Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (740)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Několik nechutných záběrů, fantastické hrátky s kamerou a nasvícením, po delší době přesvědčivý Kiefer Sutherland a závěrečná očekávatelná, přesto docela chytrá pointa. Ve výčtu kladů jsme v podstatě u konce. Zbytek je jen obyčejný horor se standartními parametry a očekávatelným dějem. Aja nespoléhá ani tak na děsivou atmosféru a lekačky, jako na krev, utrhané čelisti a podobné šílenosti. Škoda že netočí akční filmy. Ocenil jsem koncepci akčnějších scén a výbuchů. Vizuálně působivé, nepřeplácané a kolosálně vypadající. V ambientním hororu o zrcadlech v prázdné a padesát let opuštěné budově je to však přece jen jako pěst na oko. Sebevědomý kousek s množstvím nedostatků. ()

castor 

všechny recenze uživatele

V první řadě výtečná hudba, výtečný Kiefer Sutherland a výtečně zvládnutá práce s atmosférou. Hororový guru Alexandre Aja radioaktivitou zmutované potomky horníků vyměnil za napůl vyléčeného alkoholika/bývalého poldu (letitého detektiva položí jedna mrtvola?), potulujícího se na okraji propasti. Klišé kupí klišé, ale budiž odpuštěno. Námět totiž přímo vybízí k vizuální filmařině. Důvěrně známý svět zrcadel, do kterých denně několikrát koukáme, je bravurně zbaven svých daných pravidel a depresivní jízda může začít. Jenže – stejně jako v předešlých kouscích – si se scénáři francouzský režisér nikdy příliš hlavu nelámal, ale tentokrát se mu to krutě vymstilo – a to nijak zvlášť nerýpám (kam až sahají možnosti „zrcadel“?). Naštěstí nechybí podpora v režii, která se krve zdaleka neštítí a v hereckých partech (výborný Kiefer po nálezu mrtvé sestry), přičemž můžu slíbit, že z takové Amy Smart vám spadne čelist. A to doslova. Tvůrci si hrají s možnostmi vidění, důraz se klade na obraz, který chytře deformuje realitu. Na druhou stranu si přiznejme, že to mnohdy vypadá, jakoby Aja točil pro různé diváctvo. Chtěl se zavděčit „nenáročným“ teenagerům (nepropracované vizuální nápady či ochota vycházet vstříc mlsnému mužskému oku – osa Paula Patton – mokré tričko – poctivě detailní kamera, tady nejsem proti) stejně jako přemýšlivějším milovníkům žánru (viz. závěrečná pointa), jenže tři nesourodé závěry už je docela dost – navíc cesta k nim je minimálně diskutabilní.. Po mystičnu přichází akční nářez, následován „obrácením předešlého naruby“. O zklamání se přesto nejedná, viděl jsem PODSTATNĚ nevydařenější remaky asijských hororů (Zmeškaný hovor považuji za ideální příklad), krokem zpět ale Zrcadla bohužel jsou. Každopádně se těším, jak se drzý Aja popere s plánovanou Piraňou.. ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí necenzurovaného traileru jsem se těšil na pořádný nářez a pro jistotu kouknul i předlohu (Geoul sokeuro), podle kterého se tenhle remake natočil. Od začátku filmu jsem si říkal, že to je o stupeň lepší film než originál. Jenže ouha. Američani mají recept na tyhle asijské remaky. Za které si prostě musí stát, aby jim to ten typický americký popcornový divák sežral. Blbě vystavený milostný příběh je jedním z hřebíčků do rakve, který pohřbívají tak zajímavé téma ze kterého by šlo vymáčknout více. Alexandre Aja je skvělý režisér, nic proti němu nemám. Zvládá perfektně kriminální příběhy, jenže u hororu bych se radši bál než častěji řešil nějáké případy. Naštěstí tomu strašidelnému nádechu vypomáhá hudba. A konec je u obou filmů stejný, pro mě bohužel už ne tak šokující. ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Aja je řízek. A to v tom nejlepším slova smyslu. Víte, já se na horory moc nedívám, protože jsem zatím neměl štěstí a vybral jsem si vždy nějaký hodně debilní (např. Metro). Sice je pravda, že na jeden horor se obzvlášť těším (Drag Me to Hell) ale to i podle hodnocení nevypadá vůbec špatně (a co teprve ten trailer!) Ale jak se tady koukám, tak se svými pěti hvězdami budu zase jeden z mála… Ale tohle mě hodně překvapilo. Skvělý Kiefer, který pro záchranu své rodiny udělá cokoliv (tohle je podle mě zcela normální, takže nechápu, proč bych to měl filmu vyčítat jako "podprůměrné klišé"), krásná Amy (a to její "zívnutí" :-)) a vynikající pointa mě přesvědčili o hodnocení. A jak jsem už na začátku svého komentáře říkal, tak Aja je řízek a budu ho více sledovat. Protože takhle skloubit duchařinu s krví, to jsem ještě neviděl. .tsonejokops átsorpaN ()

petero 

všechny recenze uživatele

MIRRORS je zatiaľ najvážnejším počinom Alehandra Aju čo prináša jeho umiernenejší gore fest no vzhľadom na posledné remaky (THE EYE, ONE MISSED CALL, SHUTTER) je to svieža kvapka v záplave zlých filmov. Je dobre že MIRRORS je tentoraz remakom málo známeho INTO THE MIRROR, je remakom pozmeneným a napätie v ňom funguje. To čo sa odohráva je uveriteľnejšie a oproti zmieneným filmom my príde dospelejší (i keď o pobehovanie sexy herečky s veľkým výstrihom, navyše celej mokrej, neprídeme;-)). Aja je hororový tvorca ktorý to vie, skrátka ma potešilo že tu nie je ďalšia smrteľne bledá Japonka s dlhými vlasmi. Hlavná postava má k vyšetreniu prípadu bližšie keďže je bývalým detektívom a ide mu o rodinu a vlastne o to čo sa deje sa začne zaujímať až po tom čo sú mu zaujímavosti okolo strašidelného domu podstrčené. I keď počiatočné sympatie k postavám sa dostavujú veľmi neochotne, Ben je prchký, Amy mu neverí a napríklad o takú Angelu (Amy Smart) sa nie je dôvod báť a fajn roztvorenie papuľky vyznie tak trochu naprázdno, možno aj pre to, že nie je doprevádzané zrýchleným obrazom a divokým strihom tak typickým pre Aju. No neprídeme ani o to a túto fajn dovednosť nám predvedie hneď ako sa o prípade začneme dozvedať trochu viac a funguje to skvele. Gradujúce napätie je však utlmené domnelým finále ale to nasledujúce akčnejšie finále ten útlm napravilo a záverečná pointa utvrdila konečné hodnotenie a spokojnosť =). Pritom bez jediného aziata sa Ajovi podarilo navodiť pocit ázijského hororu. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • Natáčení probíhalo v Rumunsku, většina pak v nedostavěné Akademii věd Nicolae Ceausescu v Bukurešti. (KucC)
  • Amy Smart musela být kvůli své koupelnové scéně krmena brčkem, jelikož zjevně nebyla schopna otevřít ústa. (ČSFD)
  • Alexandre Aja je rodilým francouzem, a tak se občas na place stávalo, že se pozapomněl a začal mluvit svou rodnou řečí, čož někdy dělalo vrásky natáčecímu týmu. (Rodriguez)

Reklama

Reklama