena Davise fajn, slabost scénáře by nezakrylo ani to, kdyby za kamerou stal Robert Richardson. Problém tkví právě už v knižní předloze, která rozhodně patří mezi nejslabší Harrisovo dílo. Jenomže on samotný knihu psát nechtěl. Dle vlastních slov ho k sepsání v podstatě donutil producent Dino De Laurentis, který chtěl snímek natočit za každou cenu a bylo mu jedno, kdo napíše příběh. Harris ale nechtěl Hannibala někomu jen tak přenechat a tak nakonec knihu sepsal i přesto, že se do psaní vlastně nutil. Právě i kvůli tomu je samotná knižní předloha slabým odvarem Harrisových děl, což se následně přeneslo do scénáře filmové adaptace. A skutečně bolí pohled na to jak to celé kleslo. Otřesné dialogy většinu času skutečně trhají uši a člověku se nechce věřit, že s něčím takovým přišel právě Harris. A pak je to právě ona zápletka, která v podstatě spočívá v tom, že Hannibal postupně loví uprchlé nacisty. Není tu žádný zajímavý protivník, přesah zápletky a ani zajímavé charaktery kromě samotného Hannibala. Chvílemi to dokonce působí jako jakási lehce přihlouplá fanfikce, kterou jistý fanoušek napsal na zadání ´´ vymyslete origin Hannibala Lectera´´. Hannibalův origin má sice základy právě v knize Hannibal, Harris ho zde ale roztáhl a po slušném rozjezdu přijde ona ledová sprcha. Hannibal- Zrození bohužel skutečně v mnoha momentech působí jako pokus o vymlácení dalších peněz z úspěšné franšízy (což je dle Harrisových slov v podstatě pravda). Odhalování minulosti Hannibala Lectera navíc tak trochu boří ono tajemno kolem samotné postavy Lectera. Ono odhalování toho, proč je vlastně Lecter takový, jaký je funguje na čím dál tím tradičnějším pokusu o obhájení zla různých populárních záporáků. A osobně s tímto obhajováním vlastně nemám problém, pokud ovšem je ono obhajováno ideálním způsobem. Což právě v případě Hannibal- Zrození není v mých očích tak úplně jasné. Především i proto, že je onen vývoj z malého litevského chlapce do tohohle mladého šarmantního vrahouna možná až příliš rychlý a závěrečný zvrat, který se dá velmi snadno předpovědět navíc kazí onen dějový arch těžící z touhy po pomstě. A pak jsou tu ty postavy, které se kolem mladého Hannibala točí a i když se Gong Li, Dominic West, Rhys Ifans nebo Kevin McKidd snaží, z tak trochu hloupoučkého scénáře prakticky nevytáhnou skutečně nic. Zrození má ale alespoň Gasparda Ulliela. Tenhle francouzský herec je v téhle roli výtečný. Věříte mu toho mladého psychopata, který lační po krvi (a potencionálně játry s chianti) a jeho výkon skutečně tahá kvality tohoto filmu nahoru. Po Hopkinsovi je přitom vyloženě nevděčné se této role zhostit, Ulliel to ale zvládá a to až tak, že mě možná mrzí, že nikdy nedostal druhou šanci. Ulliel má totiž ve finále jen jeden zásadní problém- vůbec mu nevěříte, že se z jeho Hannibala za pár let stane ten Hopkinsův. Snaží se o to, dle svých slov studoval Hopkinsovo ztvárnění v předchozích třech filmech a opravdu se mu daří ztvárnit člověka, kterému z očí vycítíte touhu zabíjet. Ale pořád něco schází k tomu, abyste si řekli, že jde o toho samého Hannibala, který se o několik let později setká s Willem Grahamem a Clarice Starlingovou. Samotný film se poté tváří tak, že z pece zrovna vypadl právě takový Lecter, kterého známe z předchozích filmů. A tomu jsem Ullielovi úplně nevěřil. Díky krásným evropským lokacím (kromě Francie a Itálie také Česká republika) se na to opravdu krásně kouká a herci se snaží. Ona linka s lady Murasaki v podání Gong Li je zrovna jedna z těch, které se skutečně daří funkčně Hannibala polidštit, Rhys Ifans je jako bastard se štěstím Grutas věrohodně opovrženíhodný charakter a i když je inspector Popil v podání Dominica Westa skutečně tak trochu navíc a funguje jenom jako policejní figura (která má nejspíš nahradit Willa Grahama a Clarice Starlingovou) a v součtu je skutečně spíše zbytečný, i on se očividně snaží. Nejzajímavější mi ale přišel Kevin McKidd, který má jako Kolnas ze všech těch uprchlých válečných zločinců zřejmě nejzajímavější linku, kdy se usadil a má rodinu, přičemž je zřejmé, že chce Hannibal zřejmě vyrovnat úcty. Právě dohrání linky mezi Hannibalem a Kolnasem mi přišlo skutečně fajn. Jen to poté zkazil dodatek v podobě už tak trochu zbytečné brutality, která je ostatně vidět po celou délku filmu. Kouzlo filmů s Hannibalem Lecterem přitom nikdy nebylo v brutálních momentech, ale ve výtečných charakterech, které byli následně využity v zajímavých zápletkách s přesahem. I o ten se Zrození pokouší, ve finále ale na to sebevětší snahou nemá. Harris tak ´´ s pistolí u hlavy´´ svojí slavnou postavu vyloženě nezničil a jako takový slušný dodatek vlastně obstojí naprosto v pohodě. Hannibal-Zrození nedělá vyloženou ostudu, Ulliel a ostatní herci se snaží, co to jde a Marek Vašut dostává příležitost zazářit. Jenomže jde prostě o pokles, který navíc většinu času neví, čím chce vlastně být. Filmem o pomstě, rozcestím mezi dobrem a zlem nebo studií psychopatického zabijáka. Očividně by chtěl být aspoň částečně o všech těchto věcech, nedokáže ale mezi nimi vlastně najít jasný balanc. Film vám postupně předhazuje různé důvody, proč Hannibala nejdříve litovat a následně se ho bát a sám v tom dost možná nemá úplně jasno. Přitom zrovna Harris by za psacím stolem měl ideálně vědět, jak vlastně k charakteru Hannibala přistupovat a tom je na tom nejvíce smutné. Na filmovém poli dal od té doby Hannibal sice pokoj, v letech 2013-2015 ale běžel seriál Hannibal, kde si titulní roli zahrál Mads Mikkelsen. A i když se tenhle seriál vydal v kontrastu s Harrisovými romány výrazně vlastní cestou, dopadlo to pořád líp než Harrisem sepsaný Hannibal- Zrození...... () (méně) (více)

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Jaksi jsem nepochopil, k čemu byl ten Hannibal zrozen. K tomu, aby byl v podstatě kladnou postavou, jíž zničila pomstychtivost? K tomu být působivým portrétem duše zničené válkou? Nebo k tomu, aby se aspoň na moment stal v zásadě sympatickým hrdinou-mstitelem? Ani po 117i minutách Webberova filmu jsem nechápal o moc víc. Podivný patvar se strašlivou šestákovou psychologií střídá momenty zdánlivého realismu s brakově béčkovými motivy, nezvládá být ani prvoplánový, ani působivý, je prostě dokonale nijaký, zmateně plynoucí, bez gradace, švihu... čehokoli pamětihodného. Snad jen Gaspard Ulliel měl svoje vyšinuté kouzlo a vnitřní soudržnost. To se bohužel nedá říct o filmu jako celku. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Škoda tak prosťoučkého a klišoidního příběhu o pomstě, který nemá zhola nic co společného se slavnou postavou Anthonyho Hopkinse snad až na jméno hlavního hrdiny. Nicméně i přes tento nedostatek není Hannibal úplně k zahození. Minimálně formální stylizace je totiž brilantní. Neskutečné studené scény z úvodu vystřídává barevná scenérie Francie. Vše brilantně nasvícené a se strhující atmosférou. Herecky průměrné a hudebně dost nevýrazné, nicméně přesto docela koukatelné. Pokud se člověk zuby nehty nebude snažit začlenit si tenhle prequel do řeťezce o slavném kanibalovi, nemusí být nutně úplně zhnusen, protože kouká se na to věru solidně. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $50miliónovTržby USA $27,670,986Tržby Celosvetovo $82,169,884Tržby za predaj DVD v USA $23,235,754 //počet predaných kusov 1,139,253║ Sledoval som od začiatku ako sa vedie novému Hannibalovi v kinách a bol to nič moc ale ani to ma neodradilo od toho ísť na to kina. Veriac že u mňa neznámy režisér Peter Webber aspoň niečím v príbehu prekvapí ale nestalo sa, ani len takú čiarku v príbehu nespravil inú podľa seba, či niečoho trošku inovátorskejšieho tam nedoplnil. Len presne kopíruje čo už sme v predošlých dieloch videli, čím nám nič nové neukazuje len nám predhadzuje to čo máme na Hannibala zachované v našich spomienkach. Obrazy svojich cielených obetí vedených ako zlých spomienok z minulosti, neustále chladný pohľad u mladého Hannibala skôr vyznie smiešne ako desivo. A likvidovanie obetí zo samurajským mečom tak to neviem či prestrelil samotný spisovateľ Harris alebo režisér ale niekedy to fakt udivuje čo mu už musia vložiť do rúk aby to akože malo efekt žeby to bolo kvôli samurajskej maske/chrániacom náhubku aby nám uzrejmil kam to z mladým pomaly smeruje. Komplet herecké obsadenie ( nebudem ani menovať – nechcem ani vedieť ako sa volali ) bolo priemerné skrz na skrz, hlavní bod zlyhania bol štíhlunkí herec v podaní Hannibala to ako z tohto potom vyrástol ten Hopkins asi ťažko. Casting teda nedopadol skôr teda dopadol katastrofálne, to ako kto je taký slepý? Bol by som rád keby som to bol len ja kto to zle pochopil ale nikto nieje dokonalý. Kamera bola ďalším tŕňom v oku, vlastne ako všetko. Skoro by to úsilie celého štábu vyznelo ako taký zaujímavejšia epizódka z nejakého televízneho krimi seriálu. V podstate film nemá žiadne zaujímavé okamžiky, odbočenia ktoré by nás prijmuli aspoň na moment spozornieť zrak a viac sa zahľadieť do „desivého“ príbehu. Už len dúfam že Laurentisovi to stačilo a z Hannibalom sa natrvalo rozlúči lebo takto postupne znivočiť prvotriedne filmové dielo k podpriemernosti to je hanebnosť ale zas nie ojedinelá – všetko to padá len na vidine automatických ziskov smerujúcich do vlastnej kapsy ako to už bolo aj pri The Matrix a veľa iných filmových sérií. /videl v kine: 35%/ ()

Galerie (32)

Zajímavosti (20)

  • Thomas Harris vymyslel pro knižní předlohu, která dala filmu jméno, množství názvů, takže jsme se nakonec mohli dočkat tohoto filmu s názvy jako Behind the Mask: The Blooding od Hannibal Lecter, Hannibal 4, Hannibal IV, The Lecter Variations, The Lecter Variation: The Story od Young Hannibal Lecter, Young Hannibal anebo The Adventures od Young Hannibal. (imro)
  • Pro natáčení scény střetu německého letadla Štuka s tankem byla vyrobena věrná maketa letadla včetně interiéru pro posádku. Na světě totiž není dochován ani jeden takovýto stroj, který by létal. Tento letoun skutečně letěl, ale jen na 300 m dlouhé lanové dráze. Letoun je nyní ke shlédnutí v expozici letectví v Plzni. (duklak2)
  • Pohled do minulosti Hannibala Lectera stál studio MGM (Weinstein) 50 milionů. Během prvního víkendu promítání (9. – 11. 2. 2007) vydělal v amerických kinech 13 mil. dolarů na druhé příčce žebříčku a celkový obrat se zastavil na sumě 27,6 milionu. Zůstal tak daleko za očekáváním. (imro)

Související novinky

Zemřel herec Gaspard Ulliel

Zemřel herec Gaspard Ulliel

19.01.2022

Přichází smutné zprávy z Francie. Ve věku 37 let zemřel po tragické nehodě na lyžích francouzský herec a držitel dvou cen César, Gaspard Ulliel. O jeho skonu informovala agentura AFP. Talentovaný… (více)

Zemřel herec Paul Ritter

Zemřel herec Paul Ritter

06.04.2021

Ve věku 55 let včera v noci opustil filmový svět britský filmový, televizní a divadelní herec Paul Ritter, jehož si většina diváků čerstvě vybaví z veleúspěšné minisérie stanice HBO Černobyl, kde… (více)

Barbarella na bondovský způsob

Barbarella na bondovský způsob

15.04.2007

Producentský veterán Dino De Laurentiis to s novou verzí Barbarelly myslí opravdu vážně. Už podepsal smlouvu s Julienem Forestem, synem a dědicem Jeana-Clauda Foresta, legendárního komiksového tvůrce… (více)

Reklama

Reklama