Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (479)
Nic jsem od toho nečekal a taky to tak dopadlo. Nebýt vcelku podařeného vstupu a na oko válečného zavětření v Hannibalově životě nestálo by to prakticky za nic, jelikož po zbytek filmu už jenom kecá a chvílemi kuchá lidi. Zde už jenom fakt, že se autoři snaží zapůsobit co nejvíce krví na plátně, podobně jako v Hostelu nebo Saw, mi způsobil to, že tenhle film se chce spíš vnutit a dokázat si nemožné než objektivně alespoň překvapit. Gaspard Ulliel sice hraje vcelku dobře, ale na původní postavu rozhodně nemá. Fakt ale je, že stejnak na tenhle film časem každý zapomene, proč by také ne. Jediné co je na něm totiž hezkého tak asi ta Česká scenérie hradu Kost, Prahy a tak, ale to je nejspíš vše. Jo a ta asiatka Li Gong :) --- Hrubost se podobá epidemii ()
Jaksi jsem nepochopil, k čemu byl ten Hannibal zrozen. K tomu, aby byl v podstatě kladnou postavou, jíž zničila pomstychtivost? K tomu být působivým portrétem duše zničené válkou? Nebo k tomu, aby se aspoň na moment stal v zásadě sympatickým hrdinou-mstitelem? Ani po 117i minutách Webberova filmu jsem nechápal o moc víc. Podivný patvar se strašlivou šestákovou psychologií střídá momenty zdánlivého realismu s brakově béčkovými motivy, nezvládá být ani prvoplánový, ani působivý, je prostě dokonale nijaký, zmateně plynoucí, bez gradace, švihu... čehokoli pamětihodného. Snad jen Gaspard Ulliel měl svoje vyšinuté kouzlo a vnitřní soudržnost. To se bohužel nedá říct o filmu jako celku. ()
Hannibal Zrození mi naopak připadá jako druhý nejlepší díl (hned po Drakovi) .Absence Hopkinse je jedině bod k dobru, jiné prostředí a atmoséra zrovna tak. Mladý Hannibal se povedl, byl to zrovna takový slizák jako jeho starší já. A nejzapamatovatelnější scéna? Jednoznačně ta, kde se dozví, že snědl svou sestru. ()
Využitie, miestami až zneužitie názvu by som možno až tak nekomentoval, nebyť toho snaženia sa o akúsi horrorovú poetickosť, ktorej podstatu pozná a dokáže napodobiť len pravý Hannibal Hopkins. Efektne pospájané a preorientované tak, aby sa to podobalo na mladého Hannibala, ale inak ide len o béčkový horrorový vyvražďovací scenár, ktorý mohol mať bez názvu oveľa lepšie ambície, pretože ani Gaspard Ulliel nebol herecky vôbec zlý. 65%. ()
Snaživý pokus o rozvedení série, nicméně postrádající eleganci předchozích děl, občas nechtěně směšný (v Hollywoodu je až nezdravě in „samurajský styl“) a většinu času dost prvoplánový. Není z toho cítit zrůdnost, Americké psycho bylo ve vykreslení šílence, jenž si „užívá smrt“, mnohem zábavnější, a na téma „oko za oko“ tu bylo tolik lepších filmů, že by mi ani celý komentář nestačil. Gaspard Ulliel hraje dost slušně, ale ta postava je neskutečně prázdná. Napřed formovaná vyděšenýma očima, pak tichostí a nakonec křivým úsměvem – přechod z chlapce v bestii neznatelný, vraždy řádově nezajímavé. A k tomu ty hlášky jak šité na Seagala (Stalo se z něj něco, pro co nemá lidská řeč slovo. Kromě slova monstrum."). Akorát to konečné „poznání pravdy“ mělo sílu – jen si tak říkám, jestli je dobře, že jsem se v tu chvíli Hannibala nebál, ale litoval ho… ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Ve skutečném životě je Stephen Waltest klaustrofobik, jeho scéna v nádrži tak není hraná. (KucC)
- Gaspardova příprava spočívala i v tom, že se pořád dokola díval na filmy s Hopkinsem a snažil se napodobit jeho charakteristické pohyby a také způsob, jakým nemrká. (duklak2)
- Režisér Peter Webber během natáčení údajně poslal Gasparda Ulliela na exkurzi do pohřebního ústavu, aby viděl, jak vypadá práce s mrtvolami. A jemu se tam prý tak zalíbilo, že tam další den chtěl jít zase. (109)
Reklama